بازار طلا دانستنیها تاریخچه آویزها و انواع آن ها
تاریخچه آویزها و انواع آن ها
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/01/17 - 11:39 0 نظر

با آویزهای طلا، نقره، الماس و پلاتین درخشان بدرخشید. زرق و برق و شکوه را به زنجیرهای ساده و گردنبندهای استادانه با طرح های آویز شیک و مجلل اضافه کنید. ظاهر ساده را با آویزهای آراسته طراحی کنید، یا ظاهر جسورانه را با آویزهای زیبا هماهنگ کنید.

آویزها یک نقطه کانونی برای پوشاک شما ایجاد می کنند. آویزهای منطبق بر استایل شما تأکید می کند و ضریب جذابیت شما را تقویت می کند. آویزهایی که به خوبی طراحی شده اند مجموعه های زیبایی ایجاد می کنند که برای هر نوع رویداد یا مناسبتی بسیار مهم هستند. 

داستان آویزها

آویزها تکه‌هایی از جواهرات یا لوازم جانبی هستند که به یک زنجیر طلا یا گردنبند طلا متصل می‌شوند که به دور گردن بسته می‌شوند. کلمه آویز از کلمه فرانسوی pendr به معنای آویزان کردن گرفته شده است. آویزها ظاهر مجموعه را مشخص می کنند. آنها حس سبک پوشنده را بیان می کنند.  آویزها در حال حاضر روی ساعت‌ها، دستبندهای زنجیر، استفاده می‌شوند.

داستان آویزها

تاریخچه آویزها در طول اعصار

آویزها ارتباط عمیقی در تاریخ بشریت دارند. در روزهای گذشته، نئاندرتال ها آویزهایی از عاج، دندان حیوانات و صدف های دریایی می ساختند. مصریان باستان آویزهای طلایی می پوشیدند که دارای طرح های اسکاراب و هیروگلیف بود. رومی‌ها آویزهایی به شکل سکه‌های طلا و گلدسته می‌پوشیدند. سلسله چینگ چین قطعات چوبی حکاکی شده‌ای را در قاب‌های طلایی ایجاد کرد تا با زنجیر دور گردن آن‌ها بپوشند. دوره رنسانس روند جواهرات را دوباره تعریف کرد و انقلابی در طرح های آویز به وجود آورد. آویزها به لوازم جانبی محبوب برای ثروتمندان و فقیرها، جوانان و پیران، مردان و زنان تبدیل شدند.

تاریخچه آویزها در طول اعصار

انواع آویز

آویزها زینتی هستند اما خواص فوق طبیعی و درمانی نیز دارند. آویزهای پیچیده و آراسته استایل‌های جذاب ایجاد می‌کنند، اما آویزهای ظریف به آرامی سبک شخصی و میزان احساسی پوشنده را بیان می‌کنند. آویزهای جذاب برای استایل با انواع مختلف لباس عالی هستند. آویزهای ماوراء طبیعی و معنوی باکلاس و کیهانی هستند.

مطالعه بیشتر: تاریخچه آویزها و انواع آن ها

انواع آویز

آویزهای مذهبی

 آویزهای مذهبی پرطرفدار دارای نمادهای مذهبی ادیان مختلف هستند. نمادهای خدایان و الهه ها فرخنده و خوش شانس هستند. اولین جواهراتی که به بچه ها هدیه داده می شود.

آویزهای الفبا

 آویزهای حروف الفبا را می توان به صورت ایتالیک یا خط شکسته طراحی کرد. آنها به زنجیرهای باریک زیبایی می بخشند. آنها هدیه ای عالی برای تازه عروس ها و بچه های کوچک هستند. با ترکیب حروف اول همسران می توان آویزهای عاشقانه زن و شوهر درست کرد. این آویزها برای کسانی که می خواهند تعهد خود را اعلام کنند عالی است.

آویزهای الفبا

آویزهای شخصی

آویزها را می توان بسیار خاص ساخت که با سنگ ها، الماس ها و طرح هایی که به دل می نشینند شخصی سازی شوند. می‌توانید عشق خود را به هنر با ایجاد آویزهای شخصی‌سازی شده که نشان‌دهنده مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و معماری هستند، جشن بگیرید. با افزودن سنگ های تولد به آویز خود، حال و هوای خوب و یک جواهر عالی به دست می آورید. اگر عاشق موسیقی هستید، فقط ابزار موسیقی مورد علاقه خود را اضافه کنید و طرح آویزی ایجاد کنید که با تماس واقعی شما طنین انداز شود.

بیشتر بخوانید: دانستنی های جذاب درباره آویز و گردنبند طلا

آویزهای شخصی

آویز طلا چشم نظر

آویزهای چشم نظر دارای طرح آویز نمادین آبی سیاه و سفید و قرمز هستند. آویزهای چشم بد شما را در برابر انرژی های منفی و ارتعاشات بد محافظت می کند. می توانید این آویزها را با زنجیر، به عنوان آویزان روی ساعت بپوشید . آویزهای چشم بد هاله شما را مرتب می کند و هر انرژی شیطانی را که به سمت شما می رود منحرف می کند.

آویز چشم بد

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00