بازار طلا مد و برندشناسی سنگ‌های قیمتی سلبریتی‌های دنیا
سنگ‌های قیمتی سلبریتی‌های دنیا
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/05/03 - 11:36 0 نظر

زیباترین و ارزشمندترین انواع سنگ‌های روی زمین، کریستال‌های معدنی طبیعی و ماده آلی مانند مرواریداست. این سنگ‌ها که به معنای وسیع‌تری متعلق به جواهرات قیمتی است، در این مقاله نام برده می شوند و با تعدادی از معروف ترین انواع سنگ‌های قیمتی که برای سلبریتی‌های مشهور دنیا است آشنا می‌شوید.

 سنگ قیمتی یا سنگ جواهرات چیست؟

سنگ قیمتی در جواهرات استفاده می‌شود. گوهرشناسان سنگ‌های قیمتی و کمیاب را شناسایی می‌کنند. این اصطلاح اغلب برای جواهرات استفاده می‌شود، و در اواسط سال 1800 برای اشاره به چهار سنگ خاص ایجاد شد. الماس، یاقوت سرخ، زمرد و یاقوت کبود. همه سنگ‌های قیمتی شفاف هستند و از نظر غنای رنگ ارزش زیادی دارند، به جز الماس که بر اساس بی رنگ بودن ارزش بالاتری دارد. نادر بودن، زیبایی و روش تولید آنها همه به جذابیت یک سنگ گرانبها می‌افزاید. هرگونه لوازم جانبی حاوی سنگ قیمتی، گرانبها تلقی می‌شود و توسط شخصی با درجه بالای اجتماعی و تمکن مالی پوشیده می‌شود. گوهرشناسان با استفاده از زبان کاربردی و ویژگی‌های آنها بر روی سنگ‌های موجود در عرصه گوهرشناسی برچسب می‌زنند. یک متخصص گوهر از طبقه بندی شیمیایی سنگ قیمتی برای ارزش گزاری و طبقه بندی آن استفاده می‌کند. به عنوان مثال، الماس از کربن (C) ساخته شده است و بسیاری از جواهرات بر اساس سیستم بلوری طبقه بندی می‌شوند، زیرا کریستال هستند. سنگ‌های قیمتی در گونه‌ها و گروه‌های مختلف طبقه بندی می‌شوند. آنها همچنین از نظر پراکندگی، سختی، وزن مخصوص، ضریب شکست، درخشندگی، شکست و شکاف مشخص می‌شوند. نقص در سنگ به عنوان اجزاء و ناخالصی‌ها شناخته می‌شود.

سنگ قیمتی یا سنگ جواهرات چیست

در ادامه سنگ‌های قیمتی در جواهرات سلبریتی‌های دنیا را ببینید:

جواهر گوئینت پالترو

(Gwyneth Paltrow) : یشم

گوئینت پالترو یکی از طرفداران سنگ یشم هست. سنگی که گرایش به درمان و سلامتی داره و اعتقاد بر این هست که طول عمر رو افزایش میده.

جواهر گوئینت پالترو

جواهر ویکتوریا بکهام

(Victoria Beckham) : تورمالین سیاه

جواهرات ویکتوریا بکهام به اعتقاد خیلی ها انرژی های مثبت رو در محیط پیرامون افزایش میده و در مقابل انرژی های منفی به عنوان یک سپر عمل کنه.

جواهر ویکتوریا بکهام

جواهر ادل

(Adele) : سیترین

جالبه بدونید که بعد از یک اجرا ناموفق در مراسم گرمی، ادل گفت که دیگر بدون سنگ طلایی خودش (سنگ موفقیت) که موفقیت ، تمرکز و شانس خوب رو به ارمغان میاره، دیگه اجرا نخواهد داشت!

جواهر ادل

جواهر میراندا کر

(Miranda Kerr) : کوارتز

گفته میشه که این سنگ خالص قدرتمند ترین درمان کننده در بین بقیه کریستال های محسوب میشه و انرژی و هدف ها رو تقویت میکنه!

جواهر میراندا کر

جواهر ریس ویترسپون

(Resse Witherspoon) : کوارتز صورتی

 کوارتز صورتی، عشق و محبت رو به ارمغان میاره. این سنگ نازک صورتی توجه ریس ویترسپون (Resse Witherspoon) ، نائومی کمبل (Naomi Campbell) و کیتی پری (Katy Perry) رو به خودش جلب کرده!

 

جواهر ریس ویترسپون

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00