بازار طلا سنگ‌های قیمتی سلبریتی‌های دنیا

سنگ‌های قیمتی سلبریتی‌های دنیا

چکیده این مطلب : انتشار : 1401/05/03 - 11:36 0 نظر

زیباترین و ارزشمندترین انواع سنگ‌های روی زمین، کریستال‌های معدنی طبیعی و ماده آلی مانند مرواریداست. این سنگ‌ها که به معنای وسیع‌تری متعلق به جواهرات قیمتی است، در این مقاله نام برده می شوند و با تعدادی از معروف ترین انواع سنگ‌های قیمتی که برای سلبریتی‌های مشهور دنیا است آشنا می‌شوید.

 سنگ قیمتی یا سنگ جواهرات چیست؟

سنگ قیمتی در جواهرات استفاده می‌شود. گوهرشناسان سنگ‌های قیمتی و کمیاب را شناسایی می‌کنند. این اصطلاح اغلب برای جواهرات استفاده می‌شود، و در اواسط سال 1800 برای اشاره به چهار سنگ خاص ایجاد شد. الماس، یاقوت سرخ، زمرد و یاقوت کبود. همه سنگ‌های قیمتی شفاف هستند و از نظر غنای رنگ ارزش زیادی دارند، به جز الماس که بر اساس بی رنگ بودن ارزش بالاتری دارد. نادر بودن، زیبایی و روش تولید آنها همه به جذابیت یک سنگ گرانبها می‌افزاید. هرگونه لوازم جانبی حاوی سنگ قیمتی، گرانبها تلقی می‌شود و توسط شخصی با درجه بالای اجتماعی و تمکن مالی پوشیده می‌شود. گوهرشناسان با استفاده از زبان کاربردی و ویژگی‌های آنها بر روی سنگ‌های موجود در عرصه گوهرشناسی برچسب می‌زنند. یک متخصص گوهر از طبقه بندی شیمیایی سنگ قیمتی برای ارزش گزاری و طبقه بندی آن استفاده می‌کند. به عنوان مثال، الماس از کربن (C) ساخته شده است و بسیاری از جواهرات بر اساس سیستم بلوری طبقه بندی می‌شوند، زیرا کریستال هستند. سنگ‌های قیمتی در گونه‌ها و گروه‌های مختلف طبقه بندی می‌شوند. آنها همچنین از نظر پراکندگی، سختی، وزن مخصوص، ضریب شکست، درخشندگی، شکست و شکاف مشخص می‌شوند. نقص در سنگ به عنوان اجزاء و ناخالصی‌ها شناخته می‌شود.

در ادامه سنگ‌های قیمتی در جواهرات سلبریتی‌های دنیا را ببینید:

جواهر گوئینت پالترو

(Gwyneth Paltrow) : یشم

گوئینت پالترو یکی از طرفداران سنگ یشم هست. سنگی که گرایش به درمان و سلامتی داره و اعتقاد بر این هست که طول عمر رو افزایش میده.

جواهر ویکتوریا بکهام

(Victoria Beckham) : تورمالین سیاه

جواهرات ویکتوریا بکهام به اعتقاد خیلی ها انرژی های مثبت رو در محیط پیرامون افزایش میده و در مقابل انرژی های منفی به عنوان یک سپر عمل کنه.

جواهر ادل

(Adele) : سیترین

جالبه بدونید که بعد از یک اجرا ناموفق در مراسم گرمی، ادل گفت که دیگر بدون سنگ طلایی خودش (سنگ موفقیت) که موفقیت ، تمرکز و شانس خوب رو به ارمغان میاره، دیگه اجرا نخواهد داشت!

جواهر میراندا کر

(Miranda Kerr) : کوارتز

گفته میشه که این سنگ خالص قدرتمند ترین درمان کننده در بین بقیه کریستال های محسوب میشه و انرژی و هدف ها رو تقویت میکنه!

جواهر ریس ویترسپون

(Resse Witherspoon) : کوارتز صورتی

 کوارتز صورتی، عشق و محبت رو به ارمغان میاره. این سنگ نازک صورتی توجه ریس ویترسپون (Resse Witherspoon) ، نائومی کمبل (Naomi Campbell) و کیتی پری (Katy Perry) رو به خودش جلب کرده!

 

پربازدیدترین خبرها