بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز طلا در صعودی بی‌دوام
طلا در صعودی بی‌دوام

فهرست مطالب

چکیده این مطلب : انتشار : 1401/06/01 - 12:30 0 نظر

گلدمگ: گرچه طلا در اوایل روز با کناره‌گیری بازدهی خزانه‌داری، افزایش ملایمی داشت اما از بالاترین سطح تا 1700 دلار کاهش یافت.

به گزارش سایت بازار طلا، 

 با بازگشت ریسک‌گریزی بازار به جدول، قیمت طلا (XAU/USD) به 1700 دلار کاهش یافت و از بالاترین سطح روزانه نزدیک به 1740 دلار عقب نشینی کرد تا به جلسه روز سه‌شنبه اروپا برسد. با این حال، فلز زرد در اوایل روز با عقب‌نشینی بازدهی خزانه‌داری آمریکا از اوج ماهانه، افزایش ملایمی داشت.

شایان ذکر است که بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده قبل از عقب‌نشینی اولیه روز، با دو واحد پایه (bps) نزدیک به 3.0 درصد در زمان انتشار به بالاترین سطح ماهانه خود رسیده است.

از سوی دیگر، شاخص دلار آمریکا (DXY)، در طول روند صعودی پنج روزه ثابت‌تر باقی می‌ماند در حالی که بازدهی ملایم‌تر را نادیده می‌گیرد.

دلیل آن را می‌توان به بدبینی چین علیرغم آمادگی برای محرک‌های بیشتر مرتبط دانست که توسط China Securities News نشان داده شده است. به گفته منبع ناشناس آمریکایی رویترز، همچنین نگرانی خریداران فلز زرد این است که بحران روسیه و اوکراین تقویت شود.

علاوه بر این، ترس از رکود اقتصادی و شرط‌بندی بر روی افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده (Fed) در ماه سپتامبر، به نفع خرس‌های XAU/USD است.

با نگاه به آینده، ترس بازار ممکن است همچنان به فشار نزولی بر قیمت طلا ادامه دهد. با این حال، PMI اولیه S&P Global از بریتانیا، منطقه یورو و ایالات متحده، برای ماه آگوست، انگیزه جدید مهمی خواهد بود. همچنین فهرست فروش خانه‌های جدید ایالات متحده برای ماه جولای و شاخص تولید فدرال رزرو ریچموند برای ماه آگوست در خط انتشار قرار دارند. مهم‌تر از همه، سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در گردهمایی (سمپوزیوم) جکسون هول، که قرار است در روز جمعه منتشر شود، برای کل بازار بسیار مهم خواهد بود.

تحلیل تکنیکال

محوشدن طلا از 61.8% فیبوناچی اصلاحی جولای تا آگوست، حدود 1730 دلار جهش کرد. با انجام این کار، XAU/USD در کانال نزولی یک هفته‌ای بین 1721 تا 1745 دلار باقی می‌ماند.

با این حال، شایان ذکر است که تقاطع صعودی قریب‌الوقوع مکدی (MACD) و بازگشت شاخص قدرت نسبی  (RSI) از قلمرو اشباع فروش، زیربنای خوش‌بینی خریداران XAU/USD است.

با این حال، عقب‌نشینی اصلاحی نیاز به اعتبارسنجی از سطح 200-SMA در حدود 1750 دلار دارد تا خریداران را اذیت کند.

در همین حال، شکست نزولی 1721 دلاری می‌تواند خرس‌های طلا را پیش از برجسته‌کردن آستانه 1700 دلار، به سمت پایین‌ترین نوسان اواخر جولای نزدیک به 1711 دلار هدایت کند.

طلا: نمودار چهار ساعته

طلا: نمودار چهار ساعته

 

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00