بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز طلا و سکه بر مدار صعود / توقف تزریق ارز در بازار؟
طلا و سکه بر مدار صعود / توقف تزریق ارز در بازار؟
چکیده این مطلب : انتشار : 1403/02/11 - 16:04 0 نظر

گلدمگ: نرخ دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه بر مدار افزایش قرار گرفت؛ این خبری است که معامله‌گران از بازار خبر داده اند و مبالغ درج شده در سایت اتحادیه طلا و جواهر هم موید این مدعاست.

به گزارش سایت بازار طلا، امروز سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه درحالی‌که بازار جهانی شاهد افت 15 دلاری ارزش اونس طلا بود، طلا و سکه در بازار داخلی ایران به مسیر صعودی روز گذشته ادامه دادند.

در همین رابطه و بر اساس آنچه که سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده، هر قطعه سکه امامی ظهر امروز  حدود یک میلیون تومان گران شد و تا 42 میلیون و 650 هزارتومان بالا رفت؛ اما در زمان تدوین این گزارش در حدود 42 میلیون و 400 هزار تومان معامله شد. البته لازم به ذکر است سکه بازان دیروز هم رشد 700 هزارتومانی را تجربه کرده بودند.

در کنار سکه؛ امروز شیب صعودی طلای 18 عیار تُندتر از روز قبل بود. این فلز زردرنگ که روز گذشته با رشد 32 هزارتومانی به 3 میلیون و 433 هزار تومان رسیده بود، در روند معاملاتی امروز تقریباً 97 هزار تومان دیگر بالا رفت و به 3 میلیون و 529 هزار و 800 تومان رسید. البته ظهر امروز قیمت هر گرم طلا 18 عیار در سایت مذکور رقم 3 میلیون و 512 هزار و 400 تومان را به خود اختصاص داده بود. البته برخی‌ها می‌گفتند که هم‌زمان با رشد قیمت‌ها اعتصاب بنکدارهای طلا به چهارمین روز رسید.

 از سوی دیگر امروز صندوق‌های طلا مانند روز گذشته با افزایش تقاضا مواجه شدند و رشد کردند. عده‌ای از تحلیلگران اقتصادی می‌گفتند به نظر می‌رسد خبر مالیات بر عایدی سرمایه موردی است که ورود پول به صندوق‌های طلا را افزایش داده است.

 از منظر فعالان بازار یکی دیگر از دلایل رشد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه ناشی از نوسانی شدن قیمت دلار و درهم است. به عقیده این دسته بازارساز در چند روز اخیر با تزریق سنگین توانسته بود جلوی نوسانات بازار را بگیرد؛ موضوعی که عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی در گفتگو با روزنامه «هم میهن» آن را تأیید کرده است. عبدالناصر همتی  گفته «امروز می‌بینید که با تزریق درهم و دلار سعی در تقویت ارزش ریال دارند. البته من این اقدام بانک مرکزی را نفی نمی‌کنم. به‌هرحال کنترل نرخ دلار کار خوبی است و باید هم انجام شود. ولی اینکه با ارزپاشی این کاهش نرخ انجام شود مورد پذیرش نیست و این روش هیچ‌گاه جزو سیاست‌های من نبوده است. تزریق ارز جواب اصلی، اساسی، پایه‌ای، علمی و فنی نیست. راه آن مدیریت درست بازار ارز و شناسایی عوامل مؤثر بر افزایش نرخ ارز است.»

 در مجموع برخی‌ها تحلیل گران می گویند روز سه‌شنبه بازارساز تزریق ارز نداشت و بازار به تخلیه اشباع فروش خود که از روز گذشته آغاز شده ادامه داد.

 فارغ از این ماجراها امروز دو خبر در بازار موردتوجه معامله‌گران قرار گرفت. نخست؛ سفر گروسی رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی به تهران بود و نقض‌شدن حکم اعدام بابک زنجانی نیز به عنوان دومین خبر روز، مورد توجه معامله گران قرار گرفت. در همین رابطه سخنگوی قوه قضاییه گفته حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به 20 سال زندان شد.

 با این‌ همه؛ امروز نرخ ارز در بازار رسمی بر مدار ثبات چرخید. در معاملات امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 314 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 376 تومان معامله می‌شود.

 قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 491 تومان و نرخ حواله یورو به 44 هزار و 342 تومان رسیده است. از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 66 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 266 تومان است.

منبع : اقتصاد نیوز

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00