بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز دورخیز بیت‌کوین برای صعود
دورخیز بیت‌کوین برای صعود
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/06/21 - 09:26 0 نظر

گلدمگ: داده‌های مربوط به نسبت خرید به فروش بیت‌کوین به بالاترین ارزش خود در 636 روز گذشته رسیده‌است؛ موضوعی که می‌تواند سیگنالی برای آغاز روند صعودی باشد.

به گزارش سایت بازار طلا، وب‌سایت «نیوز بیت‌کوین» در گزارشی نوشت: شاخص (Taker Buy/Sell Ratio) که نسبت انجام اردرهای خرید را نسبت به فروش در بازار «بیت‌کوین» (BTC) نشان می‌دهد، اینک به بالاترین ارزش در 636 روز رسیده است.
داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که نسبت خرید به فروش بیت‌کوین به بالاترین سطحی رسیده که تقریبا از دو سال پیش تا کنون دیده نشده‌است.

یک تحلیلگر در پستی در سایت «کریپتو کواینت» (CryptoQuant) اشاره کرد، نسبت خرید به فروش بیت‌کوین در حال حاضر به بالاترین مقدار خود در 636 روز گذشته رسیده است.

همانطور که از نامش پیداست، «نسبت خرید به فروش»، شاخصی است که نسبت بین حجم خرید و حجم فروش را اندازه می‌گیرد.

وقتی مقدار این متریک بیشتر از یک باشد، به این معنی است که حجم خرید در حال حاضر بر حجم فروش غالب است. چنین روندی حاکی از آن است که در حال حاضر احساسات صعودی در بازار غالب است.

از سوی دیگر، نسبت زیر یک نشان می‌دهد که حجم فروش در حال حاضر بیشتر است. این روند به طور طبیعی نشان می‌دهد که اکثریت بازار تمایل نزولی دارد. در زیر نمودار روند نسبت فروش خریدار بیت کوین را در چند سال گذشته نشان می‌دهد:

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، اخیرا نسبت خرید بیت کوین افزایشی را در ارزش خود مشاهده کرده‌است. در طول این افزایش ناگهانی، این اندیکاتور به بالاترین سطح خود یعنی 1.14 رسید، مقداری که از حدود 636 روز پیش تاکنون مشاهده نشده‌است.

از آنجایی که این آخرین مقادیر بالاتر از یک هستند، حجم خرید گیرندگان در حال حاضر در بازار غالب است. اتفاقا، آخرین باری که این اوج‌ها مشاهده شد، درست قبل از شروع روند صعودی 2021 بود. اگر این بار نیز روند مشابهی دنبال شود، آنگاه بیت‌کوین می‌تواند روندی صعودی را آغاز کند.

قیمت بیت کوین
در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین در حدود 21.5 هزار دلار معامله می‌شود که 9 درصد در هفت روز گذشته افزایش یافته است اما طی ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال 10 درصد کاهش یافته است. نمودار زیر روند قیمت سکه را در پنج روز گذشته نشان می‌دهد.

بیت کوین پس از سقوط شدیدی که در دو هفته پیش داشت، در چند روز گذشته بهبودی شدیدی را تجربه کرد و دوباره سطح 21 هزار دلار را به دست آورد.

در حال حاضر، مشخص نیست که آیا این بهبود ادامه خواهد داشت یا اینکه آیا سکه به زودی شاهد بازگشت مجدد خواهد بود. با این حال، همانطور که قبلاً ذکر شد، طبق نسبت خرید به فروش خریدار، ممکن است بیت‌کوین یک روند صعودی را تجربه کند.

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00