بازار طلا دانستنیها تست پدری طراحی شده توسط گوبلین: راه حلی برای شفافیت بیشتر در استخراج زمرد
تست پدری طراحی شده توسط گوبلین: راه حلی برای شفافیت بیشتر در استخراج زمرد
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/05/17 - 15:29 0 نظر

گوبلین جواهرسازی، یک شرکت با شش نسل تجربه در زمینه جواهرسازی است که به هدف ایجاد شفافیت بیشتر در بازار سنگ‌های قیمتی می‌پردازد. آن‌ها تست پدری زمردی را با استفاده از فناوری Gübelin Gem توسعه داده‌اند. این فناوری به مدت چند ثانیه زمان می‌برد تا اعمال شود و برای توسعه آن، 18 ماه زمان نیاز بود تا یک راه حل برای نیازهای بازار ارائه شود.

منطقی است که یک فروشنده جواهرات بتواند به این سؤال پاسخ دهد: "این جواهر از کجاست؟" اما همیشه آنقدر واضح نیست. موضوع قابلیت ردیابی یک جواهر بیشتر از زمانی که خریداران در این زمینه آموزش دیده‌اند و از استانداردهای زیست‌محیطی، اجتماعی و اخلاقی آگاه‌تر شده‌اند، بیشتر مطرح شده است. فروشندگان در حال حاضر باید تا حد امکان اطلاعات بیشتری را برای ارضای نیاز به شفافیت ارائه دهند. پاتریک پفانکوچه، سخنگوی شرکت سوئیسی گوبلین، می‌گوید: «اکنون سؤالات بازتر از پاسخ به آنها وجود دارد. تقاضا از سوی مشتریان و بازارهای ما از نظر منشأ سنگ های قیمتی ما در حال افزایش است. به غیر از کشور، نام معدن یا شرکتی که آن را اداره می کند، می خواهند. گوبلین می‌خواهد جرقه‌ای را در صنعت جواهرسازی ایجاد کند تا اینکه بعداً وارد عرصه شود. او با همکاری آزمایشگاه Gübelin Gem، فناوری طراحی کرده است که منشا سنگ های قیمتی رنگی را که از زمرد شروع می شود، تعیین می کند.

جواهرات به طور طبیعی دارای نقص‌هایی هستند که گوبلین را قادر می‌سازد در فرآیند توسعه تست پدری زمردی خود بر روی آنها تمرکز کند. فناوری مورد استفاده، با استفاده از یک نانوذره که درون کریستال‌های خشن زمرد تعبیه شده است، قادر به تعیین منشأ جواهر قبل از تمیز کردن، برش دادن، پرداختن، حمل و نقل و گیرش معمولی است. این نانوذره مانند یک ریزتراشه نامرئی است که نه چشم بدون کمک و نه میکروسکوپ قادر به تشخیص آن نیستند و هیچ تأثیری بر ویژگی‌ها یا ظاهر جواهر ندارد. مولکول DNA درون نانوذره، اطلاعات منحصر به فردی را برای هر سنگ تولید می‌کند، به این معنی که می‌تواند به سرعت توسط گوبلین شناسایی شود و اصالت هر سنگ را با دقت بیشتری تأیید کند.

گوبلین واقعاً به دنبال ارائه فناوری شفافیت جواهرات است و تلاش می‌کند تا درخشش و ارزش جواهر را با اطلاعاتی درباره منشأ و تاریخچه آنها ترکیب کند. این رویکرد برخلاف روش کیمبرلی که بر روی الماس‌ها اعمال می‌شود، به چالش‌های خاص خودش برمی‌خورد.

بله، می‌توان گفت که گوبلین و دیگر گواهینامه‌دهندگان معادن و جواهرات ممکن است در برخی موارد فقط تکه‌های کاغذی باشند و تنها به تأیید ادعاهایی که ارائه می‌دهند محدود شوند. اما فناوری پیشرفته‌ای مانند Gübelin می‌تواند درها را برای راه حل‌های جدید و نوآورانه‌تر باز کند تا به اهداف شفافیت و ارائه اطلاعات دقیق‌تر درباره منشأ جواهرات برسد. در واقع، Gübelin تلاش می‌کند تا با استفاده از تکنولوژیهای مدرن و علمی، به مشتریان ابزارهایی ارائه دهد که از طریق آنها بتوانند اصالت و منشأ سنگ‌های قیمتی را به طور قابل اعتماد تایید کنند.

مطالعه بیشتر: خواص و دانستنی های سنگ زمرد اصل

در نهایت، توسعه فناوری شفافیت در صنعت جواهرسازی یک فرآیند تکاملی است و امیدوارم در آینده بتوان بهبودهای بیشتری در جهت شفافیت و صداقت در زنجیره تأمین جواهرات شاهد باشیم.

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00