بازار طلا دانستنیها نکته های جذاب برای تمیز کردن جواهرات
نکته های جذاب برای تمیز کردن جواهرات
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/01/14 - 15:29 0 نظر

مراقبت مناسب از جواهرات خود بهترین راه برای حفظ ظاهری کاملاً جدید برای سالهای آینده است.

با توجه به اهمیت شستن دست ها و ضدعفونی کردن، همیشه توصیه می شود هنگام انجام این کار جواهرات خود را بردارید تا از کدر شدن فلزات گرانبهای خود جلوگیری کنید - هر چه باشد، هیچ چیز بهتر از یک الماس درخشان نیست! با این حال، بدون تمیز کردن صحیح جواهرات خود به طور منظم، اجازه می دهید میکروب ها و باکتری ها ایجاد شوند، چیزی که می تواند باعث مشکلات سلامتی شما شود و مانع از به نظر رسیدن جواهرات شما شود. در این وبلاگ، دانش تخصصی خود را برای کمک به شما در احیای جواهرات خود در بهار امسال به اشتراک خواهیم گذاشت.

چگونه جواهرات خود را تمیز کنید

 می‌توانید جواهرات خود را با این روش‌ها تمیز نگه دارید. یک هشدار: اطمینان حاصل کنید که هنگام تمیز کردن جواهرات خود از مواد ساینده استفاده نکنید زیرا می توانند به راحتی اجناس شما را خراش دهند یا آسیب ببینند. همچنین باید به جای تمیز کردن شدید، از فشار ملایم استفاده کنید، زیرا این کار می تواند منجر به آسیب بیشتر شود. نحوه تمیز کردن الماس؛ - یک کاسه کوچک آب گرم (نه داغ) بگیرید و با هر ماده شوینده مایع ملایمی مخلوط کنید. - جواهرات خود را به آرامی با یک برس نرم کوچک بکشید و مراقب باشید که فلز و الماس خراشیده نشود. - کاملاً زیر آب بشویید و با یک پارچه نرم بدون پرز خشک کنید. - برای براق نگه داشتن جواهرات الماسی خود از یک پاک کننده جواهرات مایع سریع استفاده کنید.

چگونه جواهرات خود را تمیز کنید

نحوه تمیز کردن جواهرات نقره یا طلا؛

- با استفاده از آب گرم و صابون و مسواک زدن ملایم با مسواک نرم قدیمی یا مسواک کودکان، لکه های خفیف را می توان به راحتی از بین برد.

-در آب خنک بشویید و با یک پارچه نرم بدون پرز با احتیاط خشک کنید.

- برای نقره، جواهرات نقره خود را با استفاده از یک پارچه براق نگه دارید.

بیشتر بدانید: ویدئو | آموزش تمیز کردن انگشترهای جواهر

نحوه تمیز کردن جواهرات نقره یا طلا؛

چند وقت یکبار جواهرات خود را تمیز کنید

فراموش کردن تمیز کردن جواهرات نه تنها بر ظاهر جواهرات شما تأثیر می گذارد، بلکه با ایجاد باکتری، این پتانسیل را دارد که بر سلامت شما تأثیر منفی بگذارد. اینکه چند وقت یکبار باید جواهرات خود را تمیز کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از تعداد دفعات استفاده از آنها و نوع فلز یا سنگ گرفته تا قرار گرفتن در معرض قطعه جواهرات. برای جواهراتی که به صورت روزانه استفاده می کنید، مانند حلقه نامزدی یا جفت گوشواره مورد علاقه خود، باید هر دو هفته یکبار آنها را به آرامی تمیز کنید تا تجمع میکروب ها از بین برود و برای مدت طولانی تری درخشان بماند. ما توصیه می کنیم یک بار در ماه یک تمیز کردن کامل تر را انتخاب کنید و هر شش ماه یکبار آن را به طور حرفه ای تمیز کنید.

چند وقت یکبار جواهرات خود را تمیز کنید

چگونه جواهرات خود را نو نگه دارید

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا جواهرات خود را برای مدت طولانی تری جدیدتر نگه دارید و از تعمیرات پرهزینه خودداری کنید - و نگهداری از آنها بسیار مهم است. در بین تمیز کردن منظم، جواهرات خود را در مکانی تمیز و عاری از گرد و غبار و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید، مانند جعبه ای که داخل آن قرار گرفته است یا جعبه جواهرات با آستر نرم.

مطالعه بیشتر: مهم ترین نکات نگهداری از طلا و جواهر در خانه

چگونه جواهرات خودجدیدنگه دارید

اگر جواهرات گرانبها خود را در جعبه جواهرات ذخیره می کنید، مطمئن شوید که از ترکیب جواهرات جدید با قدیمی خودداری کنید. گذاشتن الماس جدید خود در کنار یک زنجیر طلای لکه دار ایده بدی است. هر گونه کدر شدن روی زنجیره ممکن است منتقل شود در حالی که الماس شما می تواند فلزات دیگر را خراش دهد. برای جلوگیری از رطوبت، کاهش احتمال کدر شدن و حفظ جواهرات خود در بهترین شرایط، می‌توانید تکه‌های جداگانه را در پارچه بپیچید.

نکته اصلی ما این است که مطمئن شوید هنگام لباس پوشیدن همیشه جواهرات خود را در آخر قرار دهید. این شامل استفاده از  عطر، محصولات مو یا آرایش از قبل می شود، زیرا مواد تشکیل دهنده این محصولات می توانند به فلزات گرانبهای شما آسیب بزنند و کدر شوند. همچنین مهم است که هنگام شستن دست‌ها یا حمام کردن یا دوش گرفتن، هرگونه جواهرات را بردارید. ما توصیه نمی کنیم جواهرات خود را در آب غوطه ور کنید و محصولاتی مانند اب و شامپو می توانند باعث آسیب شوند.

شنا کردن در کلر یا آب نمک نیز می تواند برای جواهرات شما خورنده باشد، بنابراین اگر در حال شنا در استخر هستید، جواهرات خود را همراهتان نبرید. 

شنا کردن در کلر یا آب نمک نیز می تواند برای جواهرات شما خورنده باشد،

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00