بازار طلا 6 نکته مهم قبل از خرید جواهرات با روکش طلا

6 نکته مهم قبل از خرید جواهرات با روکش طلا

چکیده این مطلب : انتشار : 1401/10/14 - 12:59 0 نظر

 هنگامی که یک لایه طلا به فلز دیگری (مانند نقره یا مس)اضافه می شود، این فرآیند به عنوان آبکاری طلا شناخته می شود. آبکاری جواهرات فرآیندی زمان بر و با مراحل متعدد است.

قبل از اینکه بتوان آن را آبکاری کرد، فلز پایه باید تمیز و عاری از آلودگی شود. معمولاً این کار برای جلوگیری از تعامل بین فلز پایه و طلا و همچنین اختلاط فلز انجام می شود. تنها پس از استفاده از این روش به جواهرات روکش طلا داده می شود.جواهرات با روکش طلا یکی از جواهراتی است که بیشترین تقاضا را در بازار دارد و به طور گسترده خریداری می شود. همه جواهرات روکش طلا ایمن نیستند و کیفیت بالایی ندارند.

بنابراین قبل از خرید جواهرات با روکش طلا باید نکات زیر را در نظر داشته باشید. 

1. بهترین برند را انتخاب کنید

جواهرات روکش طلا همیشه باید از برندی خریداری شود که شما می شناسید و به آن اعتماد دارید.

2. ارزش فروش مجدد داشته باشد

جواهرات روکش طلا بسیار مقرون به صرفه هستند به این دلیل که تنها لایه رویی جواهرات با طلای واقعی ساخته شده است. به همین دلیل، جواهرات روکش طلا  واقعاً ارزش فروش مجدد ندارند. از آنجایی که لایه طلا کاملاً نازک است، تنها ارزشی که ممکن است اگر جواهرات شما در شرایط عالی باشد، برای آن لایه است. اگر لایه با طلای با کیفیت بالا ساخته شده باشد، می توانید ارزش فروش مجدد بهتری برای آن به دست آورید.

3. برای سرمایه گذاری بهتری خریداری شود

جواهرات با روکش طلا بسیار مقرون به صرفه هستند و می توانند سرمایه گذاری بسیار بهتری نسبت به جواهرات طلا یا الماس باشند جواهرات با روکش طلا بسیار ارزان تر از طلای واقعی هستند. و از آنجایی که ظاهر آنها یکسان است، می توانید جواهرات بیشتری بخرید و آن را با توجه به لباس، فصل یا مناسبت تغییر دهید.

4. جواهرات علائم مشخصه داشته باشند

علامت گذاری راهی برای تایید خلوص و ظرافت هر فلز گرانبها است. اما برای جواهرات با روکش طلا، آنقدر به ویژگی بارز آن مربوط نمی شود، بلکه به کیفیت تکنیک آبکاری و مواد استفاده شده مربوط می شود. مقدار مواد گرانبها مورد استفاده در جواهرات با روکش طلا بسیار ناچیز است، بنابراین همیشه به جای ادعایی در مورد درصد فلزات گرانبها به سراغ مارک هایی بروید که ثابت شده است محصولات با کیفیت بالا ارائه می کنند.

مطالعه بیشتر: انواع روش‌های آبکاری طلا و مراحل انجام آن

5. مواداستفاده شده در جواهرات باروکش طلا

جواهرات روکش طلا معمولاً با فلزات دیگر به عنوان پایه جواهرات ساخته می شوند. متداول ترین فلزاتی که در فرآیند آبکاری طلا مورد استفاده قرار می گیرند نقره و نیکل هستند. اما همیشه باید مطمئن شوید که سازنده جواهرات از آلیاژ باکیفیت و عاری از هرگونه عنصر مضر استفاده می‌کند. 

6. ماندگاری جواهرات باروکش طلا

با مراقبت خوب از جواهرات روکش طلای خود می توانید تا چند سال دوام بیاورید. شما باید آن را با آب و مواد شوینده بشویید، از یک پارچه میکروفیبر نرم برای تمیز کردن آن استفاده کنید و آن را در یک کیسه پلاستیکی دور از سایر جواهرات با روکش طلا نگهداری کنید. هنگامی که در استخرهستید یا دوش می گیرید، باید جواهرات روکش طلا را بردارید، زیرا آب می تواند با فلز زیر روکش طلا واکنش نشان دهد. با انجام این مراحل ساده و آسان، می توانید از ماندگاری جواهرات روکش طلای خود برای مدت زمان مناسبی اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: 4 روش برای آبکاری طلا

اینها مواردی بود که باید هنگام خرید جواهرات با آبکاری طلا در نظر داشته باشید. در حالی که برخی از معایب وجود دارد، مزایا واقعاً بیشتر از آنها است. جواهرات روکش طلا درست شبیه جواهرات واقعی به نظر می رسند و به همان اندازه خواهند درخشید. مقرون به صرفه تر است و می توانید جواهرات بسیار بیشتری بخرید.

پربازدیدترین خبرها