بازار طلا دانستنیها جواهرات مجسمه ای ماری الکساندرین یورنو
جواهرات مجسمه ای ماری الکساندرین یورنو
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/02/04 - 09:39 0 نظر

ماری الکساندرین یورنو، فروشنده عتیقه‌فروشی سابق، چندین سال را صرف جمع‌آوری جواهرات وقطعات مجسمه‌سازی با حجم‌های سخاوتمندانه کرد.

برای ورود به دنیای ماری الکساندرین یورنو، باید ابتدا وارد بازار هنر شوید. او دانشجوی سابق مدرسه لوور و مدرسه بین المللی حرفه‌های بازار فرهنگی و هنری بوده و پس از فارغ التحصیلی، غرفه‌ای در بازار دستفروشی سنت اوئن راه اندازی کرد. او به عنوان یک دلال عتیقه، به توسعه کالاهای خود در زمینه‌ی اشیاء و مبلمان در اوایل قرن بیستم پرداخت. اما در سن 30 سالگی، به جواهرات علاقه‌مند شد و توجه خود را به این زمینه معطوف کرد. نام او در نمایشگاه‌هایی که گنجینه‌هایش را به نمایش می‌گذاشت، به‌ویژه در لاس‌وگاس و میامی، شناخته شد.

از سن اوئن تا پاریس، تنها یک پله وجود دارد که دلال عتیقه از آن عبور می‌کند تا گالری خود را در خیابان دوبو، در Carré Rive Gauche باز کند. در اینجا، Marie-Alexandrine مبلمان طراحی داخلی و جواهرات را به مشتریان ارائه می‌دهد. وی سه بار به عنوان یک فروشنده جوان به PAD - معتبرترین نمایشگاه طراحی - و به Biennale des Antiquaires دعوت شده بود و در گالری Magen H در نیویورک مشاهده شد، که ویترینی را به او ارائه داد که به جواهرات هنرمندان قرن بیستم اختصاص یافته بود. او به سنگ هایی که این قطعات دارند علاقه دارد و از آن‌ها مجذوب می‌شود، زیرا این سنگ‌ها او را به زمین واقعی بازمی‌گردانند.

ماری-الکساندرین یورنو به لطف ملاقات با یک صنعتگر متخصص در ساخت قطعات اندازه‌گیری، که چرخش به سمت خلقت را آغاز می‌کند، به شهرت رسید. او در رأس مجموعه‌ای بزرگ از سنگ‌های خشن، از جمله مالاکیت، پیریت، لاجورد و عقیق، مواد اولیه مجموعه‌های خود را ترسیم می‌کند. طراحی او به شکلی خلاقانه و خودجوش است، و به خود اجازه می‌دهد تا با رنگ، شکل و نقص‌هایشان هدایت شود، که با استعداد خلاقیت او را به بالاترین مرحله سرشار از ابتکار می‌رساند.

بیشتر بخوانید: تاریخچه جواهرات ثابت می کند که مد طلا و جواهر یک هنر است

ماری الکساندرین از نام‌های بزرگی مانند ژان وندوم، لالاونیس، اندیو گریما و رولاند شاد الهام گرفته و علاقه‌مند به دوران باستان است، که در طراحی‌هایش نیز به وضوح مشهود است، به عنوان مثال در سرآستین‌های جلیقه‌مانند و گردن‌بندهای پلاسترون‌اش. ساخته‌های دست‌ساز او در پاریس، هنردوستان و علاقه‌مندان به جواهرات منحصر به فرد را جذب می‌کند. ماری الکساندرین، بر خلاف روندهای کنونی، از قطعاتی با شخصیت قوی استفاده می‌کند، که از نقص و شخصیت آن‌ها تغذیه می‌شود. جواهرات او مانند آثار هنری هستند که آرزوی زینت آن‌ها را در ما برانگیخته می‌کنند.

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00