بازار طلا دانستنیها تاریخچه دستبند و استفاده از آن
تاریخچه دستبند و استفاده از آن
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/06/01 - 13:48 0 نظر

همانطور که میدانید دستبند ها مدت بسیار زیادی است که مورد استفاده خانم ها قرار گرفته و تبدیل به یکی از اصلی ترین زیور آلاتی شده اکه بانوان از آن استفاده میکند.

اگرچه دستبند طلا زنانه معمولا ساده و ظریف هستند اما ، همین سادگی و ظرافت باعث شده هر خانمی بتواند آن را با هر لباسی ست کند و در هر مهمانی از آن استفاده کند که همین دلایل باعث محبوبیت این نوع زیورآلات شده است.

با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد دستبند های طلا که امروزه بانوان از آن استفاده زیادی میکنند توضیحاتی دهیم.

امروزه دستبند های طلا به شکل های مختلفی طراحی و ساخته میشوند و شما طرح های مختلف آنها را در مغازه ها و فروشگاه های اینترنتی مشاهده میکنید. امروزه در ساخت و طراحی دستبند ها میبینید که از فلزات مختلف ، چرم و پارچه و … استفاده میشود و سعی بر این بوده که طرح های مختلف و جدیدی را روانه بازار کنند. دستبند های طلا زنانه در انواع گوناگون ، با چرم ، با فلز ، طرح های نگین دار و بدون نگین ، استفاده از زنگ های مختلف در طلا و .. ساخته شده است و توانسته شکل ها و طرح های زیبایی را بوجود آورد.

 

اگرچه دستبند طلا زنانه معمولا ساده و ظریف هستند اما

تاریخچه استفاده از انواع دستبند طلا

خب همانطور که تابه اینجا خواندید که دستبند ها چه محبوبیت در بین خانم ها دارند و طرح ها و شکل های مختلفی از آن ها ساخته و تولید میشوند. در ادامه با ما همراه باشید تا درمورد تاریخچه استفاده از دستبند ، توضیحاتی دهیم.تاریخچه استفاده از دستبند ها بحث های زیادی را در پی داشته و هنوز زمان دقیق استفاده از آن مشخص نشده و همچنان در حاله ای از ابهام قرار دارد. اما با این حال مدارکی از طرف باستان شناسان مصری وجود دارد که ثابت کرده که استفاده از دستبند طلا زنانه 5000 هزار سال قبل از میلاد استفاده شده است. در ادامه باید بگوییم که یک دستبند ابسیدین نیز در سال 1995 در ترکیه یافت شد که به طور قابل توجهی این باور ها را تغییر داد و زمان استفاده از دستبند ها را به 7500 سال قبل تر کشاند.

در سال 2008 نیز روسیه کشف مهم تری را داشتند محقیقن که در حال بررسی غار دنیسوا در کوه‌های آلتای سیبری بودند ، زیورآلاتی را پیدا کردند که دستبندی را در آن یافتند که مشخص شده این دستبند 40 هزار سال پیش ساخته شده است!.

تاریخچه استفاده از انواع دستبند طلا

دستبند طلا در فرهنگ های مختلف

دستبند ها از گذشته تا به امروز در قوم های مختلف به دلایل گوناگونی ساخته و استفاده شده اند به عنوان مثال میتواند گفت که در مصر دستبند ها را معمولا از استخوان ها ، سنگ ها و چوب ها می ساختند و معمولا برای باور های مذهبی و معنوی استفاده میکردند. که یکی از شناخته شده ترین دستبند های مصری scarab نام دارد ، که نماد تجدید حیات و زندگی دوباره را دارد.

دستبند هایی که جذابیت خاصی داشتند و معمولا در آنها از رنگ های قرمز و سیاه و به شکل مشت ساخته میشدند در کشور آمریکای لاتین استفاده میشود و طرفداران خاص خودش را داشت. نماد این دستبند این بود که معمولا آن ها را در برابر شر ، چشم اهریمنی محافظت میکرد و به آنها خیر و برکت میرساند.

در فرهنگ چین شاهد این بوده ایم که از دستبند های پیچ دار یشمی سبر رنگ استفاده میکنند. که حداقل 4 هزار سال است که این نوع دستبند محبوبیت بسیار خوبو خاصی در بین مردم داشته است. همچنین باور آنها برای استفاده از این نوع دستبند محاظفت بوده ، که معمولا مادر ها برای بچه های خود از این دستبند ها استفاده میکردند و بر این باور بودند که بچه هایشان را از خطرات دور میکند و از آنها محافظت میکند.

خرید آنلاین دستبند طلا

اگر قصد خرید دستبند طلا دارید، می‌توانید در سایت بازار طلا به صورت آنلاین از مجموعه دستبندهای طلا با طرح‌های مختلف گالری های موجود در سایت دیدن کنید. به سادگی می توانید تمام مدل های روز بازار طلا را مشاهده و بررسی کنید و در انتها برای خرید با فروشنده محصول ارتباط برقرار کنید و حضوری خرید کنید. اگر می‌خواهید نگاهی به دستبندهای طلا در سایت بازار طلا بیندازید کافیست در قسمت ویترین آنلاین طلافروشان از منوی دسته بندی گزینه دستبند طلا را انتخاب کنید.

مشاهده دستبندهای طلا موجود در سایت بازار طلا

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00