قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا دانستنیها راهنمای خرید گوشواره طلا
راهنمای خرید گوشواره طلا
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/05/19 - 14:16 0 نظر

از دیرباز میان در سراسر دنیا رسم بوده که پرده گوش دخترخانم‌ها را در سنین پایین سوراخ می‌کردند و به آن گوشواره‌ ‌آویزان می‌کردند که به زیبایی آن‌ها افزوده باشند. امروزه سوراخ کردن گوش بین آقایان هم متداول شده است. همچنین داشتن چند سوراخ گوش و گوشواره و نیز سوراخ کردن بقیه نقاط بدن مانند پره‌های بینی یا ناف نیز تاحدودی متداول شده است.

در این مقاله قصد داریم شما را برای خرید گوشواره طلا مناسب از بین تمام مدل‌های متفاوتی که وجود دارد، راهنمایی کنیم که بهترین خرید و انتخاب را داشته باشید. پس لطفا تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 نکاتی که در انتخاب گوشواره طلا باید به آن توجه کرد

زمانی که به فروشگاه می‌روید و می‌خواهید که گوشواره مناسبی را برای خود انتخاب کنید، دچار سردرگمی می‌شوید. به همین دلیل است که ما در این قسمت تصمیم گرفته‌ایم به شما نکاتی را بگوییم که با درنظر گرفتن آن‌ها بهترین انتخاب را برای خودتان داشته باشید.

 نکاتی که در انتخاب گوشواره طلا باید به آن توجه کرد

ویژگی‌های طلا

قبل از هر چیز توجه داشته باشید که برای خرید گوشواره نیز مانند هر طلای دیگر، نیاز است به عیار طلا، گرم آن، وزن نگین‌ها و موارد دیگر توجه کافی داشته باشید. اصولا تمام این موارد معمولا در شناسنامه طلا آمده است که برای خرید و فروش طلا در هر جای دنیا معتبر است.

ویژگی‌های طلا

رنگ عاملی مهم در انتخاب

گوشواره طلا نیز مانند طلاهای دیگر دارای رنگ‌های مختلف است. انتخاب رنگ آن تا حدود زیادی به سلیقه شما بستگی دارد، اما به طور کلی می‌توان گفت طلای سفید برای پوست‌هایی که تناژ گرم دارند و طلای زرد برای پوست‌هایی که تناژ سرد دارند، مناسب‌تر است. مخلوط طلای زرد و طلای سفید معمولا روی اکثر پوست‌ها جلوه زیبایی دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب گوشواره مناسب فرم صورت

رنگ عاملی مهم در انتخاب

مدل گوشواره

گوشواره طلا به طور کلی دارای مدل‌های مختلف آویز، چسبان، حلقه‌ای چسبان و حلقه‌ای النگویی است. در دسته بندی دیگری می‌توان آن را به دو نوع ساده و نگین‌دار تقسیم کرد که نگین آن می‌تواند شامل جواهرات اصل، نگین‌های سنتزی، مروارید اصل و یا مصنوعی باشد.

 اگر زیاد گوشواره تعویض می‌کنید، بهتر است از خریدن مدل‌های نگین‌دار خودداری کنید و بالعکس، اگر قصد نگهداری طولانی مدت آن را دارید، می‌توانید تا مدت‌های طولانی از جلوه زیبای گوشواره‌های نگین‌دار لذت ببرید.

چنانچه صورت شما گرد و پر است و گردن کوتاهی دارید، انتخاب گوشواره‌های آویز برای شما می‌تواند گزینه مناسبی باشد و فرم سر و گردن را تاحدودی اصلاح کند و بالعکس، اگر صورت کشیده و گردن بلندی دارید، انتخاب مدل‌های چسبان یا حلقه‌ای النگویی برایتان مناسب است.

اگر صورت شما زاویه‌دار است، به عنوان مثال فرم مثلثی یا مربعی دارد، از انتخاب گوشواره‌های زاویه‌دار بپرهیزید و ترجیحا مدل‌های بیضی یا گرد را انتخاب کنید. اگر صورت گردی دارید، انتخاب گوشواره‌های زاویه‌دار و آویز برای شما مناسب‌تر است. صورت‌های بیضی و لوزی شکل می‌توانند هر مدل گوشواره‌ای را که مایلند، انتخاب کنند.

مدل گوشواره

قفل گوشواره

گوشواره‌ها از نظر نوع قفل یا اتصالشان به گوش به انواع میخی، قفلی، کلیپسی و بخیه‌ای تقسیم می‌شوند. گوشواره میخی معمولا به شکل میخ داخل سوراخ گوش قرار می‌گیرد و سپس پرج آن روی میخ متصل شده و مانع جدا شدن گوشواره از گوش می‌شود.

گوشواره‌های قفلی از قدیمی‌ترین و شناخته‌ترین شکل‌های قفل گوشواره هستند. این قفل‌ها از دو قسمت منحنی تشکیل شده‌اند که داخل یکدیگر قرار می‌گیرند. گوشواره کلیپسی شبیه قفلی است، اما قسمت منحنی آن داخل نرمه گوش قرار می‌گیرد. گوشواره‌های بخیه‌ای به لاله گوش متصل می‌شوند و برای استفاده آن‌ها نیازی به سوراخ کردن گوش نیست.

در هنگام خرید انواع گوشواره خصوصا مدل‌های نگین‌دار دقت کنید که گوشواره به مو یا لباستان گیر نکند و باعث آزارتان نشود.

نکاتی درباره استفاده و نگهداری از گوشواره طلا

  • تا حد امکان از گوشواره های خیلی سنگین استفاده نکنید، چون این گوشواره‌ها سوراخ گوش را به پایین می‌کشند و ممکن است سوراخ آن را گشاد کرده و حتی پره گوشتان را پاره کنند.
  • موقع خوابیدن گوشواره های میخی را از گوش در بیاورید تا میخ آن به گوشتان آسیب نزند.
  • هنگام ورزش بهتر است از گوشواره خصوصا انواع آویز استفاده نکنید.
  • مراقب گیر کردن روسری، لباس یا موهایتان به گوشواره باشید تا موهایتان کنده نشود و روسری و لباستان نخکش نشوند.

قفل گوشواره

خرید آنلاین گوشواره طلا

اگر قصد خرید گوشواره طلا دارید، می‌توانید در سایت بازار طلا به صورت آنلاین از مجموعه گوشواره های طلا با طرح‌های مختلف گالری های موجود در سایت دیدن کنید. به سادگی می توانید تمام مدل های روز بازار طلا را مشاهده و بررسی کنید و در انتها برای خرید با فروشنده محصول ارتباط برقرار کنید و حضوری خرید کنید. اگر می‌خواهید نگاهی به گوشواره های طلا در سایت بازار طلا بیندازید کافیست در قسمت ویترین آنلاین طلافروشان از منوی دسته بندی گزینه گوشواره طلا را انتخاب کنید.

مشاهده گوشواره های طلا موجود در سایت بازار طلا

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00