بازار طلا دانستنیها نکات انتخاب پابند و آشنایی با فلسفه بستن پابند
نکات انتخاب پابند و آشنایی با فلسفه بستن پابند
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/04/13 - 09:38 0 نظر

در فرهنگ‌های مختلف در سراسر جهان، پوشش پا جایگاه مشخصی دارد. انتخاب یک پابند مناسب می‌تواند تاثیر بسیاری بر زیبایی ظاهری داشته باشد. پابند زنجیر یا ابزار زینتی است که دور مچ پا بسته می‌شود و قدمت آن به زمان مصریان باستان و هند باز می‌گردد. انتخاب یک پابند مناسب یکی از چالش‌های پیش روی افراد برای ایجاد ظاهری زیبا است.

پابند یک اکسسوری خاص و زیبا از انواع زیورآلات به شمار می‌آید که می‌تواند موجب القای احساس زنانگی، ظرافت و زیبایی به فرد مقابل شود. اطلاع از چگونگی انتخاب آن‌ها می‌تواند در ایجاد ظاهری جذاب به شما کمک کند. در این مطلب از سایت بازارطلا با انواع پابند و چگونگی انتخاب یک پابند مناسب آشنا خواهیم شد.

فلسفه بستن پابند

چندین قرن است که خلخال یا پابند به عنوان یک جواهر زینتی استفاده می‌شود. دختران هندی قرن‌ها است که از این زیورآلات دور مچ پای خود استفاده می‌کنند. زنان مصری از دوران ما قبل تاریخ مصر از پابند برای زینت پاهای خود بهره می‌بردند. در کشور آمریکا از دهه 1930 میلادی تا اواخر قرن بیستم، پابند در طرح‌های رسمی و غیررسمی مورد استفاده دختران و زنان قرار می‌گرفت.

در حالی که در فرهنگ غربی زنان و مردان جوان هر دو پابندهای چرمی می‌بندند و این امر برایشان کاملاً عادی است و نوعی مد به شمار می‌رود، اما در برخی کشورها فقط زنان پابرهنه خلخال می‌بندند. پس می‌توان گفت که فلسفه بستن پابند طلا با توجه به فرهنگ‌های مختلف جهان، متفاوت است. برای مثال، در هند پابند یکی از ملزومات اصلی لباس عروس به شمار می‌رود. در ایران نیز پابند طرفداران بسیار زیادی دارد و در شکل‌ها، طرح‌ها و جنس‌های مختلف در بازار وجود دارد.

فلسفه بستن پابند

انواع پابند موجود در بازار

شما باید با توجه به عوامل مختلفی پابند مناسب خود را انتخاب کنید. بنابراین، ممکن است پابند مناسب برای هر فرد در موقعیت‌های مختلف، متفاوت باشد. معمولا پابندها را در سه دسته کلی تقسیم‌بندی می‌کنند. در ادامه این بخش به بررسی انواع پابندها می‌پردازیم.

پابند ظریف

پابند ظریف رایج‌ترین مدل این نوع از جواهرات به شمار می‌آید. پابند ظریف بیشتر در فصول گرم سال استفاده می‌شود و در ترکیب با صندل‌های تابستانه ظاهر جذابی را برای شما ایجاد می‌کند. به این علت که پابند یکی از زیورآلات لطیف و جذاب است، از اکسسوری‌های کلیدی در سبک‌ها و استایل‌های مختلف به شمار می‌رود. شما می‌توانید از پابندهای ظریف به صورت روزانه در موقعیت‌های رسمی یا حتی در پیاده‌روی استفاده کنید.

پابند ظریف

پابند طنابی شکل

این نوع از پابند مدلی راحت‌تر برای استفاده افراد است. به عنوان مثال، پابند بافت را می‌توان با دامن‌های میدی (Maidy) یا بلند و همچنین با لباس‌های گشاد و گلدار اسپرت استفاده کرد. معمولاً از این نوع پابند در شرایط غیر رسمی استفاده می‌شود.

پابند طنابی شکل

پابند مدل هندی

این نوع از پابندها سنگین‌تر بوده و اغلب برای جلب توجه بیشتر و داشتن ظاهری جذاب مورد استفاده قرار می‌گیرند. پابند مدل هندی دارای انواع آویزهایی است که به پابند متصل شده‌اند. استفاده از این نوع پابند زمانی اتفاق می‌افتد که شما قصد دارید که مهم‌ترین و چشم‌گیرترین جواهر شما پابند باشد.

پابند مدل هندی

نکاتی که باید در انتخاب پابند مناسب رعایت کنید

پابند از زیورآلاتی است که به شما ظاهری زیبا می‌بخشد. اما گاهی اوقات ممکن است با عدم رعایت برخی نکات، می‌تواند در ظاهر شما تأثیر منفی بگذارد. پس بهتر است با این نکات به خوبی آشنایی پیدا کنید.

رعایت سبک‌های مختلف

بسیار مهم است که با توجه به سبک تیپ خود پابند مناسب را برای خود انتخاب کنید. هنگام مشاهده پابندهای مختلف باید قادر باشید که آن را با سبک لباس پوشیدن خود و ترکیب آن با لباس خود ارزیابی کنید. علاوه بر این، باید موقعیتی را که در آن قصد دارید از پابند استفاده کنید، در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، استفاده از پابند آویزدار برای حضور در جمع رسمی یا انجام کارهای روزانه مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: انواع پابند طلا

نکاتی که باید در انتخاب پابند مناسب رعایت کنید

سهولت استفاده

استفاده از پابندی که برای شما تنگ یا گشاد است، اصلا گزینه مناسبی نیست. به طور کلی، راحتی شما بر ظاهر و زیبایی مقدم است. برای مثال، زمانی که در کفش شما بند روی مچ طراحی شده است، استفاده از پابند برای شما ناراحت کننده و باعث اذیت خواهد بود. در نتیجه، سعی کنید که ابتدا شرایط راحتی خود را در نظر بگیرید و پس از آن، نسبت به خرید و انتخاب پابند مناسب اقدام کنید.

سهولت استفاده

رعایت اصل سادگی

سادگی خود نوعی زیبایی به شمار می‌آید. باید مراقب باشید که در هنگام استفاده از پابند و زیورآلات زیاده‌روی نکنید. به عنوان مثال، اگر کفش شما ساده نیست و خود تزئینات مختلفی دارد، بهتر است که از پابند استفاده نکنید. در غیر این صورت، ظاهر شما نامرتب به نظر خواهد رسید و تمام تلاش شما برای داشتن ظاهری زیبا زیر سؤال خواهد رفت. در مورد زیبایی، مد و استایل حتی کوچک‌ترین جزئیات هم تأثیرگذار هستند.

رعایت اصل سادگی

سایز استاندارد پابند

برای انتخاب سایز درست برای پابند باید دور مچ پا را با متر پارچه‌ای یا نخ اندازه بگیرید و حدود 1 سانتی متر به آن اضافه کنید تا عدد دقیق سایز پابند شما به دست بیاید. توجه داشته باشید که برای مشخص کردن اندازه دقیق و درست پابند نباید از کش یا بندهایی که کش می‌آیند، استفاده کنید.

اگر از نخ برای اندازه‌گیری استفاده می‌کنید، باید آن را به آرامی دور مچ پای خود بگیرید و محل به هم رسیدن دو سر نخ را علامت بزنید. سپس نخ را روی متر یا خط کش بگذارید تا اندازه دقیق دور مچ پا به دست بیاید. سپس به این اندازه 7 تا 15 میلی متر اضافه کنید و عدد به دست آمده را در جدولی که در مطلب راهنمای تعیین سایز استاندارد پابند آمده است پیدا کنید تا سایز پابند شما به طور دقیق مشخص شود.

انتخاب پابند؛ در چه شرایطی از پابند استفاده کنیم؟

در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که پابند برای مکان‌های رسمی مانند محل کار نباید استفاده شود. پابندهایی که زنگ دارند و هنگام تکان خوردن صدا می‌دهند در مکان‌های ساکت و آرام عمومی نامناسب هستند. ولی در موقعیت‌های بسیاری نیز پوشیدن پابند کاملاً بدون عیب است. به عنوان مثال در کنار ساحل، هنگام تعطیلات، کنار استخر، مهمانی تابستانی و در جشنواره‌ها می‌توان از پابند استفاده کرد.

انتخاب پابند؛ در چه شرایطی از پابند استفاده کنیم؟

انتخاب پابند؛ پابند را در کدام پا ببندیم؟

با توجه به اینکه دنیای مد و فشن گسترش یافته است، دیگر این موضوع که پابند بهتر است که در کدام پا بسته شود، اهمیت بالایی ندارد. اما خوب است بدانید که در زمان‌های دور در برخی کشورها این نوع زیورآلات حکم حلقه ازدواج را داشت که نشان‌دهنده ازدواج آن زن بوده است. در همان زمان پابند را مانند حلقه ازدواج به پای چپ زن می‌بستند. همچنین اگر در پای راست بسته می‌شد نشان‌دهنده روسپی بودن آن زن بود.

در زمان مسیحیت افراطی در اروپا معتقد بودند که اگر زنی پابندی را به پای چپ خود ببندد، فردی شیطانی به شمار می‌آید. با توجه به این مطالب می‌توان گفت که در گذشته به علت وجود تعصبات فکری، برای بستن پابند به پای چپ یا راست مضامینی را نسبت داده‌اند که به نظر خرافاتی می‌آیند.

حال می‌توان به این نتیجه رسید که مهم نیست که شما از پابند در کدام پا استفاده می‌کنید. با توجه به این که استفاده از این محصول برای افزایش زیبایی استایل شما ساخته شده است، بهتر است که خودتان انتخاب کنید و در هر پایی که راحت هستید و مناسب می‌دانید پابند را ببندید. بنابراین امروزه استفاده از این محصول زیبا قواعد و قوانین خاصی ندارد و نیازی نیست که در استفاده پابند یک طرف را انتخاب کنید.

مطالعه بیشتر: مهم ترین نکات در خرید پابند طلا

انتخاب پابند؛ پابند را در کدام پا ببندیم؟

انتخاب پابند؛ استفاده از پابند در همه نقاط جهان

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، استفاده از پابندها از 4500 سال پیش در بین سومری‌ها رواج داشته است. در مصر باستان نیز پابندها نشان‌دهنده ثروت و منزلت اجتماعی بوده‌اند. اما پابندها در هند باستان بیشتر از سایر مناطق مورد استفاده عموم قرار گرفتند. این پابندها می‌توانستند نشان‌دهنده وضعیت تاهل زن باشند یا اینکه فقط استفاده تزئینی داشته باشند. زنجیرهای دور مچ در هند، پایال نام دارند که مورد استفاده گسترده رقصندگان عربی قرار می‌گیرد. زنجیرهای فلزی نیز با زیورآلات صدا دارد تکمیل می‌شدند و موقع رقص و شادی صدای جیرینگ جیرینگ آرامی تولید می‌کردند. همچنین از این نوع زیورآلات در خاورمیانه، جنوب شرق آسیا و آمریکا نیز استفاده می‌‌شود.

انتخاب پابند؛ استفاده از پابند در همه نقاط جهان

 انتخاب پابند مناسب با شرایط و موقعیت مربوط

مهم‌ترین نکته در انتخاب یک پابند مناسب این است که بدانید در چه شرایطی قرار است از آن استفاده کنید. اگر در فروشگاه لباس خود می‌خواهید برای زیباتر نشان دادن تیپ و استایل خود یک پابند مناسب را انتخاب کنید باید یک پابند ساده بخرید. اما اگر قصد دارید در یک مهمانی یا مسافرت از پابند خود استفاده کنید، بهتر است که یک پابند خاص و جذاب دور مچ خود ببندید. در این مطلب با انواع پابند و چگونگی انتخاب یک پابند مناسب آشنا شدیم و راهکارهایی را برای انتخاب پابند مناسب ارائه کردیم. شرایط استفاده از این زیورآلات نیز بر انتخاب آن تاثیر بسیاری دارد.

 انتخاب پابند مناسب با شرایط و موقعیت مربوط

خرید آنلاین پابند طلا

اگر قصد خرید پابند طلا دارید، می‌توانید در سایت بازار طلا به صورت آنلاین از مجموعه پابند های طلا با طرح‌های مختلف گالری های موجود در سایت دیدن کنید. به سادگی می توانید تمام مدل های روز بازار طلا را مشاهده و بررسی کنید و در انتها برای خرید با فروشنده محصول ارتباط برقرار کنید و حضوری خرید کنید. اگر می‌خواهید نگاهی به پابند های طلا در سایت بازار طلا بیندازید کافیست در قسمت ویترین آنلاین طلافروشان از منوی دسته بندی گزینه پابند طلا را انتخاب کنید.

مشاهده پابند های طلا موجود در سایت بازار طلا

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00