بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز ترکش‌های ریزش انس به بازار سکه و طلا / طلا 150 هزار تومان ارزان شد
ترکش‌های ریزش انس به بازار سکه و طلا / طلا 150 هزار تومان ارزان شد
چکیده این مطلب : انتشار : 1403/02/03 - 14:08 0 نظر

گلدمگ: یک فعال بازار طلا با اشاره به روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا، پیش بینی کرد قیمت جهانی طلا با توجه به آرام‌تر شدن شرایط سیاسی و اقتصادی رو به کاهش باشد. 

به گزارش سایت بازار طلا، بازار سکه و طلا فروردین ماه را به دلیل تنش‌های سیاسی در خاورماینه با نوسان قیمت پشت سر گذاشت به طوری که شاهد رسیدن هر گرم طلا به کانال 4 میلیون تومان نیز بودیم اما با آرام‌تر شدن شرایط هیجان بازار نیز کاهش یافته است و در یک هفته شاهد ثابت و کاهش قیمت‌ها در بازار هستیم امروز نیز با بازگشایی بازارهای جهانی قیمت انس طلا کاهش یافت همین امر در بازار طلا نیز اثرگذار بود و باعث کاهش قیمت طلا و سکه کاهش شد. 
در همین رابطه محمد کشتی آرای فعال بازار طلا و عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار سکه و طلا اظهار داشت: قیمت جهانی طلا 34  دلار کاهش یافت و باعث کاهش قیمت طلای آب شده و طلای 18 عیار شد.
وی افزود: قیمت هر مثقال طلای آب شده 150  هزار تومان و قیمت حدود 20 هزار تومان نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشت. به دلیل اینکه قیمت ارز تغییر نکرد با کاهش قیمت جهانی طلا، قیمت‌ها در بازار تغییر کرد.
کشتی آرای با اشاره به تداوم رکود در بازار سکه و طلا گفت: بازار آرام شده است و تقریبا با ثبات است، اتفاق خاصی در بازار مشاهده نمی‌شود، تقاضا و میزان معاملات در بازار کاهش یافته است. معمولا بعد از افزایش شدید و سپس کاهش قیمت‌ها سطح معاملات نیز کاهش پیدا می‌کند.
این فعال بازار طلا درباره آخرین نرخ ها در بازار سکه و طلا اظهار داشت: قیمت هر انس 2360 دلار است قیمت سکه طرح قدیم با کاهش 300 هزار تومانی 40 میلیون تومان، سکه طرح جدید با 100 هزار تومان کاهش 43 میلیون و 200 هزار تومان، نیم سکه با کاهش 100 هزار تومانی 25 میلیون و 400 هزار تومان، ربع سکه بدون تغییر 15 میلیون و 500 هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز بدون تغییر 7 میلیون و 100 هزار تومان شد. 
وی اضافه کرد: هر مثقال طلای آب شده 15 میلیون و 840 هزار تومان است و هر گرم طلای 18 عیار نیز 3 میلیون و 655 هزار تومان است همچنین حباب سکه نیز 7 میلیون و 100 هزار تومان شد. 
کشتی آرای با بیان اینکه این نوسانات باعث شده بازار با رکود همراه باشد و معاملات نیز کاهش یابد، در پیش‌بینی از آینده بازار طلا و سکه اظهار داشت: به نظر می‌رسد باتوجه به آرام‌تر شدن اوضاع سیاسی و اقتصادی جهانی و کاهش تنس‌ها پیش‌بینی می‌شود قیمت انس با کاهش بیشتری همراه باشد.

منبع : اقتصاد آنلاین

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00