بازار طلا دانستنیها راهنمای کامل مروارید و انواع آن
راهنمای کامل مروارید و انواع آن
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/05/25 - 15:20 0 نظر

مرواریدها به عنوان "ملکه جواهرات" شناخته می‌شوند و تاریخچه‌ای بسیار جذاب و مفصل دارند که فراتر از آنچه که دارندگان امروزی آنها می‌دانند، می‌رود. در طول تاریخ ثبت شده، گردنبند مروارید طبیعی که از کره‌های همسان تشکیل شده است، یکی از گرانبهاترین و ارزشمندترین جواهرات مروارید در بین حاکمان و اشراف بوده است.

 

قبل از تولید مرواریدهای پرورشی در اوایل دهه 1900، مرواریدهای طبیعی بسیار کمیاب و گرانبها بودند و تنها در اختیار اشراف و افراد بسیار ثروتمند بودند. در دوره‌ی رونق امپراتوری روم، یک ژنرال به نام ویتلیوس با فروش تنها یکی از گوشواره‌های مروارید مادرش، تمام هزینه‌های یک لشکرکشی نظامی را تامین کرد. این نشان می‌دهد که در آن زمان، مرواریدها به قدری ارزشمند بودند که توانایی تأمین هزینه‌های بزرگی را داشتند.

طرح‌های جواهرات مروارید برای قرون‌ها نمادی از لوکس و زیبایی بوده‌اند. به طور مستقل از منشأ آنها، مرواریدها در سراسر جهان در طول قرون پرتکرار تحسین و ارزشمند شمرده شده‌اند. کتب مقدس و داستان‌های حماسی هند از مرواریدها به عنوان یک نماد بهره‌برداری کرده‌اند و گفته می‌شود که مرواریدها از جمله گنجینه‌هایی بودند که پادشاهان و ملکه‌های باستانی هند در اختیار داشتند.

در یکی از افسانه‌ها، لرد کریشنا مرواریدهایی را در دریا کشف می‌کند و آنها را در روز عروسی دخترش پاندایا به او هدیه می‌دهد. این داستان بی‌زمانی مرواریدها و اهمیت آنها در فرهنگ‌های مختلف در طول تاریخ را نشان می‌دهد. امروزه، طرح‌های جواهرات مروارید همچنان بسیار محبوب هستند و به منظور افزودن زیبایی و ظرافت به لباس‌ها استفاده می‌شوند.

انواع مروارید

مروارید را می توان به طور طبیعی در طبیعت یافت. به طور سنتی، بیشتر مرواریدهای طبیعی از خلیج فارس سرچشمه می گیرند. با این حال، بیشتر آنها برداشت شده اند و متعاقباً مرواریدهای طبیعی کمیاب تر و کمیاب تر شده اند. این امر آنها را در این عصر بسیار پرهزینه می کند. همتای آنها، مرواریدهای پرورشی در مزارع مروارید رشد می کنند.

انواع مروارید

به طور کلی، دو دسته کلی از مروارید وجود دارد:

فارغ التحصیل، جایی که اندازه مروارید از مرکز به انتهای آن تغییر می کند.
یکنواخت، جایی که تمام مرواریدها تقریباً یک اندازه هستند.
مروارید در آب شیرین و همچنین آب شور وجود دارد. علاوه بر این، نرم تنان مختلف می توانند مرواریدهایی با ظاهر متمایز تولید کنند. جدای از این تمایزات، انواع عمده مروارید عبارتند از:

مروارید آکویا


این یک نوع مروارید آب شور کشت شده در آب های چین و ژاپن است. اندازه آنها از 2 تا 10 میلی متر متغیر است. آنها گرد و معمولاً سفید یا کرم هستند. میکیموتو پرفروش ترین برند این نوع مرواریدها است. مرواریدهای مارک Mikimoto دارای قیمت عالی هستند و به دلیل کیفیت عالی خود شناخته می شوند.

مروارید آکویا
مرواریدهای دریای جنوبی

این مرواریدها عمدتاً در فیلیپین، استرالیا و اندونزی تولید می شوند. این بزرگترین مروارید است و اندازه آن بین 9 تا 20 میلی متر است. می تواند کرم، سفید یا طلایی باشد. آنها در درجه اول از صدف Pinctada maxima هستند.

مرواریدهای دریای جنوبی

مروارید تاهیتی

با وجود نام، آنها فقط در تاهیتی تولید نمی شوند. آنها در سراسر چندین جزیره پلینزی فرانسه رشد می کنند. اندازه آنها معمولاً بین 8 تا 16 میلی متر است. سایه طبیعی این مرواریدها از آبی، بنفش، سبز و خاکستری متغیر است. با این حال، آنها در مجموع به عنوان مروارید سیاه شناخته می شوند. صدف سیاه لب، Pinctada margaritifera، این نوع مرواریدها را تولید می کند.

مروارید تاهیتی

مرواریدهای تقلیدی

مرواریدهای بدلی معمولاً فقط دانه های شیشه ای هستند که شبیه به مروارید پوشانده شده اند. آنها تمایل به درخشندگی بالایی دارند، اما نه در همان عمقی که به طور طبیعی از مرواریدهای پرورشی با کیفیت بالا ایجاد می شود. تشخیص مروارید بدلی از مروارید طبیعی یا مروارید پرورشی نسبتا آسان است. با این حال، تمایز بین مروارید طبیعی و مروارید پرورشی می تواند چالش برانگیز باشد.

مادر مروارید

برای جواهرات، مادر مروارید معمولاً به پوشش نازکی که روی پوسته نرم تنان به جای داخل آن چسبیده است، اشاره دارد. مادر مروارید دارای یک جلوه چند رنگی غیرقابل انکار و درخشش ظریفی است که با سایر سنگ های قیمتی ماه مانند پر زرق و برق قابل مقایسه است. پوسته های نرم تنان غیر ناکری ظاهری صاف و یکنواخت شبیه چینی دارند.

مرواریدها چنان اکسسوری‌های باشکوهی می‌سازند که عملاً می‌توان آن‌ها را با هر نوع لباسی ست کرد - از تی شرت و شلوار جین گرفته تا یک لباس مشکی شیک و هر چیز دیگری. فرقی نمی‌کند بخواهید به آن ظاهر خوش‌رنگ برسید یا کمی پیچیدگی ظریف را به آن اضافه کنید، مرواریدها می‌توانند بدون زحمت استایل شما را به سطح بالاتری برسانند. جای تعجب نیست که چرا آنها برای صدها سال به عنوان مد باقی مانده اند.

مادر مروارید

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00