قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا دانستنیها نکاتی در مورد فروختن طلا
نکاتی در مورد فروختن طلا
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/05/31 - 14:22 0 نظر

اولین الویت شما فروختن طلا و جواهر به مغازه های معتبر طلا و جواهر فروشی است. بهترین گزینه از بین آنها همان مغازه ای است که از آن طلا و جواهر خود را خریداری نموده اید. این نوع مغازه ها کمتر بر روی خرید طلا و جواهر شما سرمایه گذاری می کنند چراکه راه اصلی کسب درآمدشان از راه دیگری است.

در کل به نظر می رسد فروش طلا و جواهر کار اشتباهی می باشد ولی گاهی لازم است به علت نیاز مالی طلا و جواهرات خود را به فروش برسانیم. حالا در اینجا سوال این است که طلا و جواهر خود را به چه کسی بفروشیم ؟ در این مورد مسعود رضایی مدیریت سایت طلا و جواهر ایران راهنمایی های کرده که در زیر می خوانیم:

به نظر فروختن طلا کار اشتباهی است چرا که خرید طلا، جدای زیبایی کاری مناسب برای سرمایه گذاری می باشد، اما اگر قصد فروش آنرا دارید به شما کمک می کنیم تا راحت تر اقدام به این کار کنید.

اولین الویت شما فروختن طلا و جواهر به مغازه های معتبر طلا و جواهر فروشی است. بهترین گزینه از بین آنها همان مغازه ای است که از آن طلا و جواهر خود را خریداری نموده اید.
این نوع مغازه ها کمتر بر روی خرید طلا و جواهر شما سرمایه گذاری می کنند چراکه راه اصلی کسب درآمدشان از راه دیگری است.
در میان طلا فروشان، مغازه هایی هستند که طلای قسطی می فروشند ، اصولا صاحبان این نوع مغازه ها کمترین مقدار پول را بابت کالاهایی که برای آنها قابل فروش باشد می پردازند بنابراین برای شما به صرفه تر است که از مراجعه به این نوع مغازه ها پرهیز کنید.

اولین الویت شما فروختن طلا و جواهر به مغازه های معتبر طلا و جواهر فروشی است.

برای فروش طلا و جواهر نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است که از فروش طلا و جواهر خود به اشخاصی که توانایی تشخیص کیفیت طلا و جواهر شما را ندارند، بپرهیزید. این اشخاص توانایی زیادی در دست بردن به کیفیت طلا و جواهر شما را دارند.
نکته قابل توجه برای فروش طلا و جواهر این است که پیش از فروش طلا سعی کنید در مغازه های مختلف طلا فروشی گشت بزنید و قیمتهای پیشنهادی را بررسی کنید. معمولا مغازه های مختلف قیمتهای مختلفی را ارائه می دهند که بستگی به میزان درک آنها از ارزش واقعی قطعات طلای شما دارد. برخی ممکن است چیز خاصی را در جواهرات شما کشف کنند و در نتیجه قیمت بالاتری را پیشنهاد بدهند.برای فروش طلا و جواهر خود حتما به فاکتوری که از آن دارید مراجعه کنید و از وزن طلای 18 عیار خود و همچنین وزن سنگ جواهرات خود مطلع شوید.
حتما به این نکته توجه کنید که قیمت طلا را بدانید تا با توجه به قیمت زنده طلا بتوانید، طلا و جواهر خود را به قیمت بالاتری بفروشید.

مطالعه بیشتر: صفر تا صد فروش اینترنتی طلا

حتما به این نکته توجه کنید که قیمت طلا را بدانید تا با توجه به قیمت زنده طلا بتوانید، طلا و جواهر خود را به قیمت بالاتری بفروشید.

شما باید بدانید که طلا و جواهری که از شما خریداری میشوند ذوب می شود پس این انتظار که از قیمت طلا شما اجرتی کسر نشود، انتظار اشتباهی است، بنابراین انتظار نداشته باشید طلا و جواهر شما به خاطر اینکه یک حلقه ازدواج یا غیره است با قیمت خیلی بالاتری خریداری بشود، شما باید بدانید که در صورت فروش طلا و جواهر، اجرت و همچنین درصد و مالیات از کار شما کسر خواهد شد پس بهتر است که سریع اقدام به فروش طلا و جواهر خود نکنید
در آخر بدانید که قبل از اینکه تصمیم نهایی خود را درباره ی جایی که می خواهید طلا را به فروش برسانید بگیرید اعتبار آن مکان خاص را بسنجید.

حتما به این نکته توجه کنید که قیمت طلا را بدانید تا با توجه به قیمت زنده طلا بتوانید، طلا و جواهر خود را به قیمت بالاتری بفروشید.

قیمت نهایی یک قطعه طلا چگونه محاسبه می شود؟

قیمت نهایی یک قطعه طلا برابر است با وزن طلا ضربدر قیمت واحد که قیمت واحد شامل قیمت طلای خام (مثلاً 18 عیار) به اضافه ی اجرت ساخت به اضافه ی 7 درصد سود است. دقت کنید اجرت ساخت قطعات مختلف طلا با هم یکسان نیست. مثلاً پلاک یا مدال کمترین اجرت ساخت و پس از آن النگو، زنجیر، انگشتر، گوشواره، دستبند و سینه ریز به ترتیب مقام های بعدی در اجرت ساخت بالا را دارند. هر چقدر طلای ساخته شده، بتواند توسط دستگاه و به راحتی قالب گیری و تولید شود، نظیر النگو و زنجیر، اجرت ساخت کمتری دارد. هر قدر ظرافت ساخت یک قطعه طلا مثل سینه ریز بیشتر باشد اجرت آن بیشتر است. همچنین کشور سازنده ی طلا نیز بر اجرت ساخت آن تأثیرگذار است، طلای ساخت ایتالیا از طلای ایرانی به مراتب گران تر و ظریف تر است. برخی طلاسازان اصفهانی دستگاه های ساخت طلا را از ایتالیا وارد کرده اند که اگر چه تولیدات شان به کیفیت طلای ایتالیایی نیست ولی از طلای داخلی بهتر است. دقت کنید طلای اصفهان را به اسم طلای ایتالیا به شما نفروشند. (این مورد کاملاً تجربی و شهودی است و آن قدر باید طلا ببینید تا بتوانید فرق آنها را متوجه شوید)

بیشتر بخوانید: طلای کم اجرت چیست؟

قیمت نهایی یک قطعه طلا چگونه محاسبه می شود؟

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00