بازار طلا مد و برندشناسی Bulgari's Serpenti هفتاد و پنجمین سالگرد خود را با هنرمندان محلی و یادگاری های درخشان جشن گرفت
Bulgari's Serpenti هفتاد و پنجمین سالگرد خود را با هنرمندان محلی و یادگاری های درخشان جشن گرفت
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/04/04 - 15:52 0 نظر

این خانه لوکس، چند دهه پس از ساخت آن، همچنان مورد توجه قرار می‌گیرد و توانسته است تعادلی بین خنکی فوق مدرن و بی زمانی دائمی را حفظ کند. این موفقیت به دلیل استفاده از موتیف‌های نمادین و طراحی مناسب آن است که باعث می‌شود این خانه همچنان جذاب و مورد توجه باشد.

سرپنتی، یکی از معروف‌ترین نمادهای بولگاری، با غرق شدن در سنت، از عصر کلئوپاترا تا به امروز به عنوان یکی از مجموعه‌های همیشه در حال تکامل و شایسته کمد لباس شما، به یادگاری تبدیل شده است.

ژان کریستف بابین، مدیر عامل بولگاری، اظهار داشته است که این برند در طول 75 سال گذشته، از طریق خلاقیت‌های نمادین سرپنتی خود، الهام گرفته از جواهرات کلئوپاترا در روم باستان بیش از 2000 سال پیش، خلاقیت جسورانه، صنعتگری مبتکرانه و روحیه مدرن خود را به نمایش گذاشته است.

این نمادها، داستان‌های بی‌پایان، هنر و توانمندی را منتقل می‌کنند و مرزهای جواهرات را گسترش می‌دهند. آنها روحیه زنان با اعتماد به نفس را نمایان می‌کنند و از طریق همکاری‌های خلاقانه و هیجان‌انگیز، وارد دنیای هنر شده‌اند. بنابراین، سرپنتی به عنوان نماد نهایی بولگاری، از دگردیسی بی‌پایان برند استفاده می‌کند و هست.

این نشان نمادین در اواخر دهه 1940 به عنوان ساعت و جواهر ساخته شده و سپس به کیف‌های دستی و سایر کالاهای چرمی گسترش یافت. این نشان نمادین، به عنوان یک بیانیه از توانمندی زنانه برای پوشنده، شناخته شده است.

این نشان نمادین ریشه در اساطیر یونانی و رومی دارد و اعتقاد بر این بود که مار دارای قدرت احیا کننده است. این مار، به طور نمادین توسط ماری بوروس نشان داده می‌شود - ماری که داستان خود را گاز می‌گیرد و دایره ای بی‌نهایت بدون آغاز یا پایان را تشکیل می‌دهد.

در دهه 1950، این نشان با چشم‌های الماس یا یاقوتی تزئین شده بود و در دهه 60، فلس‌های مار با رنگ‌های چند وجهی به خود گرفت. برای لوسیا سیلوستری، مدیر خلاق جواهرات بولگاری، پیشرفت صنایع دستی، نمونه دیگری از توانایی برتری این برند در طی سالیان است.

سیلوستری می‌گوید: «تفسیر مجدد علامت Serpenti بدون تغییر هویت آن یک چالش الهام بخش است. این توازن کامل بین میراث و تکامل خلاقیت، نماد را واقعاً جاودانه و همیشه همگام با زمانه ساخته است.»

بولگاری در جشن گرفتن از دستاوردهای خود، کارخانه سرپنتی را راه‌اندازی کرد. این کارخانه، به هنرمندان و صنعتگران از همه حرفه‌ها دعوت می‌کند تا از تصاویر مار سرپنتی الهام بگیرند و آنها را به شکل خلاقانه‌ای در طرح‌های خود به کار ببرند.

این پروژه شامل مجموعه‌ای از همکاری‌های منحصر به فرد بین بلگاری و هنرمندان معاصر بین‌المللی مانند داوید کوایولا، دانیل روزین، سوگون چانگ و کیت مرسیه. این همکاری‌ها به شکل نمایشگاه‌های هنری، فیلم‌های سینمایی و حتی اثرهای هنری در فضاهای عمومی برگزار شده‌اند.

با توجه به ترکیب گذشته، حال و آینده، بولگاری به طور همزمان به الهام بخشیدن و الهام گرفتن ادامه می‌دهد. مانند مارهایی که پوست خود را می‌ریزند، این برند مشهور در هنرهای زیبا و سبک همیشه در حال تکامل و برتری بوده است.

با چنین گذشته‌ای افسانه‌ای، به نظر می‌رسد داستان سرپنتی تازه شروع شده است و بولگاری همچنان با محافظه‌کاری در برگیرنده میراث خود، در حال طراحی و تولید نمادهایی است که به آینده ادامه می‌دهند. همچنین، با همکاری با هنرمندان معاصر، بولگاری به دنبال ترویج خلاقیت و نوآوری در طراحی و تولید جواهرات است.

 

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00