بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز کاهش تقاضا، در بازار طلا و سکه
کاهش تقاضا، در بازار طلا و سکه
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/03/07 - 13:50 0 نظر

گلدمگ: رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، روند بازار سکه و طلا از ابتدای امسال تاکنون را بدون التهاب و همراه با کاهش نسبی تقاضا دانست و اظهار کرد: کاهش قیمت اونس جهانی و افت نرخ ارز به کاهش تقاضا در بازار سکه و طلا منجر شد.

به گزارش سایت بازار طلا، نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: بازار سکه و طلا از روزهای پایانی سال گذشته و تا اوایل اردیبهشت‌ماه با توجه به مناسب‌های نوروز و ماه رمضان، طبق روال سنتی با کاهش تقاضا مواجه شد و همچنین به دلیل ثبات قیمت‌ها، در بازار سکه و طلا شاهد التهابات خاصی نبودیم.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، تصریح کرد: طی یک هفته تا 10 روز گذشته، قیمت اونس جهانی حدود 45 دلار کاهش داشت که بازارهای داخلی تمامی کشورها را تحت تاثیر قرار داد. در نتیجه بازار سکه و طلای داخل هم تاثیر منفی گرفت و این روند همچنان ادامه دارد.

او ادامه داد: بجز مولفه‌ نوسان قیمت اونس جهانی و همچنین نرخ ارز که موجب کاهش تقاضا در بازار سکه و طلا شد، ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه نیز روند کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه را طی هفته پایانی اردیبهشت افزایش داد.

بذرافشان افزود: در مجموع، سیاست ثبات قیمت‌ها روی بازار طلا و سکه حدود 2 تا 5 درصد اثر کاهشی گذاشت و به ویژه از اواخر اردیبهشت تا کنون با کاهش تقاضا در بازار سکه و طلا روبرو هستیم.

او با بیان اینکه فرصت مناسب خرید و فروش طلا و سکه فرا رسیده، ادامه داد: با توجه به رکود 2 ماهه در بازارهای جهانی و همچنین تثبیت نرخ ارز در بازار داخل و پایان مهلت ثبت نام خودروها، امیدوارم طی هفته‌های آینده بازار سکه و طلا از روند فعلی خارج شود و شرایط تقاضا بهبود یابد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، پیش‌بینی روند این‌ بازار در تابستان را کمی دشوار دانست و افزود: فعلا ارزیابی بازار دشوار است و طی دو ماه اخیر، میانگین قیمت سکه بین 30 تا 31.5 میلیون تومان و قیمت طلا بین 2.5 تا 2.6 میلیون تومان بوده که این روند نشان از ثبات قیمت‌ها دارد.

منبع : اتحادیه طلای تهران

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00