بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز احتمال ضرر میلیونی سرمایه‌گذاران در پی ورشکستگی ویجر
احتمال ضرر میلیونی سرمایه‌گذاران در پی ورشکستگی ویجر
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/04/20 - 14:35 0 نظر

گلدمگ: به گفته‌ی یکی از کاربران، وی 70٪ پس‌انداز زندگی خود را در ویجر سرمایه‌گذاری کرده بود و اکنون نمی‌داند چه بر سر ده‌ها هزار دلار سرمایه‌ی زندگی‌اش آمده است.

به گزارش سایت بازار طلا، به نقل از کوین تلگراف، پس از اعلام ورشکستگی شرکت ویجر دیجیتال، بسیاری از سرمایه‌گذاران در این شرکت در وحشت و نگرانی به سر می‌برند؛ برخی از آن‌ها ادعا می‌کنند دارایی‌های کریپتو یا تمام پس‌انداز زندگی‌شان را به ارزش «میلیون‌ها» دلار در این صرافی قفل کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌های قبلی، شرکت ویجر در ابتدای این ماه به دلیل مشکلات نقدینگی خود - به دلیل عدم تسویه‌ی وام 650 میلیون دلاری از طرف شرکت تری اروز کپیتال (3AC) - تمام برداشت‌های خود را متوقف کرد. با این‌که موسسه‌ی آلامدا در ماه ژوئن 500 میلیون دلار به شرکت ویجر وام داد، این شرکت در نهایت در 6 جولای (15 تیر) اعلام ورشکستگی کرد.

مجله‌ی فورچون طی گزارشی در 9 جولای (18 تیر)، مطلبی را درباره‌ی وضعیت کاربران و سرمایه‌گذاران در شرکت ورشکسته‌ی ویجر منتشر کرد. این مجله با چندین کاربر ویجر مصاحبه کرد؛ آن‌ها از شنیدن خبر ورشکستگی شرکت ویجر در شوک و وحشت به سر می‌برند. برخی از آن‌ها تقریبا تمام پس‌اندازهای زندگی خود را روی این پلتفرم سرمایه‌گذاری کرده بودند؛ میلیون‌ها دلار از سرمایه‌های این افراد در برزخ بلاتکلیفی مانده است.

یکی از کاربران که برای پنهان ماندن هویت‌اش از نام مستعار رابرت استفاده کرد، اظهار داشت که یک سرمایه‌گذاری شش رقمی در این پلتفرم انجام داده است؛ این میزان از سرمایه‌گذاری حدود 70 درصد از پس‌انداز تمام زندگی‌اش را شامل می‌شود.

رابرت گفت: «صادقانه بگویم، هر روز گریه می‌کنم و نمی‌دانم به همسرم چه بگویم. ما هر دو تصمیم گرفتیم در پلتفرم ویجر سرمایه‌گذاری کنیم، ولی تصمیم‌گیری او فقط بر اساس اعتماد به حرف‌های من بود.»

به گفته‌ی رابرت، با این‌که وی پیش از سرمایه‌گذاری در این پلتفرم تحقیقات نسبتا خوبی در مورد آن انجام داده بود، اگر می‌دانست که این شرکت قرار است وجوه مشتریان را به یک صندوق پوشش ریسک قرض بدهد، هرگز این کار را انجام نمی‌داد:

«من نمی‌دانستم که ویجر دیجیتال یو‌اس‌دی کوین‌های مشتریان‌اش را به یک صندوق پوشش ریسک وام می‌دهد. اگر می‌دانستم که قرار است این کار را انجام دهد، احتمالا سرمایه‌ام را به صورت نقدی در گاوصندوق‌ام نگه می‌داشتم.»

مدیران شرکت ویجر دیجیتال، به عنوان بخشی از فرآیند ورشکستگی خود، قصد دارند ابتدا این کسب و کار را در قالب یک نهاد جدید سازماندهی کنند، و از طریق ارائه‌ی ترکیبی از ارزهای دیجیتال، درآمد حاصل از بازیابی شرکت تری اروز کپیتال (3AC)، توکن‌های ویجر و سهام مشترک در یک شرکت تازه‌تاسیس، بدهی‌های خود را به مشتریان پرداخت کنند.

با وجود این، مشخص نیست آیا این اقدامات به جبران کامل خسارات همه کاربران منجر خواهد شد یا خیر.

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00