بازار طلا دانستنیها تاریخچه مختصری از حلقه های نامزدی
تاریخچه مختصری از حلقه های نامزدی
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/12/25 - 11:44 0 نظر

چگونه حلقه نامزدی الماس به یک سنت تبدیل شد؟ تاریخچه حلقه های نامزدی که قدمتی بیش از هزار سال دارد، تاریخ جالبی است! پس از اینکه حلقه های الماس برای اولین بار در سال 850 معنای رمانتیک خود را به دست آوردند، به آرامی در سراسر اروپا محبوبیت یافتند.

در قرن بیستم، فروش انگشترهای الماس به طور سرسام آوری افزایش یافت - آنها را به رایج ترین حلقه ای تبدیل کرد که هنگام ابراز عشق خود به کسی هدیه می دهید! اما چه چیزی باعث شده است که حلقه‌ها، به‌ویژه حلقه‌های الماس، نشانه نهایی عشق باشند؟ جواهرات هاتون تاریخچه مختصری از حلقه های نامزدی را به اشتراک می گذارد و نشان می دهد که چگونه سنت ها همیشه مانند امروز نبوده اند.

نگاهی به تاریخچه حلقه های نامزدی

از سال 850 پس از میلاد در رم تا امروز، به گذشته نگاه می کنیم که چگونه حلقه های نامزدی به طور قابل توجهی محبوبیت پیدا کرده اند و چگونه به معنای امروزی خود دست یافته اند.

نگاهی به تاریخچه حلقه های نامزدی

رم باستان

حلقه های نامزدی به عنوان نشانه ای از مالکیت شناخته می شدند و تنها در سال 850 در رم معنی پیدا کردند. پاپ نیکلاس اول اعلام کرد که این انگشتر نشان دهنده قصد مردان برای ازدواج است، اما متأسفانه آنها به اندازه اکنون زرق و برق و جذاب نبودند. در آن روزها گیاهان را دور انگشت شما می‌پیچانند یا اگر ثروتمند بودید، از چرم یا عاج ساخته می‌شد - هیچ الماسی در چشم نبود!

رم باستان

قرون وسطی

در سال 1477 الماس ها سرانجام به حلقه های نامزدی راه یافتند، اگرچه تا مدت ها بعد محبوب نشدند. در سال 1477 در وین، آرشیدوک ماکسیمیلیان اتریش به مریم بورگوندی حلقه ای را در مراسم نامزدی خود داد که با الماس پوشانده شده بود - این به عنوان مدلی برای همه حلقه های آینده دیده می شود. حلقه های نامزدی به آرامی محبوبیت بیشتری پیدا کردند زیرا ثروتمندان شروع به سفر کردند و این سنت به سرعت در سراسر اروپا گسترش یافت.

قرون وسطی

ویکتوریان تایمز

در دوران ویکتوریا، حلقه های نامزدی هنوز به عنوان قلمرو طبقه بالا شناخته می شد. با وقوع انقلاب صنعتی و ایجاد معادن جدید الماس، محیط مناسبی برای تولید جواهرات و افزایش عظیم حلقه های نامزدی ایجاد کرد. در تمام این مدت، حلقه‌های نامزدی ساده روشی رایج برای نشان دادن خواستگاری بود که قبل از انتقال به دست چپ در مراسم ازدواج، از دست راست استفاده می‌شد.

ویکتوریان تایمز

قرن بیستم

اگرچه آرشیدوک ماکسیمیلیان اولین کسی بود که با حلقه الماس خواستگاری کرد، اما این روند تا سال 1947 از محبوبیت زیادی برخوردار نشد. این زمانی بود که De Beers، شرکت انگلیسی استخراج کننده الماس در آفریقای جنوبی، یک کمپین تبلیغاتی فوق العاده موفق راه اندازی کرد. . در کنار شعار هالیوود، «الماس همیشه است»، حلقه‌های الماس به محبوب‌ترین جواهرات برای خواستگاری تبدیل شدند.

قرن بیستم

قرن 21 ام

در سال های اخیر، ما شاهد تغییر در اولویت ها در مورد حلقه های نامزدی بوده ایم. الماس هنوز یک گزینه محبوب است، اما بیشتر و بیشتر مردم سنگ های رنگی و نوارهای ساخته شده از مواد منحصر به فرد را انتخاب می کنند. امروزه، حلقه های نامزدی اغلب به عنوان بخشی از یک پیشنهاد غافلگیرکننده داده می شود - چه بین یک زن و مرد یا یک زوج همجنس. ما شاهد بودیم که شاهزاده ویلیام یک یاقوت کبود آبی خیره کننده را برای نامزدی خود انتخاب کرد و رایان رینولدز با یک الماس بیضی صورتی روشن در فضای رز طلایی از بلیک لایولی خواستگاری کرد. در قرن بیست و یکم، روندها بر اساس این واقعیت در حال ظهور هستند که هر رابطه متفاوت است - با حلقه های نامزدی سفارشی ، چیزی برای همه وجود دارد!

قرن 21 ام

حلقه های نامزدی سنتی و غیر سنتی

این یک سنت است که هنگام خواستگاری باید یک حلقه را در انگشت چهارم دست چپ قرار دهید، اما در سال‌های اخیر سنت خواستگاری فراتر از ارائه حلقه نامزدی الماس تکامل یافته است. از پیشنهاد دادن با یک گردنبند با زنجیره طلا، خالکوبی یا یک میراث خانوادگی، به جای خرید یک انگشتر، گزینه های زیادی وجود دارد. چرا شریک زندگی خود را به سالن خالکوبی نبرید و حلقه را برای همیشه روی پوست او جوهر نزنید؟

حلقه های نامزدی سنتی و غیر سنتی

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00