بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز با ادامه درگیری اوکراین، قیمت طلا بالای 2000 دلار
با ادامه درگیری اوکراین، قیمت طلا بالای 2000 دلار
چکیده این مطلب : انتشار : 1400/12/18 - 11:29 0 نظر

گلدمگ: در راستای بالارفتن قیمت طلا در بازارهای جهانی، قیمت پالادیوم به عنوان کالایی با بالاترین درصد سهم خروج از روسیه، نقره و پلاتین به حد بالایی از افزایش رسید.

به گزارش سایت بازار طلا، قیمت طلا صبح چهارشنبه در آسیا افزایش یافت. فلز زرد با حمایت تقاضای پناهگاه امن، ادامه درگیری در اوکراین و افزایش بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده، پس از رسیدن به اوج 19 ماهه در جلسه قبل، جایگاه خود را حفظ کرد.
معاملات آتی طلا تا ساعت 12:20 بامداد به وقت شرقی (5:20 به وقت گرینویچ) با 1.10 درصد افزایش به 2065.70 دلار رسید. آنها در جلسه قبل به 2,069.89 دلار افزایش یافتند، نه چندان دور از رکورد 2072.49 دلار که در آگوست 2020 به ثبت رسیده بود. دلار که معمولاً معکوس به طلا حرکت می‌کند، در روز چهارشنبه کاهش یافت اما نزدیک به ضربه بالای بیش از یک سال و نیم روز دوشنبه باقی ماند.
مارگارت یانگ، استراتژیست DailyFX به رویترز گفت: «جدای از ممنوعیت واردات نفت از روسیه و آمریکا که بر طلا تأثیر چندانی ندارد، به نظر می‌رسد تشدید بیشتر تنش‌ها بین روسیه و قدرت‌های غربی وجود ندارد».
کاتالیزورهای ژئوپلیتیکی محرک‌های اصلی طلا هستند و زمانی که آسمان سیاسی روشن شود، پیش‌بینی می‌کنم قیمت طلا به سرعت به سطح 1800 دلار بازگردد.
بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده افزایش یافت و انتظار می‌رود فدرال رزرو ایالات متحده پس از صدور تصمیم سیاستی خود در هفته آینده، نرخ بهره را افزایش دهد. در سراسر اقیانوس اطلس، بانک مرکزی اروپا تصمیم سیاست خود را روز پنج‌شنبه اعلام خواهد کرد.
در سایر فلزات گرانبها، پالادیوم با جهش 3.3 درصدی به 3284.67 دلار در هر اونس رسید که از زمان حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه، 38 درصد افزایش یافت. روسیه یکی از تولیدکنندگان بزرگ جهانی این فلز است.
ادوارد میر، تحلیلگر بازارهای سرمایه ED&F Man به رویترز گفت: پالادیوم می‌تواند بسیار بالاتر حرکت کند، زیرا از بین همه کالاهایی که از روسیه خارج می‌شوند، بالاترین درصد سهم را دارد.
هر اونس نقره پس از رسیدن به بالاترین حد در 9 ماه اخیر، با 1 درصد افزایش به 26.66 دلار در هر اونس رسید. پلاتین 1.2 درصد افزایش یافت.

منبع : شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00