قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا دانستنیها مهم ترین نکات در انتخاب جواهرات طلا
مهم ترین نکات در انتخاب جواهرات طلا
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/10/03 - 11:04 0 نظر

در این مطلب سعی کرده ایم به نکات مهم در انتخاب جواهرات طلا بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 چه کسی زرق و برق جواهرات طلا را دوست ندارد؟ کیفیت و رنگ زیبای آنها باعث شده است که به محبوب ترین جواهرات تبدیل شوند. 

وقتی صحبت از پوشیدن جواهرات طلا به میان می‌آید، واقعاً می‌خواهید از سرمایه‌گذاری خود نهایت استفاده را ببرید و به آن‌ها مدل دهید تا هنگام پوشیدن آن‌ها بهترین ظاهر را داشته باشید و به‌طور مناسب آن‌ها را به نمایش بگذارید.

قطعه اصلی جواهرات خود را انتخاب کنید

وقتی صحبت از جواهرات به میان می آید، اغلب می خواهید یک نقطه کانونی ایجاد کنید. به عبارت دیگر، شما می خواهید منطقه خاصی را پیدا کنید که دیگران وقتی به شما نگاه می کنند به سمت آن کشیده شوند. آگاهانه یا ناآگاهانه، این روشی است برای برقراری ارتباط درباره خود با دیگران، بنابراین صرف زمان فکر کردن در مورد آن سودمند است.

اشتباه رایجی که مردم مرتکب می شوند این است که یا بیش از حد جواهرات را بدون تمرکز می پوشند یا از جواهرات دیگری استفاده می کنند که از نظر بصری با قطعه اصلی جواهراتی که می خواهند در کانون توجه قرار گیرند رقابت می کنند.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک گردنبند طلای زیبا را به رخ بکشید، اما یک جفت گوشواره حلقه‌ای بزرگ هم بپوشید، ممکن است مردم بیشتر به گوشواره‌های شما نگاه کنند تا گردنبند شما. حتی اگر این کار را نکنند، گوشواره‌ها همچنان باعث حواس پرتی خواهند شد. به جای انجام این کار، روی قسمتی از جواهرات تمرکز کنید که واقعاً می خواهید برجسته باشد و بقیه جواهرات خود را حول آن بسازید.

اگر می‌خواهید تمرکز روی گوشواره‌هایتان باشد، به پوشیدن یک گردنبند طلا بسیار ظریف فکر کنید - یا اصلا گردنبند نبندید و به سراغ دستبندها و انگشترهای ظریف بروید. اگر نقطه کانونی گردنبند شماست، گوشواره های کوچک و حلقه های ظریف بپوشید.

به همین ترتیب، هنگام استفاده از جواهرات، از لوازم جانبی زیاد خودداری کنید یا اگر می‌خواهید اکسسوری را به نمایش بگذارید، از جواهرات ساده‌تری استفاده کنید. اگر یک شال گردن زیبا چیزی است که می خواهید مردم روی آن تمرکز کنند، گوشواره و حلقه های طلایی ظریف را در نظر بگیرید.

در نهایت، نکته مورد علاقه ما شکستن قوانین است. اگر نمی خواهید یک نقطه کانونی واحد داشته باشید، پس به پوشیدن مجموعه ای از جواهرات فکر کنید که به طور کلی با هم به زیبایی کار می کنند، شاید به این دلیل که بر اساس رنگ، تم، تکرار طرح یا زیبایی شناسی کلی است.

به عنوان مثال، انتخاب جواهرات تمام طلا با سنگ های قیمتی رنگی یکسان یا مشابه که در حلقه ها، گوشواره ها و گردنبندها ظاهر می شوند می تواند به زیبایی کار کند، به خصوص اگر لباس های خود را هماهنگ کنید. یک لباس روشن و رنگارنگ را در کنار چنین مجموعه ای از جواهرات تصور کنید.

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل های طلا و جواهر

جواهرات طلا را با لباس خود ست کنید

بله، جواهرات طلا زیبا هستند، اما این لزوما به این معنا نیست که با هر لباسی که دارید به راحتی استایل شود. همیشه باید جواهرات را به عنوان بخشی از کمد لباس خود در نظر بگیرید و به این فکر کنید که چگونه با لباسی که قصد پوشیدن آن را دارید و سایر لوازم جانبی که ممکن است انتخاب کنید، سازگار باشد.

به طور خاص به این فکر کنید که کدام رنگ ها با جواهرات طلای شما ست می شود. به عنوان مثال، پوشیدن لباس هایی با رنگ های زرد تیره، طلایی، نارنجی یا حتی قرمز ممکن است باعث گم شدن آن شود. بعید است که آن را با رنگ های نئون بپوشید، اما اگر بتوانید آن را از بین ببرید، برای شما خوب است!

سیاه یا سفید ساده هر دو همیشه با جواهرات طلایی شگفت انگیز به نظر می رسند زیرا رنگ آمیزی گرم و زیبا را به زیبایی برجسته می کنند. آبی و طلایی رنگ‌های مکمل هستند، بنابراین یک آبی تیره غنی با جواهرات طلایی همیشه عالی به نظر می‌رسد - به رنگ‌های لاجورد فکر کنید. همچنین می‌توانید تضاد رنگ‌ها را در نظر بگیرید، مانند رنگ سرخابی با طلایی.

حتماً قبل از خروج از خانه انواع مختلف جواهرات را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی بهتر به نظر می رسد. اگر چیز ساده ای می پوشید، ممکن است بخواهید لباس خود را با یک جفت گوشواره بزرگتر، یک گردنبند یا یک دستبند تزیین کنید.

از طرف دیگر، اگر لباس شما مفصل‌تر است، بهتر است جواهرات کم‌رنگ‌تری بپوشید تا از چیزی که می‌پوشید منحرف نشوند. 

جواهرات خودرا با نقره ترکیب کنید

ترکیب کردن نقره و طلا در گذشته به عنوان یک روش مصنوعی مد تلقی می شد. خبر عالی این است که آن روزها گذشته است و شما باید به راحتی جواهرات خود را با هرچیزی ترکیب کنید.

طلای واقعی یک فلز بسیار گران قیمت است، بنابراین داشتن برجسته های طلای جامد کوچکتر همراه با نقره، راهی زیبا برای گنجاندن رنگ های طلایی و رزگلد بدون نیاز به سرمایه گذاری همه جانبه در جواهرات طلا است. همچنین سرگرم کننده تر و خلاقانه تر است، پس چرا قوانین مد قدیمی را زیر پا نگذارید و آزمایش نکنید؟

شما می‌توانید تکه‌های جداگانه‌ای بپوشید که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شامل هر دو فلز باشد، می توانید از گوشواره‌های طلای کوچک یا حلقه‌های طلای باریک با سایر جواهرات نقره استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: دانستنی های مفید درباره نقره استرلینگ

جواهرات طلای خود را لایه به لایه روی هم قرار دهید

در حالی که به طور کلی ایده خوبی است که در مقدار جواهراتی که می پوشید زیاده روی نکنید، لایه بندی یا روی هم چیدن یک راه عالی برای نشان دادن چندین تکه جواهرات به طور همزمان است و لایه یا پشته می تواند نقطه کانونی برای لباس شما باشد. همچنین زمانی که نمی دانید چه بپوشید یا می خواهید کسل کننده ترین لباس را بپوشید، این یک راه حل عالی است.

وقتی صحبت از گردنبند به میان می‌آید، لایه‌بندی با گردنبندهای شیک و سبک با اندازه‌ها، شکل‌ها و طول‌های مختلف بهترین کار را دارد، بنابراین معمولاً روی هم نمی‌افتند. شما اغلب یک نقطه کانونی را انتخاب می کنید و لایه های اطراف آن را می سازید تا یک گردنبند برجسته باشد. با این حال، می‌توانید این ظاهر را با آرایه‌ای ظریف‌تر و پراکنده‌تر از آویزهای کوچک اما جذاب، که هرکدام در زمان‌های مختلف چشم‌ها را به خود جلب می‌کنند، درست کنید.

همچنین می‌توانید حلقه‌های مختلفی را در یک پشته بپوشید، یا روی یک انگشت یا در چندین انگشت پخش کنید. با مخلوط کردن سنگ های قیمتی، نوارهای ساده همراه با یک حلقه کوکتل پیچیده و غیره آزمایش کنید. حلقه‌های طلا برای افزودن به پشته حلقه با فلزات دیگر فوق‌العاده هستند زیرا رنگ‌های گرم دوست‌داشتنی را ارائه می‌دهند. پشته های حلقه راه بسیار خوبی برای مخلوط کردن فلزات هستند، اما اگر می توانید تمام تلاش خود را انجام دهید و یک پشته کاملا طلایی برای ظاهری بسیار زیبا بپوشید.

درک کنید که جواهرات طلا واقعاً چیست

در مورد جواهرات طلا و انواع مختلف جواهرات طلایی که در دسترس هستند، سردرگمی زیادی وجود دارد. مردم به خصوص هنگام خرید طلا از قیمت گیج می شوند: چرا برخی از قطعات بسیار گران تر از بقیه هستند؟

پاسخ ساده این است که تمام جواهرات طلا طلای جامد نیستند و برخی از آنها اصلاً طلا نیستند. اگر یک قطعه طلایی رنگ ارزان باشد، تقریباً مطمئناً از طلای جامد ساخته نشده است. ممکن است آبکاری شده، ورمیل طلایی (آبکاری سنگین از طلا بر روی نقره)، پر شده از طلا (روکش ضخیم به هم چسبیده از طلا بر روی فلزات پایه) یا فقط برنج (که توصیه نمی کنیم آن را روی پوست خود بپوشید).

ورمیل طلایی خوب و پر شده با طلا می توانند در طول زمان به خوبی پوشیده شوند، به خصوص در مقایسه با جواهرات آبکاری شده، اما در نهایت به فلز زیرین سایش می کنند. این روکش‌ها مطمئناً جای خود را دارند و روشی مقرون‌به‌صرفه‌تر برای پوشیدن جواهرات طلا هستند، اما مطمئناً قیمت را نسبت به کیفیت و طول عمر تطبیق می‌دهند.

اگر جواهرات طلایی می‌خواهید که به خوبی پوشیده شود و برای مدت طولانی دوام بیاورد، باید روی طلای جامد سرمایه‌گذاری کنید و قیمت آن بسیار گران‌تر خواهد بود. خبر خوب این است که طلای واقعی در طول زمان ارزش خود را حفظ می کند و حتی می تواند بسته به آنچه بازارها انجام می دهند ارزش خود را افزایش دهد. طلا همیشه یک سرمایه گذاری خوب است.

نکته کلیدی این است که هنگام خرید جواهرات طلا، مطمئن شوید که قطعات واقعا از چه چیزی ساخته شده اند و آیا برچسب قیمت برای آن ماده و انتظارات شما مناسب است یا خیر. اگر فروشگاهی که جواهرات را می فروشد مشخص نیست که قطعات آنها از چه موادی ساخته شده اند، بهتر است از آنها اجتناب کنید.

به عنوان آخرین نکته، همچنین در نظر بگیرید که طلا چه عیار است زیرا باعث تفاوت در رنگ می شود. هرچه عیار بالاتر باشد، رنگ طلایی زنده تر خواهد بود و 24 عیار طلای خالص است. اگر قصد دارید حلقه‌های طلا را روی هم بچینید یا گردنبندهای طلا را لایه‌بندی کنید، ممکن است تفاوت رنگ‌ها بین قیراط‌های بالاتر و پایین‌تر طلا بیشتر از آنچه می‌خواهید قابل توجه باشد، پس هنگام خرید به این موضوع فکر کنید.


بسیاری از ما گرفتار همان سبک هایی می شویم که سال هاست داشته ایم. به عنوان مثال، اگر شما فردی هستید که همیشه میخ و یک گردنبند کوچک در گوش خود می‌بندید، ممکن است عجیب به نظر برسد که ناگهان یک چوکر یا گوشواره حلقه‌ای بزرگ انداخته شود.

با این حال، آزمایش کردن با تغییر چیزها هرگز ضرری ندارد. نه تنها می تواند شما را از رکود خارج کند، بلکه ممکن است سبک جدیدی را که حتی بیشتر ترجیح می دهید پیدا کنید. حتی ممکن است به شما یک دیدگاه تازه از زندگی به طور کلی بدهد!

همچنین، به خاطر داشته باشید که هرگز لازم نیست همیشه به یک سبک ست محدود شوید. هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید شما باید همیشه یک استایل بپوشید یا به یک زیبایی شناسی پایبند باشید. 

به عنوان مثال، اگر همیشه جواهرات نقره می پوشید، نگاهی به پوشیدن تمام طلا یا اضافه کردن مقداری طلا به ترکیب بیندازید. اگر همچنان به "قاعده" مد در عدم اختلاط فلزات پایبند هستید، سعی کنید آن را بیرون بیاورید و مقداری نقره و طلا را با یک لباس ترکیب کنید.

بهترین نکته ما در این زمینه این است که به سادگی مدتی را در مقابل آینه با مجموعه ای از جواهرات، لباس ها و لوازم جانبی بگذرانید. انواع ترکیبات، از کسل کننده تا رادیکال را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای شما مفید است. ترکیب هایی را که دوست دارید یادداشت کنید تا بتوانید بعداً آنها را به خاطر بسپارید. همچنین به هر شکافی در کمد لباس یا مجموعه جواهرات خود که می خواهید پر کنید توجه کنید.

بنابراین از منطقه راحتی خود خارج شوید و سبک های جدید را تجربه کنید. اگر برای ایده گرفتن به کمک نیاز دارید، آخرین روندها را در مجلات یا پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و پینترست بررسی کنید. 

خرید آنلاین طلا

اگر قصد خرید طلا دارید، می‌توانید در سایت بازار طلا از مجموعه محصولات طلا و جواهر با طرح‌های مختلف گالری های موجود در سایت دیدن کنید. به سادگی می توانید تمام مدل های روز بازار طلا را مشاهده و بررسی کنید و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید. همچنین می توانید با رعایت تمام جوانب ایمنی و شفافیت با فروشنده طلا و جواهر ارتباط برقرار کرده و به صورت حضوری خرید کنید.

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00