بازار طلا دانستنیها زمردهای کلمبیایی در مقابل آفریقایی: چه تفاوت هایی با هم دارند؟
زمردهای کلمبیایی در مقابل آفریقایی: چه تفاوت هایی با هم دارند؟

فهرست مطالب

چکیده این مطلب : انتشار : 1402/04/19 - 15:43 0 نظر

 

زمردهای کلمبیایی همیشه در صدر خط تولید زمرد بوده‌اند. اما یک رقیب جدید در این تولید ظاهر شده است. این سنگ‌های آفریقایی، هرچند هنوز هم زمرد هستند، شباهت‌های زیادی با زمردهای کلمبیایی دارند، اما به دلیل منشأ، تفاوت‌هایی نیز دارند.

 

زمانی که زمردهای کلمبیایی کشف شدند، این سنگ‌ها توسط بسیاری بعنوان ارزشمندترین و محبوب‌ترین سنگ‌های قیمتی شناخته می‌شدند. با شروع قرن شانزدهم و با تجارت جواهرات بین فاتحان اسپانیایی و مغول‌های هندی در آمریکای جنوبی، شهرت آن‌ها به اوج خود رسید. با کشف معادن جدید در آفریقا، اکنون رقابتی برای زمردهای کلمبیایی ایجاد شده است.

 

زمرد، عضوی از خانواده بریل است و دارای رنگ سبز پررنگی است که توسط عناصر کروم و وانادیوم ایجاد می‌شود. رنگ، یکی از عواملی است که زمرد را به یکی از سنگ‌های قیمتی و ارزشمند تبدیل کرده است. همچنین، زمردها حدود 20 برابر کمیاب‌تر از الماس هستند.

 

زمردهای آفریقایی، به ویژه زامبیایی، در دهه 1920 کشف شدند. اما تا دهه 1970 به درستی استخراج نشدند و پس از آن شروع به جذب توجه و محبوبیت کردند.

 

بیشتر بدانیم: خواص و دانستنی های سنگ زمرد اصل

 

 

زمردهای کلمبیایی، معمولاً دارای رنگ سبز پررنگ هستند که با آن زمرد را مرتبط می‌کنیم، در حالی که سنگ‌های زامبیایی دارای رنگ سبز مایل به آبی روشن‌تری هستند. این تفاوت در رنگ‌آمیزی به دلیل شیمی وانادیوم کمتر و وجود آهن در زامبیایی است. به دلیل هزینه کمتر نسبت به زمردهای گران‌قیمت کلمبیایی، رنگ‌آمیزی زامبیایی به طور فزاینده‌ای محبوب شده است.

 

یکی از دلایل هزینه کمتر سنگ‌های زامبیایی، افزایش تولید معدن برای آن‌ها است. شرکت Gemfields، یک شرکت تولید جواهرات اخلاقی و سازگار با محیط زیست، معدن Kagem را خریداری کرد که بسیاری از سنگ‌های زامبیایی را تولید می‌کند.

 

اگرچه زمردهای زامبیایی معمولاً کمتر از زمردهای کلمبیایی شناخته می‌شوند، همه زمردها به دلیل داشتن آن شناخته می‌شوند. این شمول‌ها برای برخی از مراجعان قابل قبول است، اما گاهی به دلیل کاهش ارزش زمردها، درمان می‌شوند. تا زمانی که درمان فاش نشود، زمردها در تجارت جواهرات بسیار قابل قبول هستند. رایج‌ترین درمان برای زمرد، دم کردن سنگ با روغن است تا برخی از اجزاء آن پنهان شود.

بسیاری از آزمایشگاه‌های معتبر مانند مؤسسه گوهرشناسی آمریکا، آزمایشگاه‌های گوهرشناسی آمریکا و SSEF (موسسه گوهرشناسی سوئیس)، با درمان فاش شده، این زمردها را درجه‌بندی و تأیید می‌کنند. آنها محدوده‌ای را برای توصیف میزان روغن موجود ایجاد کرده‌اند، از روغن بدون روغن، ناچیز، جزئی، متوسط تا قابل توجه.

 

بیشتر بدانیم: 

 

اگرچه زمردهای کلمبیایی به طور سنتی پرارزش‌ترین زمردها هستند، اما رقیب جدید آن‌ها، زمرد آفریقایی، در بازار جواهرات به شدت رقابتی وارد می‌شود. هزینه کمتر و رنگبندی متفاوت آنها برای بسیاری از مشتریان جذابیت دارد. شک نیست که زمرد کلمبیایی از مد بیفتد، اما دانستن گزینه‌های دیگر نیز خوب است.

خرید آنلاین طلا

اگر قصد خرید طلا دارید، می‌توانید در سایت بازار طلا از مجموعه محصولات طلا و جواهر با طرح‌های مختلف گالری های موجود در سایت دیدن کنید. به سادگی می توانید تمام مدل های روز بازار طلا را مشاهده و بررسی کنید و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید. همچنین می توانید با رعایت تمام جوانب ایمنی و شفافیت با فروشنده طلا و جواهر ارتباط برقرار کرده و به صورت حضوری خرید کنید.

 

خرید طلا

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00