بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز طلا ریزش کرد؛ سیگنال جهانی به قیمت سکه/ دلار لیدر بازار سکه می‌شود؟/ پیش بینی قیمت سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
طلا ریزش کرد؛ سیگنال جهانی به قیمت سکه/ دلار لیدر بازار سکه می‌شود؟/ پیش بینی قیمت سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
چکیده این مطلب : انتشار : 1403/02/11 - 09:32 0 نظر

گلدمگ: در حالی که قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته صعودی شد و فعالان بازار درباره افزایش قیمت سکه امامی دلایل مختلفی را مطرح کردند، امروز بازار طلای جهانی با ریزش همراه بود؛ سیگنالی که از منظر معامله گران می تواند بر بازار طلا و سکه تهران اثرگذار باشد.

به گزارش سایت بازار طلا، بازار سکه که در یک هفته گذشته اشباع فروش شده بود دیروز تغییر فاز داد و با افزایش تقاضا همراه شد. در همین رابطه و بر اساس آنچه سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده، این فلز گران‌بهای داخلی روز گذشته در حول‌وحوش 41 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد. به‌عبارت‌دیگر روز دوشنبه سکه امامی یک میلیون و 100 هزار تومان گران شد.

 فعالان بازار در خصوص کاهش قیمت سکه امامی دلایل مختلفی را مطرح کردند. از منظر این دسته بیش از یک هفته است که تزریق سنگین درهم در بازار ارز و سکه موج کاهشی ایجاد کرد و روز گذشته این اتفاق متوقف شد و همین امر موجب شد اسکناس آمریکایی و به‌تبع آن قیمت سکه تا حدودی جان بگیرد.

 از سوی دیگر قیمت تتر در معاملات صبح با کاهش به 60 هزار و 400 تومان رسید؛ اما در ادامه از این سطح با حمایت وارد کانال 61 هزار تومان شد. در ادامه قیمت تتر تا مرز کانال 62 هزار تومان بالا آمد؛ ولی در ورود به این کانال ناکام ماند.

 البته برخی هم معتقد بودند که افزایش قیمت در بازار سکه پولبک بوده و برای اصلاح روند کاهشی نیاز بازار است. اما در مقابل، گروه دیگری بر این باورند که این برگشت قیمت، تغییر روند در بازارهاست؛ به این صورت که بعد از مشاهده قیمت در کف، خریداران وارد بازار شدند.

 در شرایط کنونی شواهد حکایت از آن دارد که قیمت اونس طلا با ریزش 15 دلاری در حدود 2328 دلار معامله می‌شود؛ بنابراین، به نظر می‌رسد سکه بازان امروز  از سمت بازار طلا شانسی برای صعود ندارد.

 در همین حال، تکنیکالیست‌ها تأکید دارند که جناح افزایشی امروز برای رسیدن سکه به مرز 41 میلیون و 800 هزار تومان تلاش خواهد کرد و درصورتی‌که بالای این محدوده ماندگار شود در سناریوی دوم، رسیدن آن به 42 میلیون تومان محتمل است. در غیر این صورت، اگر دلار هم مانند طلا نزولی شود این اتفاق می‌تواند سرعت صعود یکه را کاهش دهد و. سکه به سمت نیمه کانال 41 میلیون تومان عقب‌نشینی کند.

منبع : اقتصاد نیوز

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00