بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز اثر انتخابات آمریکا بر بازار ارز و سکه/ روند صعودی دلار متوقف شد
اثر انتخابات آمریکا بر بازار ارز و سکه/ روند صعودی دلار متوقف شد
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/07/14 - 11:38 0 نظر

گلدمگ: از سرگیری احتمال مذاکره و سیگنال احیای برجام بازار ارز و سکه را متمایل به کاهش کرد.

به گزارش سایت بازار طلا، در روزی که به خاطر تعطیلی خریدار جدی در بازار نبود معامله گران کاهشی توانستند فرمان بازار را در دست بگیرند و بازار را به عقب برگردانند.

عدم بازگشت شاخص کل از حمایت های تکنیکی و شکست متوالی محدوده های حمایتی منجر به ناامیدی سهامداران و سکوت تحلیلگران شده است.

اکوایران در دیدبان هر روز صبح به مرور رویدادهای بازارهای معاملاتی می پردازد، عملکرد گذشته بازار سرمایه و معاملات بازار سکه و ارز را بررسی می کند. در دیده بان اخبار موثر بر بازارها مدنظر قرار می گیرد و هدف توصیف عوامل اثر گذار بر سمت و سوی بازارها است.

دلار تهران حمایت شکست

 دلار در معاملات روز سه شنبه وارد مدار نزولی شد و کاهش یافت دلار تهران در کانال 33 هزار تومانی به تعطیلات رفت ولی در تعطیلات نتوانست در همین کانال استراحت کند و در معاملات پشت خطی وارد کانال 32 هزار تومانی شد آزادی وخروج باقر نمازی از کشور که گفته می شد بخشی از توافق ایران با آمریکا است اجازه استراحت به دلار در تعطیلات را نداد و دلار تهران به کانال 32 هزار تومانی وارد شد.

در روزی که به خاطر تعطیلی خریدار جدی در بازار نبود معامله گران کاهشی توانستند فرمان بازار را در دست بگیرند و بازار را به عقب برگردانند. درهم نیز از این حرکت کاهشی بی نصیب نبود و با یک پله عقب نشینی نسبت به قیمت پایانی روز سه شنبه در محدوده 9 هزار و 50 تومان معامله شد.

مخابره اخبار به بازار ارز در روز چهارشنبه تعطیل نبود میخاییل اولیانوف نماینده دایم روسیه در وین اعلام کرده که احتمالا از ماه نوامبر به میز مذاکرات برمیگردیم. البته کارشناسان از پیش نگرانی خود را از موکول شدن ادامه مذاکرات به ماه نوامبر اعلام کرده بودند، انتخابات میان دوره ای مجلس نمایندگان آمریکا در ماه نوامبر برگزار می شود و وضعیت دموکرات ها در برابر جمهوری خواهان نگران کننده است. جمهوری خواهان مخالف احیای برجام هستند و در صورت پیروزی در انتخابات، برای احیای برجام سنگ اندازی خواهند کرد.

تحلیلگران موکول شدن نتیجه مذاکرات به بعد از انتخابات آمریکا را دلیل افزایش نگرانی در بازار ارز و سکه می دانند.البته برخی منابع آگاه می گویند شرایط توافق نسبت به قبل بهتر شده است و پس از نوامبر این اتفاق حاصل می شود. اما برخی از تحلیل گران دل نگران هستند حتی اگر هم حزبی ها بایدن بتوانند تعادل در انتخابات کنگره را حفظ کنند با توجه به وضعیت کنونی در حوزه اجتماعی، طرف آمریکایی برای توافق قدم پیش نگذارد.

در حوزه ارز نیز معامله گران از یک روش جدید صحبت می کنند به گفته آنان برخی از عوامل بازار ساز در صدد هستند همانند سال 97 که قیمت از آستانه 20 هزار تومان تا مرز 10 هزار تومان پایین آمد در دوره فعلی قیمت دلار را شوک گونه پایین آورند. اما تحلیل گران اعتقاد دارند وضعیت با آن دوره تفاوت های زیادی کرده و صرف توافق نمی توان قیمت را به شدت پایین آورد.

رکوردشکنی سکه امامی

 اونس جهانی طلا در این هفته رشد قابل توجهی را کسب کرد و وارد کانال هزار و 700 دلاری شد. همزمان با انتظار تعدیل سیاست های انقباضی فدرال رزرو، شاخص دلار تضعیف شد و اونس طلا که به واسطه رشد دلار کاهش پیدا کرده بود تقویت شد، رشد اونس جهانی طلا ارزش ذاتی سکه امامی را تقویت کرد و ارزش ذاتی سکه در روز سه شنبه در خلاف جهت قیمت سکه و دلار حرکت کرد، با وجودی که قیمت سکه امامی روز سه شنبه تحت تأثیر اصلاح قیمت دلار تا محدوده 15 میلیون و 200 هزار تومان کاهش پیدا کرد ارزش ذاتی سکه امامی تحت تأثیر رشد اونس طلا به بالای محدوده 13 میلیون و 400 هزار تومان وارد شد که بیشترین مقدار ارزش ذاتی سکه امامی از دوازدهم تیر است.

منبع : اقتصاد نیوز

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00