بازار طلا حمایت صندوق توسعه ملی از شرکت‌های بورسی، به نفع کشور است

حمایت صندوق توسعه ملی از شرکت‌های بورسی، به نفع کشور است

چکیده این مطلب : انتشار : 1401/05/30 - 12:21 0 نظر

گلدمگ: در صورت حمایت صندوق توسعه ملی از شرکت‌های بورسی، منافع آن در کوتاه مدت برای سهامداران و در بلندمدت به نفع کشور بوده و می‌تواند به زنجیره ارزش افزوده کشور کمک بزرگی کند.

به گزارش سایت بازار طلا، در صورت حمایت صندوق توسعه ملی از شرکت‌های بورسی، منافع آن در کوتاه مدت برای سهامداران و در بلندمدت به نفع کشور بوده و می‌تواند به زنجیره ارزش افزوده کشور کمک بزرگی کند.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها بر نقش صندوق توسعه ملی در سرمایه‌گذاری و دستیابی به رشد اقتصادی کشور تاکید داشته است به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: صندوق توسعه ملی، محلی برای سرمایه‌گذاری و افزایش درآمدها است تا بتواند ‌موجب توسعه و ‌نرخ رشد در کشور شود.

مجتبی یوسفی با تاکید بر اینکه منابع صندوق توسعه باید به سمت تکمیل زیرساخت‌های کشور سوق پیدا کند، افزود: بازار سرمایه به عنوان یک بازار ثانویه در حوزه‌های مرتبط با تامین منابع مالی از جایگاه ویژه و خاصی برخوردار است. بنابراین، اگر صندوق توسعه ملی بتواند با حمایت ویژه از بازار سرمایه و شرکت‌های بورسی، منابع و تسهیلات مورد نیاز این بازار را تامین کند، به طور حتم شاهد رشد و توسعه بازار سرمایه در کشور خواهیم بود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین در صورت حمایت صندوق توسعه ملی از شرکت‌های بورسی، منافع آن در کوتاه مدت برای سهامداران و در بلندمدت به نفع کشور بوده و می‌تواند به زنجیره ارزش افزوده کشور کمک بزرگی کند.

یوسفی با اشاره به نقش موثر صندوق درایجاد نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تامین سرمایه، خاطرنشان کرد: با توجه به سهام ارزشمند بسیاری از شرکت‌های بورسی، اگرصندوق توسعه ملی بتواند از توان این شرکت‌ها در جهت رشد و توسعه حوزه‌های مختلف اقتصادی بهره‌مند شود، به طور قطع شاهد اتفاقات مثبت در برخی اهداف و برنامه‌های از پیش تعیین شده برای حوزه‌های اقتصادی خواهیم بود.

پربازدیدترین خبرها