بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز رویای دیفای، دست‌نیافتنی‌تر از همیشه
رویای دیفای، دست‌نیافتنی‌تر از همیشه
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/06/01 - 12:29 0 نظر

گلدمگ: با تحریم تورنادوکش، یکی از بازیگران مهم در دنیای دیفای، به نظر می‌رسد رسیدن به رویای بازارهایی بدون نظارت و دخالت یک نهاد مرکزی بیش از پیش دشوار شده است.

به گزارش سایت بازار طلا، به نقل از رویترز، میزان سرمایه‌گذاری در دیفای، پروژه‌ی بزرگ دنیای کریپتو، در سال 2022 کاهش یافته است؛ بر اساس داده‌های ارقام جمع‌آوری‌شده توسط سایت دیفای لاما، کل وجوه سپرده شده در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) از بیش از 170 میلیارد دلار در ابتدای سال، فقط به حدود 61 میلیارد دلار رسیده است.

خزانه‌داری ایالات متحده، در یک حمله‌ی تازه به دیفای، یکی از بزرگ‌ترین «میکسرهای» این صنعت را تحریم کرده است؛ میکسرها ابزارهایی هستند که داده‌های کریپتو را از هزاران آدرس جمع‌آوری و با هم مخلوط - به اصطلاح میکس - می‌کنند تا تراکنش‌ها در بازار کریپتو - طبق رویای طرفداران دیفای - کاملا ناشناس و امن باقی بمانند؛ ولی خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که هکرها برای پولشویی و نقد کردن سود حاصل از خلافکاری‌های‌شان از میکسرها استفاده می‌کنند.

اقدام دولت ایالات متحده در مداخله در امور مالی غیرمتمرکز در این ماه بسیاری از پروژه‌های دیفای را مجبور کرده است پول نقد خود را از کیف‌های پول‌ مرتبط با تورنادو کش - یکی از بزرگ‌ترین میکسرهای مبتنی بر اتریوم - خارج کرده یا آن را مسدود کنند؛ این اقدام دولت آمریکا ضربه‌ی مهلکی به طرفداران دیفای وارد کرده است؛ آن‌ها رویای بازارهای مالی جدید، مقتدر، بدون دخالت و تسلط یک نهاد مرکزی را در سر می‌پرورانند.

کیتی تالاتی، مدیر تحقیقات موسسه‌ی مدیریت دارایی‌های دیجیتال آرکا، گفت: «این اقدام قابلیت‌های دیفای را برای غیرمتمرکز ماندن و عملکرد آن را برای مقاومت در برابر سانسور و دخالت تضعیف کرده است.»

در واقع، با توجه به پررنگ بودن نقش میکسرها در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای)، اقدام خزانه‌داری آمریکا می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر بازار بگذارد. طرفداران دیفای و شرکت‌های میکسر معتقدند عملکرد آن‌ها در ایجاد و ارتقای حریم خصوصی کاملا قانونی است و برخی کاربران خاص که اعمال غیرقانونی انجام می‌دهند نماینده‌ی تمام بخش‌های این صنعت نوپا نیستند.

طبق نتایج مطالعه‌ی چین‌آنالیسیس در ماه جولای، میانگین استفاده از خدمات میکسرها در یک دوره‌ی 30 روزه‌ی منتهی به اواخر آوریل به بالاترین حد خود، یعنی 51.8 میلیون دلار رسیده بود - تقریبا دو برابر بیش‌تر از دوره‌ی مشابه در سال گذشته.

به اعتقاد محققان چین‌آنالیسیس: «در طول این دوره اهمیت امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) در تمام اکوسیستم ارزهای دیجیتال به طور روزافزون افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین، رشد میزان استفاده از خدمات میکسرها کاملا منطقی به نظر می‌رسد.»

شرکت تورنادو کش تاکنون به درخواست‌های کوین تلگراف برای اظهارنظر درباره‌ی این تحریم پاسخ نداده است.

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00