بازار طلا دانستنیها دختران چه نوع انگشترهایی می پسندند؟
دختران چه نوع انگشترهایی می پسندند؟
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/04/15 - 14:25 0 نظر

هر کسی که حتی علاقه مختصری به زیورآلات دارد هرگز نمی تواند از انگشتر به عنوان تنها تزئین دست ها چشم بپوشد. در اکثر نظرسنجی هایی که برندهای معتبر زیورآلات در سراسر دنیا به عمل آورده اند انگشتر جزء محبوب ترین و پر استفاده ترین انواع زیورآلات قرار گرفته است؛ بطوریکه تقریباً تمامی شرکت کنندگان در نظرسنجی ها حداقل یک یا دو عدد از آنها را داشته اند.

اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که زنان و به خصوص دخترها بیشتر به چه انگشتر هایی علاقه دارند؟ اگر همراه دختری زیبا و مهربان به یک فروشگاه زیورآلات پا بگذارید او احتمالاً بر چه مدل های انگشتری دست می گذارد؟ فهمیدن این نکته شگفت انگیز می تواند در انتخاب و خرید انگشتر حتی بدون حضور آنها نیز مفید واقع شود. به همین منظور در مقاله حاضر مروری بر مدل های محبوب تر انگشتر در میان دختران کرده ایم تا شاید روزی شما نیز بتوانید آنها را غافل گیر نمائید.

انگشتر های موجود در بازار اغلب از جنس طلا هستند و با سنگ های قیمتی نظیر الماس تزئین شده اند. اما در تقسیم بندی آنها خود طراحی انگشتر یا جزئیات حاضر بر حلقه نیز مولفه ای با اهمیت است (چه برای انگشترهای ترند و چه برای انگشترهای کلاسیک تر یا حتی عتیقه) که به نوعی هدف و علت استفاده از آن انگشتر خاص را مشخص می گرداند. ما همیشه انگشتی که انگشتر بر آن قرار گرفته است را در همین راستا مورد توجه قرار می دهیم.

با توجه به این معیار تازه می توان انگشتر های مورد علاقه و محبوب دختران را در چهار دسته اصلی از هم تفکیک نمود: انگشتر پیوند – انگشتر مهمانی – انگشتر آویزدار – انگشتر بزرگ با طراحی های خاص.

انگشتر پیوند – انگشتر مهمانی – انگشتر آویزدار – انگشتر بزرگ با طراحی های خاص.

انگشتر پیوند

احتمالاً برای شما این مدل انگشتر از سایر انواع انگشتر که از آنها نام بردیم آشناتر باشد. به طور کلی تمامی انگشتر هایی که برای نشان دادن نوعی تضمین با هم بودن یا به عنوان نمادی از یک وصلت خاص به کار برده می شوند، انگشتر پیوند هستند. این انگشترها می توانند برای ازدواج، نامزدی، چندمین سالگرد ازدواج و … استفاده گردند.

اما بین دختران محبوب ترین انگشتر پیوند همان انگشتر دوستی (یا در برخی دیگر از فرهنگ ها انگشتر نامزدی) است. این انگشتر مشخص می کند که کسی در زندگی دختر وجود دارد و به عبارت دیگر او عاشق فردی است که شریک زندگی اش تقلی می شود.

انگشتر های پیوند اغلب بدون جزئیات و پیرایه های زیاد هستند. حلقه انگشتر از طراحی ساده ای برخوردار است و همچنین نگین آنها کوچک، ظریف و از نمونه هایی هستند که با طراحی گیاهی یا حیوانی کمتر در چشم می آیند.

انگشتر پیوند

انگشتر مهمانی

در دنیای زیورآلات کمی انگشتر های مهمانی (جشن) دست کم گرفته شده اند. هیچ کس تاکنون مطمئن نبوده است که آنها در سلسله مراتب زیورآلات مشخصاً کجا قرار می گیرند. اما در واقع می توان گفت که آنها همیشه زیور اصلی دست ها بوده اند. انگشتر های مهمانی در دوران ممنوعیت های کلیساییِ اروپا در بسیاری از مهمانی های مخفی و غیرقانونی که در گوشه و کنار کشور برگزار می شدند مرسوم گشتند. زنان دیگر متوجه نقش خودشان چه در خانواده و چه در جامعه شده بودند؛ به همین علت انگشتر مهمانی به نوعی برای بسیاری از زنان تعبیر «ورود» را داشته است.

دختران نیز با وجود سنگینی و تجملاتی بودن این انگشترها در طی قرن های مختلف همواره علاقه منحصر به فردی را از خود نسبت به این انگشترها نشان داده اند. در واقع آنها استقلال، بلوغ و فردیت شان را بوسیله پوشیدن این انگشترها به خانواده و جامعه می نمایانده اند.

انگشتر های مهمانی اغلب در ضیافت ها و به مناسبت های خاص پوشیده می شوند. نگین آنها بزرگ و از سنگ های قیمتی نظیر الماس، زمرد، یاقوت و … است – البته سنگ های شیشه ای که قیمت پائین تری نیز دارند هم در بسیاری موارد استفاده می شودد. در نهایت حلقه انگشتر نیز در اکثرایت مواقع پرجزئیات است.

انگشتر مهمانی

انگشتر آویزدار

انگشتر های آویزدار از آن دست زیورآلاتی هستند که در سال های اوخر قرن قبل بسیار متداول گشته اند و همچنان نیز محبوبیت آنها ادامه یافته است. مدل های اولیه آنها به این ترتیب تهیه می شدند که انگشتر به جای داشتن نگین، چیزی را از حلقه خود (اغلب بوسیله یک زنجیر ظریف و کوتاه) آویزان می داشت: آنچه از انگشتر آویزان شده بود یا نمادی از یک عقیده و گرایش خاص بود (مثل صلیب مسیح) یا چیزی همچون طلسم و افسون که در موارد زندگی روزمره به فرد صاحب آن کمک می رساند (مثل انواع چشم زخم در فرهنگ های مختلف). با ظهور صنعت مد آویزها علاوه بر این شمایل کاربردی، برای صرف زیبا بودن شان نیز به کار برده شدند.

می توان مطمئن بود که بین تمامی زیورآلات یکی از محبوب ترین نمونه ها برای دختران همین انگشتر های آویزدار است. وقتی آویز بر انگشت می افتد و بر آن تکان می خورد جاذبه­ی منحصر به فردی برای دست ها پدید می آید. به همین دلیل دختران برای زیباتر شدن شان همیشه از پوشیدن آنها استقبال کرده اند.

انگشترهای آویزدار معمولاً حلقه چندان پیچیده و پرجزئیاتی ندارند. آنها در قسمت نگین یا حلقه مضاعفی با یک پلاک دارند و یا کلیت حلقه ناتمام است و به جای آن زنجیر آویز قرار دارد. پلاک آویز می تواند از طرح های حیوانی، گیاهی، انواع طلسم – جادو و البته سنگ های قیمتی یا شیشه ای زیبا باشد.

انگشتر آویزدار

انگشتر بزرگ

یکی از قدیمی ترین نمونه های انگشتر که از دوران باستان حتی نمونه های کهنش نیز کشف شده است همین انگشتر های درشت و پرجزئیات می باشد. آنها از دیرباز به عنوان نشانگر یک داستان یا حکایت خاص یا نمادی از جایگاه اجتماعی و طبقاتی افراد حتی توسط مردان نیز استفاده می گردیده اند. نقش یک شیر، اژدها، یا مار که به دور انگشت پیچیده می تواند نمادی از یک خاندان بزرگ باشد. همچنین جنگاوران و افراد درباری نیز در بسیاری موارد جایگاه و درجه خود را از این طریق به دیگران نشان می داده اند – و البته به دلیل کوشش ها و دلاوری های شان باز هم انگشتر دریافت می کرده اند. در دنیای جدید این انگشترها به جزئی جدا نشدنی از صنعت زیورآلات بدل گشته اند.

برای دختران امروزی استفاده از انگشتر های بزرگ و شکل دار همچنان بسیار جذاب است. آنها می توانند علائق شخصی و تیپ به خصوص شخصیتی و رفتاری شان را بوسیله این نمونه انگشتر به نمایش بگذارند، تمایز خود را از دیگر افراد جامعه مشخص نمایند و در مراحل بعد از شکل خاص انگشتر خود هویت بیابند.

انگشترهای بزرگ در بسیاری موارد در انگشت اشاره پوشیده می شوند اما استفاده از آنها بر سایر انگشت های دست نیز رایج است. حلقه و نگین این انگشتر ها اغلب طرح واحد و یکپارچه ای را می نماید و جدا کردن این دو بخش که جزئیات فراوانی نیز دارند کمی دشوار می باشد.

انگشتر بزرگ

 

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00