بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز اخبار طلا و سکه باند معاملاتی طلا باریک شد
 اخبار طلا و سکه باند معاملاتی طلا باریک شد

فهرست مطالب

چکیده این مطلب : انتشار : 1401/04/20 - 14:28 0 نظر

گلدمگ: با توجه به احساسات صعودی قوی پیرامون دلار آمریکا، قیمت طلا همچنان در تلاش برای حصول به هرگونه کشش معنادار است.

به گزارش سایت بازار طلا، قیمت طلا تاکنون برای به دست‌ آوردن هر گونه کشش معناداری تلاش کرده است و برای سومین روز متوالی در روز دوشنبه در یک باند معاملاتی باریک باقی ماند. با توجه به سقوط اخیر به پایین‌ترین سطح از سپتامبر 2021، حدود 1733 دلار که در روز جمعه لمس شد، ممکن است حرکت قیمت (پرایس اکشن) محدود به محدوده به عنوان مرحله تثبیت قبل از مرحله بعدی طبقه‌بندی شود. احساسات صعودی قوی در اطراف دلار آمریکا، تقویت‌شده توسط انتظارات جنگ‌طلب فدرال رزرو، عاملی کلیدی بود که همچنان به عنوان یک باد مخالف برای کالاهای دلاری عمل می‌کرد.

در واقع، شاخص کلیدی دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد دو دهه اخیر ایستاد و همچنان از پذیرش فزاینده‌ای که فدرال رزرو مسیر سختگیرانه سیاست تهاجمی خود را برای مهار تورم حفظ خواهد کرد، حمایت می‌کند. این شرط‌بندی با گزارش خوش‌بینانه NFP ایالات متحده در روز جمعه تأیید شد، که نشان داد اقتصاد ایالات متحده 372 هزار شغل در ژوئن ایجاد کرده است. این میزان کمتر از افزایش 384 هزار (از 390 هزار کاهش) گزارش‌شده در ماه مه بود، اگرچه با اختلاف زیادی از برآوردهای اتفاق‌نظر 268 هزار نفر پیشی گرفت. علاوه بر این، نرخ بیکاری با انتظارات بازار مطابقت داشت و بدون تغییر در 3.6 درصد باقی ماند.

چشم‌انداز افزایش سریع‌تر نرخ بهره فدرال رزرو باعث افزایش شدید بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده شد، که به عنوان یکی دیگر از عواملی بود که به نفع دلار عمل کرد و بر طلای بدون بازده تاثیر گذاشت. با این حال، بدترشدن چشم‌انداز اقتصاد جهانی به محدودکردن ضررهای عمیق‌تر برای XAU/USD پناهگاه، حداقل در حال حاضر کمک کرد. سرمایه‌گذاران همچنان نگران هستند که شرایط سخت مالی چالش‌هایی را برای رشد اقتصاد جهانی ایجاد کند. این، همراه با بحران روسیه و اوکراین و آخرین شیوع کووید-19 در چین، به ترس از رکود دامن زده است.

ترکیبی از نیروهای واگرا، معامله‌گران را از شرط‌بندی تهاجمی باز داشت و برای سومین روز متوالی در روز دوشنبه منجر به کاهش قیمت‌ها شد. با این وجود، به نظر می‌رسد که این تعصب همچنان به نفع معامله‌گران نزولی متمایل است، زیرا اکنون تمرکز روی آخرین ارقام تورم مصرف‌کننده ایالات متحده است که در روز چهارشنبه منتشر می‌شود. جدا از این، داده‌های خرده‌فروشی ماهانه ایالات متحده و احساسات مصرف‌کننده میشیگان در روز جمعه بر پویایی قیمت دلار تأثیر می‌گذارند. معامله‌گران بیشتر از احساسات ریسک بازار برای استفاده از فرصت‌های کوتاه‌مدت پیرامون طلا استفاده می‌کنند.

چشم‌انداز فنی

از دیدگاه فنی، حرکت قیمت اخیر، یک مستطیل - یک الگوی ادامه - در نمودارهای ساعتی را تشکیل می‌دهد. تداوم ضعف در زیر محدوده‌ی حمایتی، در حدود منطقه 1733 دلار، چشم‌انداز نزولی کوتاه‌مدت را مجدداً تأیید، و قیمت طلا را آسیب پذیر می‌کند. سپس سیر نزولی می‌تواند XAU/USD را به سمت حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه 1721 دلار بکشد، و در مسیر رقم گرد 1700 دلار و پایین‌ترین سطح آگوست 2020، در حدود منطقه 1687-1.686 دلار قرار گیرد.

از طرف دیگر، اوج روز جمعه، نزدیک به منطقه 1752 دلاری، اکنون به نظر می‌رسد که به عنوان یک مقاومت قوی فوری عمل می‌کند. استحکام پایدار فراتر از آن ممکن است باعث حرکت کوتاه‌مدت شود و قیمت طلا را بیشتر به سمت نقطه شکست حمایت افقی قوی 1767-1770 دلار افزایش دهد. برخی از خریدهای متعاقب نشان می‌دهد که XAU/USD یک پایه کوتاه‌مدت تشکیل داده است و به گاوها اجازه می‌دهد تا دوباره هدف خود را برای بازپس‌گیری علامت 1800 دلاری داشته باشند.

 

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00