بازار طلا دانستنیها راهنمای انتخاب بهترین زنجیر طلا
راهنمای انتخاب بهترین زنجیر طلا
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/12/02 - 09:45 0 نظر

زنجیر طلا قطعه‌ای از جواهرات است که می‌تواند تبدیل به تکه‌ای از لباس‌ها و یا یک پایان ظریف شود. مهم است که بدانید هنگام خرید زنجیر طلا به دنبال چه چیزی باشید.

 دانستن نحوه انتخاب یک زنجیر طلای با کیفیت می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر تفاوت ها ظریف باشند. برای کمک به شما در انتخاب زنجیر طلایی عالی این مقاله را گردآوری کرده ایم.

هنگام انتخاب یک زنجیر طلایی با کیفیت باید به دنبال چه چیزی باشید؟

چند زمینه کلیدی وجود دارد که باید هنگام خرید جواهرات طلا به آنها توجه ویژه ای داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که یک قطعه با کیفیت بالا را دریافت می کنید که برای سال های آینده ماندگار خواهد بود. اینها چند مورد از مهم ترین زمینه هایی هستند که باید توجه شما به شکار طلا را روی آن متمرکز کنید...

همیشه طلای جامد را انتخاب کنید

 اگر جواهری که قصد خرید آن را دارید فقط با طلا روکش شده است، انتظار نداشته باشید که تا چند ماه آینده همچنان قسمتی از آن سالم به نظر برسد، زیرا قطعات آبکاری شده می توانند به راحتی خرد شوند. از طرف دیگر، طلای جامد فقط از طلا و فلز آلیاژی تشکیل شده است، بنابراین لازم نیست نگران تراشه، خراش یا آسیب های دیگر باشید.

با دقت عیار خود را انتخاب کنید

قیراط طلا در واقع می تواند بر چگونگی پیر شدن جواهرات تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، یک قطعه عیار کمتر دارای محتوای طلای کمتر و مقدار بیشتری از آلیاژ فلز است، به این معنی که دوام بیشتری دارد. با این حال، یک قطعه عیار بالاتر، محتوای طلای بیشتری دارد اما ممکن است دوام کمتری نیز داشته باشد.

از آنجایی که طلای خالص برای استفاده در جواهرات بسیار نرم است، برای افزایش دوام آن باید با فلز دیگری آلیاژ شود. سپس درجه بندی عیار نشان می دهد که چه مقدار طلا در قطعه جواهر وجود دارد.

9 عیار - 37.5٪ طلا / 63.5٪ آلیاژ فلز
18 عیار - 75٪ طلا / 25٪ آلیاژ فلز

مطالعه بیشتر: عیار طلا چیست؛ همه آن چیزی که در مورد عیار طلا باید بدانید!

بررسی اصالت طلا

یکی از شاخص‌های کلیدی کیفیت، مهر مشخصه است که راهی آسان برای تشخیص طلای اصلی شده است. می‌توانید کد مربوطه را روی هر قطعه طلای معتبری بیابید، به این معنی که اگر قطعه کد تولیدکننده ندارد، بهتر است از خرید آن اجتناب کنید.

جواهرسازان معتبر را به خاطر داشته باشید

هنگامی که قلب خود را روی نوع زنجیره ای که می خواهید متمرکز کردید، مهم است که یک جواهرساز معتبر انتخاب کنید. اگر چیزی در مورد یک خرده فروش آنلاین درست به نظر نمی رسد، احتمالاً چیزی مبهم در حال انجام است.

برای اطمینان از اینکه می‌توان به جواهری که قصد خرید از آن را دارید اعتماد کرد، بهتر است نظرات خریداران آن‌ها را بخوانید، که به شما بینش بهتری در مورد نحوه عملکرد سازنده می‌دهد. تعداد زیادی از نقدهای بد یا آنهایی که جعلی به نظر می رسند، نشانه خوبی نیستند.

برای یک زنجیر طلا چقدر باید هزینه کنید؟

زمانی که بودجه خود را برای یک زنجیر طلا تعیین می کنید، باید تصمیم بگیرید که هر چند وقت یک بار قصد دارید آن را بپوشید و آیا این چیزی است که قصد دارید هر روز آن را بپوشید یا فقط برای موقعیت های خاص. از آنجایی که طلا فلز نرم تری است، عیار آن عامل مهمی در مورد دوام جواهر است.

لباس روزمره

برای یک زنجیر طلایی که می‌خواهید هر روز بپوشید، 18 عیار را توصیه می‌کنیم، زیرا این وزن قوی‌ترین و بادوام‌ترین وزن عیار است. بسته به محصول خاص و اندازه آن، می توانید یک زنجیر طلایی خیره کننده را برای خودتان  انتخاب کنید.

زنجیر طلا چقدر دوام خواهد داشت؟

یافتن یک زنجیر طلایی که برای سال‌های آینده دوام خواهد آورد، عاملی کلیدی در هنگام جستجوی یک قطعه خیره‌کننده و در عین حال با کیفیت است. فقط به این دلیل که بیشتر روی یک زنجیره خرج می کنید لزوماً به این معنی نیست که زنجیره ای دریافت می کنید که دوام بیشتری خواهد داشت، زیرا همه چیز به ساخت مربوط می شود.

یک قطعه 18 عیار بهترین انتخاب برای یک زنجیر با دوام است زیرا به عنوان مثال دارای درصد بالاتری از آلیاژ فلزی بادوام تر از یک قطعه 21 یا 22 عیار است. این بدان معنی است که به طور کلی خراشیدن و از بین رفتن آن سخت تر است. با در نظر گرفتن این موضوع، همچنین مهم است که از جواهرات خود به خوبی مراقبت کنید تا از ماندگاری آن اطمینان حاصل کنید، به این معنی که قطعات طلای خود را به درستی نگهداری کنید و آنها را از سایر فلزات جدا نگه دارید.

خرید آنلاین زنجیر طلا

اگر قصد خرید طلا دارید، می‌توانید در سایت بازار طلا از مجموعه محصولات طلا و جواهر با طرح‌های مختلف گالری های موجود در سایت دیدن کنید. به سادگی می توانید تمام مدل های روز بازار طلا را مشاهده و بررسی کنید و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید. همچنین می توانید با رعایت تمام جوانب ایمنی و شفافیت با فروشنده طلا و جواهر ارتباط برقرار کرده و به صورت حضوری خرید کنید.

خرید زنجیر طلا

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00