بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز بیت کوین و آلتکوین‌ها در مسیر کف‌های جدید
بیت کوین و آلتکوین‌ها در مسیر کف‌های جدید
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/06/01 - 11:42 0 نظر

گلدمگ: سقوط سرمایه بازار کریپتو تا سطح 1 تریلیون دلار و کاهش تقاضا برای استیبل کوین‌ها عمدتا حاکی از وجود احساسات منفی در میان معامله‌گران هستند.

به گزارش سایت بازار طلا، پس از شکسته شدن الگوی گوِه‌ی صعودی در 17 آگوست (26 مرداد)، کل سرمایه‌ی بازار کریپتو به سرعت تا 1 تریلیون دلار کاهش یافت و رویای گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند) برای بازگرداندن سرمایه‌ی بازار به 1.2 تریلیون دلار - که آخرین بار در 10 ژوئن (20 خرداد) شاهد آن بودیم - تقریبا از دست رفته است. 

احساس ریسک‌گریزی ناشی از روند افزایش تورم، نگرانی سرمایه‌گذاران را به افزایش هر چه بیش‌تر نرخ بهره تشدید کرده است؛ همین مسئله تمایل آن‌ها را برای ورود یا افزایش سرمایه در بازارهای سهام، کالاها و ارزهای دیجیتال کاهش داده است. در نتیجه، معامله‌گران طبق معمول، در چنین دوره‌هایی که اطمینان کافی به بازار وجود ندارد، به دنبال پناهگاه‌های امن سرمایه‌گذاری نظیر دلار آمریکا و اوراق قرضه‌ی مصون از تورم می‌روند.

شاخص ترس و طمع در 21 آگوست (30 مرداد) به 27 از 100 رسید - کم‌ترین میزان در 30 روز گذشته. شاخص ترس و طمع در 16 آگوست (25 مرداد) در ناحیه‌ی خنثی - 44 از 100 - قرار داشت؛ کاهش شدید این شاخص، ظرف فقط چند روز، نشان‌دهنده‌ی این واقعیت است که معامله‌گران از حرکت‌های کوتاه‌مدت قیمت ارزهای دیجیتال در بازار کریپتو ترس دارند.

در جدول زیر، فهرستی از ارزهای دیجیتال آورده شده است که طی هفت روز گذشته شاهد بیش‌ترین صعود و سقوط قیمت بوده‌اند. در حال حاضر، کل سرمایه بازار کریپتو با کاهش 12.6 درصدی به 1.04 تریلیون دلار رسیده است. قیمت بیت کوین (BTC) 12 درصد کاهش یافته است، و برخی از آلتکوین‌ها در این دوره شاهد کاهش 23 درصدی یا بیش‌تر بوده‌اند.

بر اساس اندیکاتورهای مربوط به بازارهای مشتقه و معاملات ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاران نسبت به اصلاح شدیدتر قیمت‌ها در بازار جهانی بسیار نگران هستند. کاهش تقاضا برای خرید استیبل کوین‌ها حتی با اندکی تخفیف و از رونق افتادن بازارهای آتی نشان‌دهنده‌ی احتیاط شدید سرمایه‌گذاران در ورود به بازار یا افزایش سرمایه‌های خود در بازار ارزهای دیجیتال هستند.

حرکت اندیکاتورهای بازار از وضعیت خنثی به وضعیت نزولی بسیار نگران‌کننده است. سرمایه کل بازار ارزهای دیجیتال هم‌اکنون در حال تست سطح حمایت بحرانی 1 تریلیون دلاری است. اگر فدرال رزرو ایالات متحده به سختگیری‌های خود برای سرکوب تورم ادامه دهد، احتمال کاهش میزان سرمایه‌ی کل بازار ارزهای دیجیتال به پایین‌ترین سطح سالانه - 800 میلیارد دلار - افزایش می‌یابد. به این ترتیب، امکان دارد بیت کوین و آلتکوین‌ها شاهد کف‌های جدیدی در قیمت خود باشند.

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00