بازار طلا دانستنیها هر آنچه که باید درباره مروارید حلزونی بدانید!
 هر آنچه که باید درباره مروارید حلزونی بدانید!
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/04/27 - 15:38 0 نظر

مروارید حلزونی که به خاطر رنگ‌های زیبای مرجانی‌اش شناخته می‌شود، از دوران ویکتوریا در جواهرات استفاده می‌شده است. کلاسیک، درست مانند مرواریدهای سفید سنتی، مروارید حلزونی رنگ های زیبایی را به جواهرات خود می آورد.

مروارید حلزونی، مرواریدی است که توسط نرم تن حلزونی ملکه تولید می‌شود. این حلزون دریایی بزرگ و خوراکی است که در یک پوسته مارپیچی شکل قرار گرفته است. این مرواریدها دارای رنگ صورتی پاستلی زیبا و مرجانی هستند که برای سالیان متمادی مورد توجه بوده است. از نظر فنی، آنها مروارید سنتی نیستند با توجه به اینکه از اثر درخشان مادر مروارید محروم هستند.

مروارید حلزونی سنگین‌تر از مروارید صدفی سنتی است و بنابراین به جای میلی‌متر، وزن آن‌ها به قیراط است. این مرواریدها زمانی به وجود می آیند که یک ذره شن یا یک تکه صدف شکسته به اشتباه به داخل حلزون ملکه وارد شود. سپس غلظت آهکی در اطراف این ماده تحریک کننده تشکیل می شود و در نهایت مروارید حلزونی را تشکیل می دهد. این حلزون های ملکه در آب های گرمسیری از دریای کارائیب تا برمودا زندگی می کنند. جزایر کارائیب و همچنین ایالات متحده، گوشت حلزون را در سالاد یا سرخ کرده می خورند. هنگامی که ماهیگیران در حال برش گوشت از پوسته هستند، این زمانی است که مروارید حلزونی کشف می شود. صید بی رویه باعث کاهش تعداد مرواریدهای جدید حلزونی شده است، به طوری که در برخی از مکان ها صید ماهی صدف کوئین ممنوع شده است.

بیشتر بدانید: انواع مرواریدهای مصنوعی مورد استفاده در جواهرات

مروارید حلزونی زمانی به وجود می‌آید که یک ذره شن یا یک تکه صدف شکسته به اشتباه به داخل حلزون ملکه وارد شود. سپس غلظت آهکی در اطراف این ماده تحریک کننده تشکیل می شود و در نهایت مروارید حلزونی را تشکیل می دهد.

مروارید حلزونی به رنگ مرجانی خاموش، اغلب به شکل بیضی عرضه می شود. رنگ‌های سفید و قهوه‌ای را نیز می‌توان یافت، اگرچه رنگ‌های صورتی و سالمون رایج‌ترین و محبوب‌ترین رنگ‌ها هستند. باارزش ترین مرواریدهای حلزونی آنهایی هستند که حالتی را به نمایش می گذارند که شبیه یک طرح شعله مانند روی مروارید است. این الگو باید با چشم غیر مسلح قابل مشاهده باشد و بخشی از چیزی است که ارزش مروارید حلزون را تعیین می کند.

این سنگ‌های زیبا از دوران ویکتوریا در جواهرات استفاده می‌شدند، بیشتر برای حکاکی کامئو. استفاده از کل مروارید حلزون را در قطعات آرت نوو و آرت دکو خواهید دید. پس از محبوبیت زیاد در دوران آرت دکو، تا اواخر دهه 70 و 1980 یک آرامش وجود داشت. بازگشت محبوبیت تا حدی به دلیل سو هندریکسون، غواص، دیرینه شناس و باستان شناس دریایی حرفه ای آمریکایی است. او شروع به خرید مروارید حلزونی از ماهیگیران در دریای کارائیب کرد و مجموعه ای از مرواریدهای با کیفیت بالا را جمع آوری کرد. یکی از رقبای او تعدادی از مجموعه شخصی خود از مرواریدهای حلزونی را به هری وینستون فروخت و روند استفاده از مروارید حلزون را دوباره در جواهرات آغاز کرد.

 

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00