بازار طلا دانستنیها کاوش در زیبایی دلنواز و گرانبهای جواهرات سنتی آسام
کاوش در زیبایی دلنواز و گرانبهای جواهرات سنتی آسام
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/04/25 - 15:27 0 نظر

یکی از متنوع‌ترین ایالت‌های هند، آسام به‌خاطر طرح‌های نفیس جواهرات سنتی خود شهرت دارد. جواهرات سنتی آسام یکی از افتخارات میراث فرهنگی غنی هند است. این ایالت سرشار از هنر، موسیقی، رقص، غذاها و زیورآلات است که می‌تواند برای دکوراسیون منزل و شما بسیار مفید باشد. در طول جشنواره‌ها، می‌توان انواع جواهرات سنتی آسام را پیدا کرد که در هر گوشه و کناری مرکز جذب هستند. این مقاله در مورد انواع طرح‌ها و جواهرات سنتی آسام و نحوه ادغام آن‌ها در طرح‌های امروزی صحبت خواهد کرد. پس بیایید مستقیم وارد آن شویم...

تاریخچه جواهرات سنتی آسام

با سفر در قرن‌ها و پادشاهی‌ها، تاریخ فرهنگی آسام و جواهرات سنتی آن قطعاً ترکیبی از نسل‌های هنر و صنایع دستی را به نمایش می‌گذارد. طرح‌های جواهرات عمدتاً شامل فلز سلطنتی طلا و نقره می‌شوند و انواع تکنیک‌ها از فیلیگری تا دانه‌بندی در جواهرات سنتی آسام استفاده می‌شود. سایر مواد سنتی شامل سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی مانند یاقوت، زمرد، الماس و غیره است. مجموعه‌ای از جواهرات باستانی مانند دانه‌ها، مهره‌ها، بامبو و عصا و غیره، ارتباط نزدیک آن‌ها را با طبیعت به عنوان یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این ایالت معرفی می‌کند. جواهرات سنتی آسام رنگارنگ هستند و با طرح‌های شاد و با الهام از گیاهان و جانوران این ایالت ساخته شده‌اند.

انواع جواهرات سنتی آسام

جواهرات سنتی در سراسر ایالت با غرور و شادی فراوان پوشیده می‌شوند. این طرح‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که کسی را زیبا جلوه دهند و درست مانند الهه‌ خدایش دورگا تزئین شده باشند. اجازه دهید نگاهی به انواع جواهرات سنتی آسام بیندازیم.

گردنبند و طرح های سنتی

گردنبندهای سنتی آسام شامل انواع مختلفی از جمله گردنبندهای ذلبیری، جنبیری و کرو هستند. گردنبندهای ذلبیری اغلب به عنوان گردنبندهای عروس منطقه شناخته می‌شوند و با استفاده از طلا و نقره و تزئینات الهام گرفته از طبیعت ساخته می‌شوند. گردنبندهای جنبیری نیز با استفاده از زنجیر مهره‌ای از طلا و نقره و تزئینات مینا کاری و سنگ‌های قیمتی ساخته می‌شوند و بسیار خیره کننده هستند. گردنبندهای کرو نیز با استفاده از زنجیر مهره‌ای از طلا و نقره و بافتن فیلیگرانه با یک آویز در وسط ساخته می‌شوند و اغلب در جشنواره‌ها و مناسبت‌های مهم پوشیده می‌شوند.

گردنبند و طرح های سنتی

گوشواره و طرح های سنتی

جواهرات سنتی آسام شامل انواع مختلفی از گوشواره‌ها نیز می‌شوند. برخی از محبوب‌ترین انواع گوشواره‌های سنتی در آسام شامل دوگدوگی، کانفول و توریا هستند. گوشواره‌های دوگدوگی زنگی شکل با صداهای جینگ هستند که اغلب در مراسم عروسی و مراسم سنتی پوشیده می‌شوند. گوشواره‌های کانفول نیز با طرح گلدار از طلا یا نقره ساخته می‌شوند. طرح سنتی گوشواره کانفول، جوهره شکوفه‌های گل‌ها را به تصویر می‌کشد و اکسسوری عالی برای عروسان است. گوشواره‌های توریا نیز حلقه‌های سنتی آسام هستند که از طلا و نقره با نقوش گل و هندسی ساخته شده‌اند و با لباس‌های رسمی و غیررسمی پوشیده می‌شوند.

 

p[3446,3013,3317,3039]

 

گوشواره و طرح های سنتی

دستبند و النگو سنتی

 جواهرات سنتی آسام شامل انواع مختلفی از دستبندها و النگوهایی مانند بانا، توریا و سنپاهی هستند. دستبند بانا از طلا و نقره در طرح‌های پهن و استادانه ساخته می‌شوند. آن‌ها با کاردستی نفیس و با کار فیلیگر ساخته شده‌اند و در مواقعی به عنوان تکه‌های بیانی پوشیده می‌شوند. دستبندهای جنبیری نیز زنجیری از طلا و نقره هستند که به صورت دستبند بافته می‌شوند و بهترین گزینه برای استفاده روزمره هستند. دستبند سنپاهی نیز دستبند نقره‌ای است که با نقوش هندسی تزئین شده است و به دفع شر استفاده می‌شود.

دستبند و النگو سنتی

 گیاهان، جانوران و چشم‌اندازهای زیبا در طرح‌های جواهرات سنتی آسام به کار رفته‌اند و این طرح‌ها یکی از مهمترین عناصر هنری و فرهنگی این منطقه هستند. آداب و رسوم مردم آسام باعث شده است که طرح‌های سنتی جواهرات با شیوه‌های قدیمی و هنر بلندتری همراه باشند. این طرح‌ها الهام‌بخش طرح‌های جواهرات مدرن بوده و در سال‌های آینده نیز ادامه خواهند داشت. تلفیق تکنیک‌های مدرن با هنر و صنایع سنتی، جواهرات را زیباتر و جذاب‌تر می‌کند و در نتیجه محصولاتی با کیفیت بالا و ترکیبی از تاریخ، هنر و فن آوری به دست می‌آید.

خرید آنلاین طلا

اگر قصد خرید طلا دارید، می‌توانید در سایت بازار طلا از مجموعه محصولات طلا و جواهر با طرح‌های مختلف گالری های موجود در سایت دیدن کنید. به سادگی می توانید تمام مدل های روز بازار طلا را مشاهده و بررسی کنید و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید. همچنین می توانید با رعایت تمام جوانب ایمنی و شفافیت با فروشنده طلا و جواهر ارتباط برقرار کرده و به صورت حضوری خرید کنید.

خرید طلا

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00