بازار طلا دانستنیها آشنایی با تفکرات برجسته ترین هنرمندان غربی و فعالان حوزه طلا درباره این فلز بی همتا
آشنایی با تفکرات برجسته ترین هنرمندان غربی  و فعالان حوزه طلا درباره این فلز بی همتا
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/04/12 - 14:42 0 نظر

چرا در طول تاریخ مردم در شرایط سخت کاری به طلا روی می آورندو اینکه چرا طلا نسبت به دیگر فلزات گرانبها انقدر مورد توجه است  ؟

طلا پناهگاهی امن

 در طول تاریخ، هر زمان که شرایط کار برای مردم سخت می‌شد به طلا این فلز گرانبها روی آورده‌اند. بنابراین، در شرایطی که با تورم، و در بحران و اثرات ماندگار یک بیماری همه گیر مواجه هستیم، آیا واقعاً جای تعجب است که با چنین هجومی به طلا مواجه هستیم ؟
برنیس ژوفروی-شنایتر، مورخ هنر، در ایمیلی نوشت: «در این زمانه پر دردسر، واقعا طلا باعث اطمینان خاطر می‌شود. 
طلا همیشه یک پناهگاه امن بوده است و پس انداز راهی برای غلبه بر اضطراب است ..

طلا پناهگاهی امن

مقاومت طلا در برابر گذشت زمان

پت فلین، جواهرساز و فلزساز بسیار مورد احترام مستقر در هایفالز، نیویورک، می گوید: «الان سرم شلوغ تر از همیشه است. . او مشغول ساخت دستبند، حلقه و آویز روستایی بوسیله انواع فلزات، از جمله فولاد، آهن و نقره، که اغلب آنها را درکنار الماس جفت می شود. (قیمت ها از 1000 تا 30000 دلار متغیر است.) اما تکنیک های او نشان دهنده علاقه خاصی به طلا است که ریشه در سهولت پاسخ دادن به دستکاری و مقاومت آن در برابر خدشه دار شدن در طول زمان است. 

مقاومت طلا در برابر گذشت زمان

لذت بخش بودن کار با طلا

 آقای فلین گفت: "شما می توانید با طلا دقیق تر و دقیق تر کار کنید." «وقتی روش ها را یاد می گیرید، مانند نانوایی است که نحوه کار با خمیر نان را یاد می گیرد و بعد از مدتی تبدیل به طبیعت دوم او می شود. این یکی از دلایلی است که چرا کار کردن با طلا بسیار لذت بخش است. او افزود: «و من از مردم خواسته‌ام که طلاهای من را برای سال‌ها و سال‌ها و سال‌ها هر روز بپوشند، چون این مواد ماندگار است. است)، طلا که دریچه‌ای به تمدن‌های باستانی ارائه می‌دهد ، الهام‌بخشی همیشگی برای کار اوست که با دست درکارگاه  خود در لس آنجلس می‌سازد. او پس از یک فعالیت کوتاه در باستان شناسی، در سال های اخیر توجه ویژه ای را در دنیای جواهرات به سمت خود جلب کرده است..
او بخشی از موفقیت خود را با استفاده از طلای 22 عیار انجام می دهد که نسبت به طلای 18 یا 14 عیار گرانبها تر است.

لذت بخش بودن کار با طلاv

حفظ تاریخ تمدنها با احیای طرح های قدیمی طلا

خانم تیتلی گفت: آلیاژی که من معمولاً روی آن کار می کنم یک آلیاژ تاریخی است که طلای خالص را با مس و نقره ترکیب می کند. او گفت که دستور العمل مورد علاقه او دقیقاً مطابق با آنچه در فرهنگ های یونان باستان، مصر و اوراسیا استفاده می شده، است که چندین نمونه از آن را می توان در موزه های سراسر جهان یافت. (کاتالوگی از نمایشگاه "طلای یونانی" در سال 1994 در موزه هنر متروپولیتن نیویورک یکی از مراجع مورد علاقه او است.)
 به گفته خانم تیتلی، رنگ طلای 22 عیار نیز متمایز است - غنی، گرم و زیبا. . او گفت: "و برای افراد مختلف بسیار خوب به نظر می رسد." او می گوید «طراحی‌های من واقعاً بدون این تاریخ‌ها وجود نداشتند. من آن را راهی برای بزرگداشت و احترام به تاریخ طلاسازی و زرگری می دانم. با اختراع مجدد برخی از تکنیک‌ها و مدرن‌تر کردن و پوشیدنی‌تر کردن آن‌ها، آن را برای خودم می‌سازم. و من این ایده را دوست دارم که تاریخ را برای آینده حفظ می کنم..»
 

ارزش عاطفی،ذاتی طلا

طراح بریتانیایی ملانی ادی لندن ، که اصالتاً اهل برمودا است، فارغ التحصیل رشته طراحی جواهرات از سنترال سنت مارتینز است، جایی که به عنوان مربی در آنجا کار کرده است و 15 سال است که خط تولید جواهرات ظریف خود را ایجاد کرده است. (قیمت های کار او از 500 تا 40000 دلار متغیر است.) او گفت: "شما باید به مواد احترام بگذارید.او افزود که ماندگاری طلا و ارزش عاطفی ذاتی آن باعث آرامش مشتریان خانم ادی در طول همه گیری شده است. آنها می گفتند ما  از راه دور کار می کنیم، و این وحشتناک است، اما حلقه شما روی انگشت من نشسته است، برق می زند، و این فقط مرا دلگرم می کند..»
جینین فالینو، متصدی نیویورکی که کارش شامل سازماندهی چندین نمایشگاه با محوریت جواهرات و هنرهای تزئینی، از جمله نمایش "نیویورک طلایی شده" در موزه شهر در سال 2013 است، گفت: "مردم از آن سیر نمی شوند."  طلا همیشه یکی از این تمایلات طبیعی انسان طمعکار بوده است.  

 چیزی شبیه آن روی زمین وجود ندارد

جان استوارت گوردون،گفت: «طلا قرن‌ها جنگ، بخل، عشق، اشتیاق، تسخیر و فناوری را هدایت کرده است..
حتی با وجود اینکه برخی از مجموعه‌داران جواهرات و بازدیدکنندگان موزه همچنان شیفته طلا هستند، اما اذعان دارند که بسیاری از آسیب‌های زیست‌محیطی و مشکلات اجتماعی ،سیاسی از استخراج  طلا است. «ما همچنان به سمت آن کشیده می‌شویم». «واقعاً چیزی شبیه به آن روی زمین وجود ندارد.»

 چیزی شبیه آن روی زمین وجود ندارد

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00