بازار طلا دانستنیها گردنبندهای زنجیری و فرآیند ساخت آنها
گردنبندهای زنجیری و فرآیند ساخت آنها
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/10/11 - 12:27 0 نظر

زنجیر گردن معمولاً شامل انواع مختلفی از زنجیر است که توسط مردان و زنان به دور گردن بسته می شود.

گردنبند زنجیری بسته به فلز یا مهره های مورد استفاده در طراحی آن ممکن است انواع مختلفی داشته باشد. این اصطلاح که به عنوان زنجیره گردنبند شناخته می شود، برای اشاره به طیف گسترده ای از لوازم جانبی است که در اطراف گردن استفاده می شود.
هر قطعه جواهری که برای تزئین گردن استفاده می شود، به طور کلی به عنوان گردنبند زنجیری طبقه بندی می شود. چه یک زنجیر فلزی ساده، ترکیبی از چند زنجیر، یک زنجیر با یک مهره خاص برای تزیین بیشتر آن یا حتی یک زنجیر با آویزهایی با اشکال و اندازه‌های مختلف، همه تحت عنوان گردنبند زنجیری قرار دارند. اگرچه هم مردان و هم زنان گردنبند دور گردن می‌بندند، گردنبندهای زنجیری برای زنان بسیار محبوب‌تر از مردان هستند و بازار رو به رشدی دارند. گردنبندهای زنانه از رشته های نخی ساده که دور گردن بسته می شوند تا گردنبندهای زنجیری گران قیمت طلا و الماس را شامل می شود. گردنبندهای زنجیری زنانه دارای طیف گسترده ای از فلزات پایه هستند که برای ساخت زنجیره استفاده می شوند و گزینه های طراحی بی شماری برای ایجاد الگوها و نقوش مختلف دارند.

گردنبندهای زنجیری و فرآیند ساخت آنها

فرایندساختن زنجیر با شکوه یا گردنبند

طلاسازان و طراحان جواهرات، گردنبندهای بادوام و با ظاهر سلطنتی را با فلزات محکمی مانند نقره، طلا، پلاتین و غیره انتخاب کرده اند. گاهی اوقات از فلزات ارزان قیمت و در عین حال قوی مانند فولاد نیز برای ساخت زنجیره گردنبند استفاده می شود. طرز کار ساخت یک قطعه جواهر تمام شده با چشم غیرمسلح خریدار درک نمی شود. ساخت جواهرات در انواع مختلف مانند انگشتر،النگو، گردنبند و غیره نیاز به یادگیری و توجه زیادی به جزئیات دارد. گردنبندهای زنجیری برای زنان قرن هاست که با دقت بسیار و دانش کامل از هنر خود توسط طراحان جواهرات ساخته می شوند.

ابتدا جواهر ریخته‌گری می‌شود و سپس این فرآیند شامل حکاکی و صیقل موم می‌شود تا محصول نهایی درخشان شود. گردنبندها در چند مرحله ساخته می شوند. برای شروع، صنعتگر باید مواد ریسمانی (نخ‌های مختلف) را که می‌خواهد استفاده کند یا یک ماده زنجیره‌ای را انتخاب کند، مانند طلا و نقره.یک زنجیر گردنبند اولیه پس از آماده شدن، تبدیل به بوم نقاشی برای تخیل صنعتگر می شود.

 

 

گردنبندهای زنجیری زنانه گاهی با استفاده از نخ های ساده نیز ساخته می شوند. در مورد گردنبندهای نخ کاری، صنعتگر معمولاً کل قطعه را با بازی ماهرانه دست به هم می بندد. برای زیباتر شدن ظاهر گردنبند، حتی مهره های مختلف بیشتری با دقت زیادی به هم متصل می شوند.بنابراین، همانطور که می توانید خودتان ارزیابی کنید، فرآیند ساخت یک جواهر از ابتدا بسیار پر زحمت و خلاقانه است. گردنبندهای زنجیری برای زنان که بخش بزرگی از جواهرات مختلف را تشکیل می دهند که در انواع مختلف فلزی ساخته شده اند، با کار و خلاقیت برابر ساخته می شوند.

بسته به بودجه، انتخاب فلز و علاقه به نوع خاصی از طرح، می توانید انتخاب کنید که کدام نوع گردنبند زنجیری را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: تاریخچه گردنبند و آویز

فرایندساختن زنجیر با شکوه یا گردنبند

خرید آنلاین گردنبند طلا

اگر قصد خرید طلا دارید، می‌توانید در سایت بازار طلا از مجموعه محصولات طلا و جواهر با طرح‌های مختلف گالری های موجود در سایت دیدن کنید. به سادگی می توانید تمام مدل های روز بازار طلا را مشاهده و بررسی کنید و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید. همچنین می توانید با رعایت تمام جوانب ایمنی و شفافیت با فروشنده طلا و جواهر ارتباط برقرار کرده و به صورت حضوری خرید کنید.

خرید گردنبند طلا

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00