بازار طلا دانستنیها کارگاه Beads U با تکنیک های جواهرات دست ساز کار می کند
کارگاه Beads U با تکنیک های جواهرات دست ساز کار می کند
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/07/25 - 15:15 0 نظر

آیا تا به حال فکر کرده اید که جواهرات دست ساز چیست یا جواهرساز چگونه آن را تولید کرده است؟ این جواهرات دست ساز است که بدون تجهیزات تولید انبوه توسط هنرمند ساخته می شود. این می تواند شامل گوشواره ها، آویزها یا دستبندهای اولیه و دست ساز تا طرح های پیچیده و تکنیک های حرفه ای باشد که تکمیل آنها به ساعت ها یا روزها نیاز دارد. با این وجود، وجه مشترک همه آنها این است که یک هنرمند جواهرسازی فقط از دستان و ابزار ساده خود برای خلق هر قطعه استفاده می کند.

انواع جواهرات دست ساز و تکنیک های مورد استفاده در ساخت آنها

جواهرات مهره دار

جواهرات مهره ای دست ساز بسته به مهره های مورد استفاده می تواند یکی از ساده ترین یا پیچیده ترین طرح های جواهرات باشد. سازندگان می توانند گوشواره، دستبند و گردنبند را با استفاده از مهره ها روی یک رشته نخ بسازند.
 
برخی از این مهره‌ها ممکن است شامل اعداد یا حروف شخصی‌شده، مهره‌های سرگرم‌کننده برای نشان دادن علایق یا یک مهره بزرگ با مهره‌های کوچک‌تر برای قاب کردن آن باشند. با این حال، با کمی تمرین و چند مهره بسیار کوچک، طراحان می توانند طرح های بزرگتر و پیچیده تری بسازند.

جواهرات مهره دار

زیورآلات سیم پیچی شده

جواهرات دست ساز سیم پیچ شده را می توان به راحتی پیدا کرد. بیشتر جواهرسازان از بسته بندی سیمی برای ایجاد گوشواره یا طلسم با سنگ و مهره استفاده می کنند. به ساده ترین روش، جواهرات پیچیده شده با سیم معمولاً با زیور آلات دیگر تزئین می شوند و با سیم پیچ هایی از سیم پیچیده شده طراحی می شوند.
 
با این وجود، بسیاری از متخصصان سیم پیچی قادر به ایجاد طرح های بسیار پیچیده و پاسخگو با استفاده از تکنیک های سیم بافی هستند.

این طراحی به سازندگان اجازه می دهد تا از بسیاری از سیم سنج های مختلف استفاده کنند. آنها می توانند از مقیاس ضخیم تری برای طرح های قاب بندی اولیه استفاده کنند در حالی که طرح های پیچیده پارچه به اندازه گیری های نازک تری نیاز دارند. سازندگان همچنین باید تلطیف سیم را برای سرمایه گذاری خود تصدیق کنند. برای مثال، پیچیدن سیم نرم مرده بسیار راحت تر از سیم سخت کامل است.

بیشتر بخوانید: تاریخچه ساخت و طراحی جواهرات


جواهرات ساخته شده

جواهرات دست ساز انواع مختلفی از سنگ های قیمتی را پوشش می دهد، از حلقه های سنگ های قیمتی معمولی گرفته تا جواهرات خلاقانه وحشیانه. جواهرات ساخته شده از مهارت های نیمکت جواهرات و تکنیک های فلزکاری استفاده می کند که شامل استفاده از اره فلزی برای برش شکل اصلی یا برش جزئیات پیچیده قطعات است.

بیشتر جواهرسازان از لحیم کاری برای لحیم کاری هر جزء استفاده می کنند. می تواند به سادگی ترکیب دو قطعه یا به پیچیدگی ایجاد یک دوجین مفصل باشد. تولید نیازمند زمان و تعهد برای یادگیری است. با این حال، دروس استودیویی در یک مرکز هنری اجتماعی، کالج فنی یا دانشگاه توصیه می‌شود و زمانی که یک جواهرساز چندین اصل اساسی را یاد می‌گیرد، می‌تواند فلز را به روش‌های مختلف دستکاری کند.


مجموعه اول می تواند ساده باشد. مجموعه آنها می تواند بسیار پیچیده و از نظر فنی دشوار شود، زیرا آنها در طول سالها دانش و تمرین به دست می آورند. این جایی است که بسیاری از دستان جواهرساز شن و ماسه از آن سرچشمه می گیرند!

جواهرات حکاکی شده یا مهر شده با دست

این یکی از رایج ترین انواع جواهرات دست ساز امروزی است. مهر زنی به سازنده اجازه می دهد تا جواهرات شخصی سازی شده برای مشتریان خود مانند گوشواره دست ساز، گردنبند طلا، دستبند طلا و غیره بسازد. شروع آن آسان است و تنها به تکنیک ها و ابزارهای ساده نیاز دارد.

طرح ها با چکش زدن یک مهر فلزی با چکش سنگین بر روی یک ورق خالی ساخته می شوند. بیشتر این ابزارها در دسترس متخصصان و علاقمندان هستند. از آنجایی که می‌توانید بیشتر انواع فلزات را مهر کنید، می‌توانید انتخاب کنید که در چه قیمتی قرار دارید. روکش های آلومینیومی و مسی از ارزان ترین گزینه های موجود در فروشگاه های مختلف هستند. هنگامی که یک سازنده به مهارت های خود اطمینان داشت، می تواند از شرکت هایی که در یافته های جواهرات تخصص دارند، نمونه های خالی با کیفیت بالاتری دریافت کند.

خرید آنلاین طلا

اگر قصد خرید اینترنتی طلا دارید، می‌توانید در سایت بازار طلا از مجموعه محصولات طلا و جواهر با طرح‌های مختلف گالری های موجود در سایت دیدن کنید. به سادگی می توانید تمام مدل های روز بازار طلا را مشاهده و بررسی کنید و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید و بدون هیچ هزینه ای درب منزل دریافت کنید. همچنین می توانید با رعایت تمام جوانب ایمنی و شفافیت با فروشنده طلا و جواهر ارتباط برقرار کرده و به صورت حضوری خرید کنید.

خرید طلا

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00