بازار طلا دانستنیها دلیل جذابیت تورمالین پارایبا
دلیل جذابیت تورمالین پارایبا

فهرست مطالب

چکیده این مطلب : انتشار : 1402/04/14 - 15:46 0 نظر

"تورمالین های پارایبا" در اوایل تابستان باعث دزدیده شدن بیشتر ویترین‌های جواهرات معتبر پاریس شدند؛ دلایل این اتفاق متعددند.

کلمه "پارایبا" در زبان جواهرسازی و برای علاقمندان به سنگ های قیمتی، مفهوم خاصی دارد. ممکن است شما از این مطلب خبر داشته باشید یا نه، اما "تورمالین پارایبا" از ایالت پارایبا در برزیل استخراج می‌شود. در دهه 1980، هیتور دیماس باربوسا در "تپه پارایبا" به دنبال چیزی خاصی بود که تلاش‌هایش در نهایت به کشف انواع تورمالین‌هایی که تا آن زمان دیده نشده بود، منجر شد. رنگ شدید آبی که مشخصه این سنگ‌های قیمتی است، بلافاصله توجه جهان سنگ‌های قیمتی را به خود جلب کرد.

رنگ شدید آبی تورمالین پارایبا را به صورت منحصر به فرد توصیف می‌کند؛ این درخشش درخشان سبز آبی، ناشی از ترکیب منگنز و مس است. Caroline Gaspard، مدیر خلاق خانه جواهرات فرانسوی AKILLIS، از تورمالین پارایبا که به وضوح به خاطر زیبایی دریاهای استوایی جهان به یاد می‌آورد، عاشق است.

به مناسبت جشن 10 سالگی این برند و افتتاح فروشگاه جدیدش در خیابان سنت هونوره 354 در پاریس، گاسپارد یک گردنبند جذاب با الهام از قبیله‌ای طراحی کرده است که شش ردیف از تورمالین پارایبا تقویت شده با الماس سفید را به نمایش می‌گذارد و واقعاً رنگ غنی این سنگ‌ها را به تماشا می‌گذارد.

این قطعه جواهری دو منظوره است؛ یکی به هنر قبایل گوارینی در آمازون و دیگری به عهد عروسی گاسپارد که به تازگی برای ششمین بار تمدید شده است، اشاره می‌کند.

 

بیشتر بدانیم: جدیدترین مجموعه جواهرات هرمس

 

تورمالین پارایبا به دلیل کمیابی و زیبایی‌اش، یکی از محبوب‌ترین جواهرات است. برای اینکه بتواند استخراج شود، باید به معادن پارایبا در برزیل سفر کرد؛ اما به دلیل کمبود منابع، یافتن تورمالین‌های طبیعی پارایبا سخت و دشوار شده است. در واقع، معادن پارایبا عملاً خسته شده‌اند و یافتن سنگ‌های بزرگتر از 3 قیراط در بازار بسیار نادر است. به همین دلیل، تورمالین پارایبا همچنان دنیای جواهرات را مجذوب خود می‌کند و هاله‌ای از جذابیت و کمیابی را به برزیل می‌بخشد.

علاوه بر برزیل، تورمالین‌های آبی-سبز نیز در معادن نیجریه و موزامبیک کشف شده‌اند. تورمالین‌های این دو کشور نیز دارای رنگ‌های زیبا و جذابی هستند و در صنعت جواهرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، تورمالین‌های پارایبا به دلیل کمیابی بیشتر و رنگ خاص و منحصر به فرد آنها، جزء گران‌ترین و محبوب‌ترین جواهرات در جهان هستند.

تورمالین‌های پارایبا و تورمالین‌های دیگری که در معادن نیجریه و موزامبیک استخراج می‌شوند، اغلب با هم مقایسه می‌شوند. تفاوت اصلی بین این دو نوع تورمالین، به رنگ آنها برمی‌گردد. تورمالین پارایبا رنگ آبی-سبز شدیدی دارد که بسیار منحصر به فرد و جذاب است، در حالی که تورمالین‌های دیگر بیشتر در رنگ‌های زرد، سبز و صورتی دیده می‌شوند.

اگرچه برخی از متخصصان معتقدند که نمونه‌های برزیلی تورمالین پارایبا در رنگ شدیدتری نسبت به نمونه‌های دیگر قرار دارند، اما تفاوت دقیق و قابل تشخیص این دو نوع تورمالین با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست.

برای تشخیص دقیق تر، نیاز به تجهیزاتی مانند لامپ های کم موجودیتی (UV) و میکروسکوپ های خاص دارند.تورمالین‌های پارایبا در معادن برزیل، نیجریه و موزامبیک استخراج می‌شوند و همگی دارای رنگ آبی-سبز شدیدی هستند.

برای رونمایی از اولین قطعه گران قیمت خود، خانه جواهرات فرانسوی Pérouse تورمالین پارایبا موزامبیک را انتخاب کرده است. این ست جواهر شامل یک گردنبند، یک حلقه و یک جفت گوشواره است که کاملاً منعکس کننده دانش کارگاهی و جاه طلبی جدید این برند است. با توجه به کمیابی و زیبایی تورمالین پارایبا، انتخاب این جواهر جذاب برای نشان دادن ورود این برند به دنیای جواهرات بسیار مناسب است.

 

خرید آنلاین طلا

اگر قصد خرید طلا دارید، می‌توانید در سایت بازار طلا از مجموعه محصولات طلا و جواهر با طرح‌های مختلف گالری های موجود در سایت دیدن کنید. به سادگی می توانید تمام مدل های روز بازار طلا را مشاهده و بررسی کنید و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید. همچنین می توانید با رعایت تمام جوانب ایمنی و شفافیت با فروشنده طلا و جواهر ارتباط برقرار کرده و به صورت حضوری خرید کنید.

 

خرید طلا

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00