بازار طلا مد و برندشناسی با ون کلیف و آرپلز با مجموعه جواهرات جدید Le Grand Tour سفر کنید
با ون کلیف و آرپلز با مجموعه جواهرات جدید Le Grand Tour سفر کنید
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/08/07 - 15:08 0 نظر

Van Cleef & Arpels با مجموعه‌ی جدید جواهرات " Le Grand Tour "، علاقه‌مندان به کالکشن‌های جواهرات را برای یک سفر به اروپا دعوت می‌کند.

هیچ‌کس از سفر به اروپا بدون یک یا دو یادگاری برنگشته است. این سنتی است که نسل‌ها، دوره‌ها و قاره‌ها را در بر می‌گیرد. یادگاری‌ها از لحظاتی که به یاد نخواهند رفت در مکان‌های دوردست است که شاید هرگز دوباره از آن بازدید نشود. اما به لطف این اشیای عزیز، خاطرات آن دوری از خانه می‌توانند در یک لحظه با نوازش ملایم دستبند، سنجاق سنجاق یا وزن اطمینان‌بخش یک گردنبند دوباره زنده شوند.

ون کلیف آند آرپلز در مجموعه جواهرات جدید "لو گران تور" از این سنت احساسی بهره‌برده و با استفاده از تعبیری منحصربه‌فرد، آن را به سطح بالاتری رسانده است. نام "لو گران تور" نیز اشاره‌ای به سنت دیرینه‌ای است که با نام "تور بزرگ" نیز شناخته می‌شود و در قرن شانزدهم در انگلستان آغاز شده، اما در قرن های هجدهم و نوزدهم رونق بیشتری یافت. در این سنت، فرزندان خانواده‌های برجسته یک یا دو سال پس از اتمام تحصیلات عالی خود مرخصی می‌گیرند تا با سفری به جهان - به خصوص اروپا - آن را کاوش کنند. این سفر شامل توقف در شهرهای مهمی مانند پاریس، رم، ونیز، ناپل، فلورانس و بادن بادن است. این سفر به آنها امکان می‌دهد تا از نزدیک فرهنگ، میراث و سنت‌های اروپایی را تجربه کنند و در نهایت با آموخته‌هایشان به جامعه بازگردند و در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود از آن‌ها بهره‌برداری کنند.

نیکلاس بوس، مدیر عامل شرکت ون کلیف آند آرپلز، دربارهٔ مجموعه جواهرات "لو گران تور" می‌گوید: "این مجموعه جواهرات عالی، سنتی را جشن می‌گیرد که همواره ما را جذب خود کرده است. از زمان تأسیس، ما در مزون به کنجکاوی خود نسبت به فرهنگ‌ها، دوره‌ها و اشکال هنری دیگر تقویت داده‌ایم."

مجموعه جواهرات "لو گران تور"، که شامل 70 قطعه است، حول محور هشت شهر از مقاصد سنتی تور "لو گران تور" ساخته شده است. هر قطعه از مجموعه الهام‌بخشی از قطعات مختلف است که از سنگ‌های آزمایشی مختلف، مانند رنگ‌های نمادین، ویژگی‌های معماری و حتی گیاهان منطقه‌ای استفاده می‌کند تا هنر استثنایی صنعتگران ون کلیف آند آرپلز را با یک مکان مرتبط کند. این مجموعه، سنت‌های جواهرات و هنرهای تزئینی را در هم آمیخته است. نیکلاس توضیح می‌دهد که آن‌ها از جواهرات عتیقه مانند رومی، اتروسکی، قرون وسطی و رنسانس الهام گرفته‌اند و آن‌ها را با میراث، سبک و هنر شخصی خود تداعی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: 10 نمونه از معروف ترین طلا و جواهرات جهان

بله، درست است که قطعات مجموعه جواهرات "لو گران تور" همراه با اشارات تاریخی، دارای اجرای سبک و کاملاً مدرن هستند. طرح‌های فردی بسیاری در نظر گرفته شده‌اند و سازگاری قطعات با تغییرات مختلف امکان‌پذیر است. این به این معنی است که می‌توان قطعه را به شیوه‌های مختلفی بازتصور کرده و برای مناسبت‌های گوناگون استفاده کرد. یک نمونه کامل این ویژگی را می‌توان در مروارید "Fleuve De Glace Sautoir" مشاهده کرد که الهام گرفته از کوهستان‌های آلپ است. این قطعه قابلیت جداکردن اجزای مختلف را دارد تا دو دستبند، دو سنجاق سینه و یک گردنبند کوتاه‌تر تشکیل شود. به این ترتیب، می‌توان بخشی از هنر ون کلیف آند آرپلز را در چندین مجموعه مختلف ترکیب کرد و استفاده نمود.

سنجاق‌ها در مجموعه جواهرات "لو گران تور" ارزش ویژه‌ای دارند و هرکدام از آن‌ها فرصتی برای نمایش مهارت‌های مختلف صنعتگران ون کلیف آند آرپلز را فراهم می‌کنند. قطعه "Dea Eterna"، الهام‌بخش آنتونیو کانوا را به تصویر می‌کشد. این سنجاق دارای فرم زنانه است که با الماس پوشیده شده و یک پارچ طلا را در دست خود نگه می‌دارد. قسمت بالای آن با یک قاب یاقوت کبود صورتی با تراش بیضی شکل زیبا محصور شده است و روی یک پایه لاجورد آبی روشن قرار دارد. این پایه نیز با یک مروارید خاکستری درخشان به شکل لنگر آبی مزین شده است.

سنجاق سینه "Laurier Impérial" با استفاده از سنگ‌های یاقوت کبود و لاجورد در رنگ آبی ساخته شده است. روی گلبرگ‌های طلای سفید الماس قرار گرفته و ساقه آن از طلا‌ی زرد حجاری شده است. گیره "آنفورا" دارای یک خاتم جاسپر قرمز است که به قرن دوم بازمی‌گردد. این خاتم با استفاده از طلا‌ی زرد و رزگلد چکش‌کاری یا آینه‌کاری شده به نظر می‌رسد و یک قصیده از هنر زرگری را نشان می‌دهد.

کلیپ "Fresque Céleste" به هنر باروک رومی اشاره دارد و سیترین زرد آفتابی دارای تراش کابوشن است که برای اولین بار در طول قرن‌های یکم و دوم حک شده است. این سنگ شگفت‌انگیز با ابرهای منحنی از الماس و طلا‌ی چکش‌کاری شده احاطه شده است، که به تناسب و زیبایی قطعه اضافه می‌کند.

 در گذشته، "Le Grand Tour" یک سفر فرهنگی بود که افراد را به سراسر اروپا می‌برد تا از آثار هنری، معماری و فرهنگی بهره‌برداری کنند. اما امروزه، Van Cleef & Arpels رویکرد جدیدی به جذب و آموزش مشتریان خود دارد.

با راه‌اندازی تجربه‌های منحصر به فردی مانند نمایشگاه‌های جواهرات، کارگاه‌ها و رویدادهای ویژه، Van Cleef & Arpels به مشتریان فرصت می‌دهد تا به دنیای جواهرسازی عمیق‌تر و نزدیک‌تر شوند. آنها با استفاده از جواهرات بلند، یک تجربه سفر فراگیر و بی‌نظیر را ارائه می‌دهند که مشتریان به خانه بازنمی‌گردند.

این رویکرد نه تنها به مشتریان این امکان را می‌دهد که به تماشای واقعیت‌های فرهنگی و هنری جهان بپردازند، بلکه با استفاده از جواهرات بلند، تجربه‌ای منحصر به فرد و فوق‌العاده را تجربه می‌کنند. این رویکرد نه تنها یک ارتباط عمیقتر بین مشتری و برند ایجاد می‌کند، بلکه آنها را به عنوان یک قصه‌گو و همراه در سفری به دنیای جواهرات می‌پذیرد که هیچ‌وقت خواهان بازگشت به خانه نیستند.

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00