بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز چراغ سبزی برای طلا
چراغ سبزی برای طلا
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/06/01 - 11:43 0 نظر

گلدمگ: در بحبوحه‌ی عقب‌نشینی گسترده دلار آمریکا از پائین‌ترین سطح سه هفته‌ای خود، قیمت طلا امروز برای اولین بار بهبودی اندکی را تجربه کرد.

به گزارش سایت بازار طلا،  قیمت طلا برای اولین بار در هفت روز اخیر سبز است، زیرا گاوها تلاش می‌کنند در بحبوحه‌ی عقب نشینی گسترده دلار آمریکا از پایین‌ترین سطح سه هفته‌ای خود یعنی 1728 دلار، بهبودی اندک داشته باشند. جریان‌های مخاطره‌آمیز در بحبوحه‌ی انتظارات آلمان که زودتر رکود را تأیید می‌کند، گسترش می‌یابد، زیرا این کشور با انقباض دیگری در تولید و خدمات PMI اولیه S&P Global/BME در پس‌زمینه موج گرمای بیش از حد، کاهش عرضه گاز و تورم شدید مواجه است. همچنین، سرمایه‌گذاران در آستانه سمپوزیوم جکسون هول فدرال رزرو کانزاس سیتی ناامید هستند، جایی که سیاست‌گذاران فدرال رزرو همچنان به لزوم سیاست‌های پولی محدودکننده برای مقابله با هیولای تورم اشاره می‌کنند.

ترکیبی از ترس‌های رکود اقتصادی همراه با انتظارات جنگ‌طلب فدرال رزرو، طوفانی عالی برای بازارها به وجود می‌آورد که می‌تواند جذابیت فلز درخشان را به عنوان پناهگاه امن سنتی احیا کند. ریسک‌گریزی پشتوانه بهبود بازار اوراق قرضه ایالات متحده است و بازدهی خزانه‌داری را تحت فشار قرار می‌دهد و در عین حال از طلای بدون بازده حمایت می‌کند. داده‌های اقتصادی ایالات متحده نشانه‌های بیشتری را در مورد سلامت اقتصاد آمریکا پیش از دومین تخمین سفارش کالاهای بادوام و تولید ناخالص داخلی که در اواخر هفته منتشر می شود، ارائه می‌دهد.

XAU/USD شروعی منفی در هفته داشت، زیرا برای ششمین روز متوالی سقوط کرد و در بحبوحه‌ی افزایش طولانی‌مدت دلار آمریکا در سراسر جهان، به پایین‌ترین حد خود در سه هفته اخیر رسید. شاخص دلار آمریکا صعود اخیر خود را به سمت بالاترین سطح 19 سال اخیر تسریع کرد، زیرا جریان‌های مخاطره‌آمیز غالب شدند و بازدهی 10 ساله خزانه‌داری آمریکا دوباره به سطح بحرانی 3 درصد رسید. وال استریت همچنین به دلیل افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و افزایش قیمت نفت متحمل خسارات سنگینی شد. فروش یورو/دلار آمریکا به زیر نرخ برابری در میان ترس از رشد نیز به افزایش ارزش دلار کمک، و به نوبه‌ی خود بازارهای طلا را ویران کرد.

چشم‌انداز فنی قیمت طلا: نمودار روزانه

  قیمت طلا برای اولین بار در هفت روز اخیر

قیمت طلا نتوانست از 1744 دلار دفاع کند، یعنی سطح 50 درصدی فیبوناچی (فیبو) در بازیابی از پایین‌ترین سطح سالانه 1681 دلار به بالاترین رقم 1808 دلار در 10 آگوست.

کاهش شدیدی در پایین‌تر از دومی به دنبال آن بود، زیرا خرس‌ها برای مدت کوتاهی نسبت طلایی - 61.8٪ فیبو از همان صعود در 1729 دلار - را مورد حمله قرار دادند. شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) مسیر خود را تغییر داده است و به نظر می‌رسد بیشتر به سمت خط وسط بازگردد.

برای به دست آوردن پاها، گاوها باید سطح 50 درصد فیبو را به صورت روزانه بشکنند و چشم به سطح روانی 1750 دلار بدوزند.

اگرچه شایان ذکر است که RSI همچنان در محدوده‌ی منفی باقی می‌ماند در حالی که میانگین متحرک روزانه 50 (DMA) از بالا به DMA-21 نزدیک می‌شود، برای گاوها احتیاط لازم است.

بنابراین، بازگشت، کم‌دوام به نظر می‌رسد و خرس‌ها می‌توانند در کوتاه‌مدت کنترل خود را حفظ کنند. شکست پایدار به زیر سطح حمایت 61.8 درصدی Fibo، روند نزولی را به سمت علامت 1700 دلاری باز می‌گشاید که در زیر آن، پایین‌ترین سطح سالانه 1681 دلار به چالش کشیده می‌شود.

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00