بازار طلا دانستنیها آنچه باید در مورد نقره استرلینگ بدانید
آنچه باید در مورد نقره استرلینگ بدانید
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/11/18 - 14:30 0 نظر

در اینجا چیزهای زیادی در مورد نقره استرلینگ وجود دارد که به چشم می خورد. فرآیند ساخت آن، مواد مورد استفاده در نقره خالص و حتی علائمی که در پشت آن حک می شود. این مقاله تمام آنچه را که باید بدانید را بدون استفاده از اصطلاحات تخصصی به شما ارائه می دهد.

925 یعنی چی؟

به زبان ساده، 925 به معنای نقره است.

اکثر محصولات نقره موجود در بازار نقره استرلینگ هستند. دلیل آن این است که نقره خالص، که 99.9٪ خلوص دارد، برای تبدیل شدن به اشکال پیچیده بسیار نرم است. برای اینکه نقره در اقلام روزمره قالب گیری شود، باید مواد دیگری با آن مخلوط شود. معمولاً ماده دیگر مس با 7.5 درصد است.

به غیر از «925»، «استر»، «استرلینگ» و «نقره استرلینگ» دیگر نام های قابل قبول هستند.

چرا باید تفاوت آن را بدانید؟

نقره استرلینگ هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت با نقره پر شده و روکش نقره بسیار متفاوت است. روکش نقره به این معنی است که از یک ماده ارزان قیمت برای ساختن یک شی استفاده شده و با یک لایه نازک نقره استرلینگ پوشانده شده است.

با توجه به قیمت بالای نقره، مقادیر زیادی نقره تقلبی 925 در دنیا وجود دارد و پیدا کردن بسیاری از آنها سخت است و باعث می شود صاحبان مشاغل و مصرف کنندگان طعمه آنها شوند. خوشبختانه، چند راه برای جلوگیری از خرید نقره تقلبی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: مدل های جذاب گوشواره نقره برای درخشندگی بیشتر صورت شما

چگونه آنها را از هم جدا کنیم؟

افراد زیادی به ظاهر نقره توجه ندارند، بنابراین قضاوت بر اساس رنگ یا علامت گذاری ممکن است برای همه آسان نباشد. خوشبختانه روش های دیگری نیز وجود دارد که می تواند کمک کند.

برای قطعات بزرگ‌تر، می‌توان به آسانی و از روی بو تقلبی بودن آن را تشخیص داد. اگر نقره به اندازه کافی با سطوح دیگر ساییده شود، نباید بو تولید کند در غیر اینصورت نقره استرلینگ نیست.


نقره یک ماده مغناطیسی نیست، بنابراین قرار دادن آهنربا در نزدیکی آن نباید باعث نزدیک شدن آهنربا یا چسبیدن آن به نقره شود. به خاطر داشته باشید، یک آهنربای یخچال معمولی برای آزمایش به اندازه کافی قوی نیست، بنابراین اگر به فکر انجام آزمایش هستید، آهنربای بزرگتر را انتخاب کنید.

همانطور که عجیب به نظر می رسد، آزمایش یخ نیز یک روش رایج است. از آنجایی که نقره یک رسانای گرما است، از دستان خود برای گرم کردن آن استفاده کنید و نقره را در برابر یخ نگه دارید. در صورتی که تقلبی نباشد یخ به سرعت آب می شود.

کیت های تست اسید همیشه در دسترس وجود دارد، اما برخی از آنها می توانند باعث تغییر رنگ شوند. اگر در استفاده از آن احساس راحتی نمی کنید می توانید به یک متخصص مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: دانستنی های مفید درباره نقره استرلینگ

بهترین روش خرید نقره اصل

مهمترین چیز این است که حتما از یک فروشنده معتبر خرید کنید. قبل از خرید همیشه تحقیقات خود را به طور کامل انجام دهید. هزاران راه بررسی آنلاین وجود دارد که می توان بهترین فروشندگان را پیدا کرد.

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00