بازار طلا دانستنیها خواص سنگ فیروزه و انواع آن
خواص سنگ فیروزه و انواع آن
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/05/05 - 11:18 0 نظر

سنگ‌ها خواص مختلفی دارند. یکی از بهترین و مفیدترین سنگ ها برای انسان، سنگ فیروزه است. از خواص سنگ فیروزه می توان به تقویت قلب و عروق، دستگاه تنفسی و ریه، چشم ها، دستگاه گردش خون، گلو، معده و کبد اشاره کرد. در صورتی که فرد بیمار باشد و یا اتفاق ناخوشایندی برایش در شرف وقوع باشد، رنگ فیروزه عوض می شود.اگر شما به دنبال خرید جواهرات با سنگ های خاص هستید، حتما فیروزه را انتخاب کنید.

نگهداری سنگ فیروزه

فیروزه، سنگی با رنگی از آبی مایل به سبز و همچنین سبز مایل به زرد، با الگوهای فوق العاده ماتریس قهوه ای و سیاه پر شده است.عمدتا این سنگ از رسوبات مس تشکیل شده است. گرچه فیروزه قرن ها فکر انسان را مجذوب خود کرده است، ولی کسی دقیقاً از زمان کشف آن مطمئن نیست. اعتقاد بر این است که انسان ما قبل تاریخ آن را به دلیل رنگ های سبز آبی و آبی مورد استفاده و جایزه قرار داده اند. چون قطعات حکاکی شده در مکان های دفن و باستان شناسی در سراسر کره زمین پیدا شده است.

نگهداری سنگ فیروزه

زیبایی و تاریخچه فیروزه

با غرق شدن در تاریخ و دسیسه ها، واقعاً یک سنگ فریبنده است. این در دین، ​​هنر، تجارت، مذاکرات معاهدات و البته به عنوان جواهرات ارزشمند برای بسیاری از پادشاهی ها و مردمان استفاده شده است. به نظر می رسد که فیروزه همیشه سنگی از زندگی، زیبایی و خوش شانسی به حساب می آید.

قدمت سنگ فیروزه

فیروزه یکی از قدیمی ترین سنگ های درمانی در طول تاریخ است. قرن ها به عنوان ابزاری شفابخش برای کل تمدن ها خدمت کرده است. این سنگ یکی از اولین سنگ های قیمتی است که تاکنون استخراج شده است و قدمت آن به 6000 سال قبل از میلاد مسیح در شبه جزیره سینا در مصر بر می گردد. مصریان باستان مردگان خود را با سنگ فیروزه به خاک می سپردند و حتی در ایران و دیگر سواحل ایرانی نیز این سنگ دارای ارزش معنوی زیادی شناخته می شد.

در مکزیک، آزتک ها نیز چیز خاصی در سنگ قیمتی فیروزه مشاهده کردند و اغلب هنگام ساخت ماسک های زیبا از آن استفاده می کردند. در دنیای مدرن تر ما، فیروزه مترادف فرهنگ بومی آمریکا است و مردم ناواهو و زونی اغلب از آن برای پخت و پز طلسم های زیبا، طلسمات، آویزها، انگشترها، دستبندها و حتی سگک های کمربند استفاده می کنند.

قدمت سنگ فیروزه

خواص سنگ فیروزه برای مسمویت ها

از جالب ترین خواص سنگ فیروزه اصل و خواص گردنبند فیروزه و یا انگشتر با این نگین، شفادهندگی می باشد این خاصیت سنگ فیروزه برای تقویت سیستم ایمنی بدن و از بین بردن بیماری هایی همانند آسم، افسردگی شدید، فشارخون بالا، میگرن، عفونت های ویروسی و حتی زهر زدایی ازبدن می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. خاصیت انگشتر فیروزه برای درمان میگرن و سردرد نیز موثر می باشد. استفاده از خواص درمانی سنگ فیروزه برای کاهش التهابات عضلانی، تسکین درد کمر و پروستات نیز مفید است.

استفاده و بهره بردن از فواید انگشتر فیروزه درد ریح، جنون، درد عضلات بدن و تعداد زیادی از بیماری های داخلی را بهبود می بخشد. کمک به بهبود بیماری صرع از دیگر خواص انگشتر فیروزه زنانه یا مردانه می باشد. در علم سنگ درمانی در اسلام، این نگین را پادزهر تعداد بسیاری از سموم به شمار آورده اند. همچنین از خواص سنگ فیروزه اصل می توان به ابزاری برای علم پزشکی در قرن پانزدهم اشاره نمود.

خواص انگشتر فیروزه بر جسم

درمان مشکلات مفاصل:

از خواص سنگ فیروزه این است که فرایند التیام را تسریع می نماید و در آسیب هایی مانند پارگی رباط ها و تاندون ها و درد مفاصل، موجب زیاد شدن جریان خونی در بافت های عضلانی می گردد.

ضد ویروس و باکتری:

از دیگر خواص انگشتر فیروزه این است که در درمان برخی از نواحی بدن که تحت هجوم میکروب ها و باکتری ها می باشند موثر است. همچنین پاک کننده ی نواحی آلوده ای که در بخش های بدن وجود دارد نیز می باشد.

سلامت قلب از دیگر خاصیت سنگ فیروزه:

از خواص اعجاب انگیز انگشتر فیروزه تأثیر آن در بهبود عملکرد و سلامت قلب می باشد. همچنین به بهبود گلو درد، التهابات ریوی و بیماری های دستگاه تنفسی کمک می نماید.

بیشتر بخوانید : کالکشن میوکی ، زیبا و منحصربه فرد

خواص انگشتر فیروزه بر جسم

تقویت چشم یکی دیگر از فواید سنگ فیروزه:

نگاه کردن به این گوهر سبب تقویت سیستم بینایی و سلامت چشم می‌گردد و استفاده از سرمه آن و همینطور گذاشتن آن بر روی چشم ها برای تقویت چشم و درمان بیماری های چشمی بسیار تاثیر گزار می باشد. از خواص انگشتر فیروزه در طب سنتی این است که از سرمه این سنگ برای درمان کسانی استفاده می شود که دچار دید کم در شب یا شب کوری می باشند.

فواید سنگ فیروزه در درمان کبد:

اگرچه از نظر علمی اثبات نشده است اما افرادی بر این باورند امواج مغناطیسی ساطع شونده از این سنگ نارسایی های کبد را بهبود می بخشد.

خواص سنگ فیروزه در بهبود گردش خون:
وجود خواص منحصر به فردی همانند درخشندگی، آرام بخش بودن و ساطع شدن امواج مثبتی از این گوهر سبب بهبود عملکرد جریان خون در بدن می شود.

درمان آناروکسی:

آناروکسی نوعی بیماری می باشد که به سبب گرسنگی و کمبود ویتامین در افراد ایجاد می‌گردد که خواص گردنبند فیروزه و یا انگشتر آن و بطور کلی خواص سنگ فیروزه در درمان بیماری هایی از این دست مؤثر می‌باشد.

 

خواص انگشتر فیروزه در درمان بیماری های عصبی:

امواج ساطع شده و خواص معنوی که در این سنگ وجود دارد سبب آن شده که این سنگ جزو درمان درد های عصبی همانند سردرد های طولانی، سینوزیت، میگرن و … قرار گیرد.

خواص انگشتر فیروزه در درمان بیماری های عصبی:

برخی از عجیب ترین خواص نگین فیروزه

* یکی از خواص انگشتر نفیس فیروزه نیشابور و دیگر انواع آن دفع بیماری می باشد و هنگامی که بر روی بخشی از بدن که دچار بیماری می باشد قرار داده شود، این خاصیت سنگ فیروزه بیماری را به درون خود می کشد و از بدن خارج می کند.

* از خواص سنگ فیروزه که در انگشتر، نیم ست فیروزه ، گردنبند فیروزه و حتی دستبند فیروزه به کار می رود این است که این سنگ با تغییر رنگ خود، خبر از سلامت بدن و نور اطراف بدن شخص می دهد.

*عده ای بر این باورند در هنگامی که ماه کامل می شود با نگاه کردن به ماه و سپس نگاه کردن به این گوهر، در زندگی برکت و رونق اتفاق میوفتد.

*در زمان های گذشته در فلات ایران بر این باور بودند که یکی از فواید سنگ فیروزه این است که این نگین افراد را در مقابل شور چشمی افرادی دیگر مراقبت می کند به این دلیل به طور معمول در سر در خانه ها، مغازه ها و … آن را آویزان میکردند.

* از خواص انگشتر فیروزه زنانه یا مردانه می توان به خواص معنوی فراوان آن از جمله مراقبت از انسان ها در انجام جمله فعالیت های ریسک دار و خطرناک اشاره نمود.

خواص نگین فیروزه

*افرادی بر این باورند که این نگیم نماد قدرت و ایمان می باشد و پاک‌سازی ذهن و روح از فواید انگشتر فیروزه می باشد.

*از دیگر خواص سنگ فیروزه این می باشد که نماد بخشندگی، خلوص و مهر و لطافت می باشد، دوستی را حفظ و در گذر زمان، دشمنی را به دوستی و مهر تبدیل می کند.

*این نگین به توان شخص برای تفکر عمیق و تمرکز حواس قدرت می بخشد. قرار دادن این سنگ بر روی چاکرای چشم سوم «وسط پیشانی» سبب بالا رفتن سطح ادراک و هوش و قدرت تمرکز در اشخاص می گردد. بطور کلی این سنگ موثر در افزایش احساسات مثبتی مثل محبت، عشق و علاقه به علم و هنر می گردد.
*از خواص انگشتر فیروزه افزایش رزق و روزی و رونق کسب و کار می باشد و سبب موفقیت و پیروزی در کارها می شود.

خواص نگین فیروزه

خواص انگشتر فیروزه بر روح

خواص سنگ فیروزه برای زنان بادار:

تقویت اعتماد به نفس:

یک خاصیت انگشتر طلای فیروزه این است که وجود نیروهای منحصر به فرد و مغناطیسی در این گوهر موجب هوشیار شدن و فعال گردیدن نیروهای درونی فرد شده و حس اعتماد به نفس را در انسان قوت می بخشد.

دفع کابوس های شبانه خاصیت انگشتر فیروزه:

از خواص انگشتر فیروزه این است که اشخاص را در برابر خواب های پریشان و کابوس های کسل کننده حفظ می کند و به طور کلی امواج منفی و مضر را از ما دور می سازد.

برای زنان باردار ایجاد حفاظت و آرام بخشی برای آنان می باشد.

افزایش سعه صدر:

یک خاصیت سنگ فیروزه این است که امواج این سنگ آرام بخش هستند همچنین سبب تقویت امواج مثبت درونی افراد می گردد و علاوه بر سلامت روح و روان منجر به افزایش صبر و سعه صدر نیز می‌گردد.

هماهنگی زندگی زناشویی دیگر فواید سنگ فیروزه:

از خواص سنگ فیروزه موجب نزدیک شدن قلب ها و بهبود روابط عاطفی و روحی بین زن و شوهر می شود و این خاصیت انگشتر فیروزه حس وفاداری را در طرفین تقویت می کند.

درمان افسردگی:

یکی دیگر از فواید انگشتر فیروزه این است که سبب انتقال نیروهای خاصی به بدن فرد شده و آن را از حالت یکنواختی در زندگی خارج کرده و شادی بخش و نشاط آور می‌باشد بدین جهت در کاهش افسردگی افراد مفید می‌دانند.

خواص انگشتر فیروزه بر روح خواص سنگ فیروزه برای زنان بادار

نگهداری سنگ فیروزه

با توجه به خواص نگین فیروزه باید در نگهداری و مراقبت از آن بسیار حساس بود و توجه لازم را داشت. چون که این نگین اگر در معرض نور شدید و یا حرارت زیاد قرار بگیرد رنگ اصلی خود را از دست میدهد و ممکن است به تدریج به رنگ سبز تغییر کند و این جزء خواص نگین فیروزه میباشد. این سنگ اگر در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرد آسیب دیده و ضعیف می شود و دیگر به خوبی اول خواص نگین فیروزه اصل و سالم را ندارد. برای بهره بردن از خواص نگین فیروزه بایستی مواد شیمیایی و مخصوصا مواد چرب و روغنی را از آن دور نگهدارید.

نگهداری سنگ فیروزه

خرید آنلاین انگشتر طلای فیروزه

اگر قصد خرید انگشتر طلای فیروزه دارید، می‌توانید در سایت بازار طلا به صورت آنلاین از مجموعه انگشترهای طلای فیروزه با طرح‌های مختلف گالری های موجود در سایت دیدن کنید. به سادگی می توانید تمام مدل های روز بازار طلا را مشاهده و بررسی کنید و در انتها برای خرید با فروشنده محصول ارتباط برقرار کنید و حضوری خرید کنید. ما شما را برای خریدی لذت بخش و انتخابی مناسب تا انتها همراهی میکنیم. اگر می‌خواهید نگاهی به انگشترهای طلای فیروزه در سایت بازار طلا بیندازید کافیست در قسمت ویترین آنلاین طلا فروشان از منوی دسته بندی گزینه انگشتر طلا را انتخاب کرده و سپس از قسمت فیلتر سنگ ها، فیروزه را انتخاب کنید.

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00