بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز هفته ای حساس در انتظار قیمت جهانی طلا
هفته ای حساس در انتظار قیمت جهانی طلا
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/08/07 - 10:37 0 نظر

گلدمگ: از نظر فنی، طلا به آرامی در حال چرخش است. به نظر می‌رسد طلا در حوالی تصمیم چهارشنبه آینده فدرال رزرو نوسان داشته باشد که به طور بالقوه می‌تواند بر روند دلار آمریکا تأثیر بگذارد.

به گزارش سایت بازار طلا، نتایج نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نشان داد که وال استریت در هفته آینده یک شیب اندکی صعودی در قیمت طلا خواهد داشت. از 17 تحلیلگر شرکت‌کننده در نظرسنجی، هفت تحلیلگر یا 41 درصد انتظار دارند قیمت‌ها در هفته آینده افزایش یابد. در همین حال، 6 تحلیلگر معادل 35 درصد در کوتاه‌مدت نزولی و چهار تحلیلگر معادل 24 درصد نسبت به طلا بی‌طرف بودند.

از طرفی گزارش ادامه تورم بالا در آمریکا احتمال یک افزایش نرخ بهره دیگر از سوی بانک مرکزی این کشور را در هفته آینده تقویت کرده و باعث بالا رفتن ارزش دلار و سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا شده‌است. به‌این‌ترتیب قیمت طلا بیش‌از 1 درصد در روز جمعه کاهش یافت.

قیمت هر اونس طلا امروز با 13دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 1646 دلار رسید.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان که بیش‌از دوسوم فعالیت اقتصادی در این کشور را شامل می‌شود، 0.6 درصد در ماه گذشته افزایش‌یافته است. تحلیلگران نگرانند این آمار سیاست‌های پولی فدرال‌رزرو را سختگیرانه‌تر کند.

 

به‌نظر این تحلیلگران، طلا در این هفته کمی ناامیدکننده عمل کرده‌است، چون کاهش نسبی ارزش دلار باید آن را به سمت 1700 دلار پیش می‌برد.

ارزش دلار پس‌از انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا 0.3 درصد نسبت‌به رقبای خود افزایش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرد. سود خزانه‌داری امریکا هم افزایش‌یافته است.

انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در اجلاس آینده خود در اول و دوم نوامبر نرخ بهره را 75 واحد دیگر افزایش دهد. تاجران انتظار دارند این افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر تا 50 واحد کاهش یابد.

طلا به‌شدت نسبت‌به افزایش نرخ بهره آمریکا حساس است، چون هزینه نگهداری آن را بالا برده و تمایل برای خرید را پایین می‌آورد. بالا رفتن نرخ بهره ارزش دلار را هم افزایش می‌دهد که معمولاً رابطه‌ای عکس با قیمت طلا دارد.

قیمت نقره امروز با 1.78 درصد کاهش به 19 دلار و 15 سنت رسید و پلاتین با 1.46 درصد کاهش 947 دلار و 97 سنت معامله می‌شود.

از نظر فنی، طلا به آرامی در حال چرخش است. به نظر می‌رسد طلا در حوالی تصمیم چهارشنبه آینده فدرال رزرو نوسان داشته باشد که به طور بالقوه می‌تواند بر روند دلار آمریکا تأثیر بگذارد.

 

آخرین نظرسنجی کیتکو نیوز گلد نشان می‌دهد که تحلیلگران صعودی و سرمایه‌گذاران خرد مزیت اندکی دارند. برخی تحلیلگران اظهار کردند: بسیاری از سرمایه‌گذاران همچنان منتظر نشانه‌های واضحی هستند که فدرال رزرو سرعت افزایش تهاجمی نرخ بهره خود را تا پایان سال کاهش خواهد داد. به گفته تحلیلگران، نشست سیاست پولی فدرال رزرو در دوم نوامبر، نیروی محرکه قیمت طلا در هفته آینده خواهد بود.

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00