بازار طلا دانستنیها با عیار طلا در کشورهای مختلف آشنا شوید
با عیار طلا در کشورهای مختلف آشنا شوید
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/04/23 - 13:01 0 نظر

اگر تا به حال به یک مغازه طلا فروشی برای خرید یا فروش طلا رفته باشید، متوجه واژه عیار خواهید شد. اما این کلمه به چه معناست؟ عیار به معنی میزان طلای خالص در یک جواهر است. هر چه عیار یک جواهر بالا تر باشد، از طلای بیشتری برخوردار است. در ادامه مطلب شما را با طلای 24 عیار، 22 عیار، 18 عیار و عیار طلای کشورهای مختلف، آشنا خواهیم کرد.

طلای 24 عیار

به طلای 24 عیار، طلای خالص 100 درصد نیز گفته می شود. بالا ترین عیار موجود در دنیا، 24 است و این بدان معناست که تمام قسمت های مختلف آن از طلا ساخته شده است و هیچ خبری از فلزات دیگر نیست.طلا با این عیار دارای چگالی پایینی بوده و بر خلاف عیار های دیگر بسیار سبک است. به دلیل نرمی زیاد اغلب برای ساخت شمش و سکه های طلا از آن استفاده می کنند. استفاده بعدی طلای 24 عیار، در وسایل مورد نیاز پزشکی، مخصوصا برای کودکان است.

طلای 24 عیار

طلای 22 عیار

از آنجایی که در بالا ذکر کردیم، طلا و جواهرات ما دارای 24 قسمت است و زمانی که می گوییم عیار یک طلا 22 است، یعنی از 24 قسمت موجود 22 قسمتش طلای خالص و 2 قسمتش فلزات دیگر مانند نقره، روی، نیکل و آلیاژ های متفاوت است. از طلای 22 عیار، اغلب در ساخت جواهرات استفاده می شود زیرا با افزودن فلزات دیگر، دوام آن بالا تر می رود. در نتیجه جواهرات محکم تری خواهیم داشت.

طلای 22 عیار

طلای 18 عیار

با توجه به عیار طلای کشورهای مختلف، می توان گفت که طلای 18 عیار، دارای 75 درصد طلای خالص است و 25 درصد آن از فلزات دیگر ساخته شده است. در ساخت جواهرات نگین دار، مخصوصا الماس مورد استفاده قرار می گیرد و از دو نوع ذکر شده در بالا، ارزان تر است.

طلای 18 عیار

طلای سفید و رز گلد

برای بررسی عیار های متفاوت و عیار طلای کشورهای مختلف نیاز است به طلای سفید و رز گلد نیز توجه کنید. بسیاری از مردم در کشور های مختلف به این رنگ ها علاقه نشان نمی دهند، اما باید دانست که تنها فرق آن ها با رنگ زرد درصد بیشتر فلزات سفید و مسی رنگ استفاده شده مانند نقره و مس است. اغلب طلا های سفید و رز گلد با عیار 14 الی 18 درصد ارائه می شوند. بعد از ترکیب طلا با فلزات سفید، به دلیل زردی بیش از حد طلای خالص باید از رنگ رادیوم برای نهایی کردن کار استفاده شود.

طلای سفید و رز گلد

عیار طلای کشورهای مختلف

هنگام خرید یک جواهر، احتمالا مواردی مانند رنگ آن، مدل آن و عیار آن جواهر در انتخابتان تاثیر گذار باشد، اما لازم است بدانید که علاوه بر موارد بالا کشوری که در آن زندگی می کنید نیز بسیار تاثیر گذار است. در ادامه مطلب عیار طلای کشورهای مختلف را به طور دقیق بررسی خواهیم کرد.

عیار طلای کشورهای مختلف

کشور های آمریکای شمالی (ایالات متحده، مکزیک و کانادا)

برای بررسی عیار طلای کشورهای مختلف، باید توجه داشت که هنگام خرید طلا باید به معیار هایی که هر کشور در این زمینه مشخص کرده است، توجه کنیم. عیار طلای رایج در این کشور ها 14 است.

ایالت متحده: در ایالت متحده عیار طلا باید بین 10 تا 18 باشد تا به عنوان طلای استاندارد شناخته شود و طلایی را که عیار آن زیر 10 باشد به رسمیت نمی شناسند. آن ها از این عیار های طلا در انواع جواهر مردانه و زنانه استفاده می کنند

کشور های آمریکای شمالی (ایالات متحده، مکزیک و کانادا)مکزیک و کانادا: در کشور های مکزیک و کانادا، استاندارد ارائه شده جهت استفاده، حداقل 8 یا 9 عیار است و اگر کم تر از این عدد باشد آن طلا را به رسمیت نمی شناسند.

 

کشور های آسیایی

جهت بررسی عیار طلای کشورهای مختلف، لازم است بدانید که هرچه بیشتر به سمت کشور های آسیایی سفر کنید، شاهد عیار بالاتری از طلا خواهید بود، زیرا هنگام برگزاری عروسی، درصد خرید طلا افزایش می یابد و عیار های بالا، علاقه مندان زیادی در کشور های آسیایی دارد. در ادامه سه کشور چین، هند و ترکیه را بررسی خواهیم کرد.

  چین: در کشور چین، مخصوصا برای برگزاری مراسمی مانند عروسی یا تولد، طلای 24 عیار قابل قبول است و برای خرید حلقه ازدواج تنها به این مقدار عیار راضی می شوند. علاوه بر حلقه ازدواج به جواهراتی مانند دستبند، گوشواره و آویز های مختلف نیز باید اشاره کنیم که عضو پایه ثابت یک مراسم عروسی چینی است. حتی دیده شده است که برای تزئینات لباس های مخصوص و سنتی خود نیز از طلای 24 عیار استفاده کرده اند. در عیار طلای کشورهای مختلف، کشور چین دارای استاندارد نسبتا بالایی است.

کشور های آسیایی

 هند: در میان عیار طلای کشورهای مختلف، هندی ها اغلب طلای 22 عیار را مناسب می دانند و از آن جایی که باز کردن حساب بانکی برای سرمایه گذاری یا پس انداز در این کشور کمی دشوار است. بسیاری از مردم هند ترجیح می دهند با خریدن طلا، پس انداز کنند تا از پرداخت مالیات نیز در امان باشند. آن ها فقط طلای 22 عیار را برای مراسم عروسی خود انتخاب می کنند و خرید آن را نشان دهنده عمق عشق و علاقه طرف مقابل می دانند.

  ترکیه: در بررسی عیار طلای کشورهای مختلف، لازم است کشور ترکیه را در نظر بگیرید. استاندارد موجود در این کشور، اغلب 14 تا 22 عیار است و در عروسی های خود طلای زرد رنگ را بسیار مناسب و زیبا می دانند.

کشور های اروپایی

در میان عیار طلای کشورهای مختلف، باید این نکته را ذکر کرد که کشور های اروپایی اغلب داشتن طلا را راهی برای نشان دادن ثروت خود می دانند. در بسیاری از این کشور ها، جهت کمک به استقلال عروس و داماد به آن ها طلا هدیه می دهند.

کشور های اروپایی

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00