بازار طلا دانستنیها چرا مردان از نقره جات استفاده میکنند؟
چرا مردان از نقره جات استفاده میکنند؟
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/05/26 - 13:59 0 نظر

نقره یکی از فلزاتی است که امروزه مصرف زیادی برای انسان ها دارد. از نقره علاوه بر استفاده در ساخت زیورآلات در صنایع مختلف هم استفاده می‌ کنند. در گذشته و در ادبیات گذشته به نقره سیم می گفته اند. در زبان فارسی سیم در واقع به چیزی که درخشان باشد می گویند.

پژوهش های علمی پزشکی نشان می دهد، طلا بر گلبول های بدن مردان تأثیر منفی می گذارد، درحالی که بر گلبول های زنان تأثیری ندارد و این امر به دلیل وجود لایه چربی میان پوست و گوشت زنان اتفاق می افتد، این لایه مانع تأثیر اشعه های عنصر طلا بر روی گلبول های قرمزخون در زنان می شود. پژوهش های فراوان علمی دیگر نشان می دهد که اشعه های طلا نقش منفی بر روی هورمون های جنسی مردان دارد درحالی که اشعه های زیورآلات نقره برای آقایان و خانمها چنین تأثیری ندارند. از این رو میتوان نتیجه گرفت که زیورآلات نقره برای آقایان بهترین انتخاب محسوب میشود چرا که در کنار زیبایی و درخشش آثار منفی نیز بر روی بدن آنها ندارد. این فلز صدها بار بیش از سایر مواد ضد عفونی مؤثر است و 650 میکرب را از بین می برد ، شاید خود شما که همیشه یک انگشتر نقره با نگین عقیق در دست دارید اطلاع نداشته باشید که چه خاصیت بزرگی در این فلز گرانبها هست و چگونه بدون این که خود بدانید مراقب سلامت شماست.
اخیراً دکتر هاری مارکراف استاد پزشکی دانشگاه سانت دویس پس از آزمایش های متعدد اعلام کرد که نقره صدها بار بیشتر از سایر داروهای ضد میکرب و ضد عفونی، میکروب ها را از بین می برد و به نظر این پزشک هر یک از انواع داروهای ضد عفونی حداکثر میکرب های شش بیماری را از بین می برد در حالی که نقره به تنهایی می تواند 650 نوع میکروب را نابود کند بدون این که مانند دیگر ضد عفونی کننده ها عوارض بعدی بر جای گذارد.

زیورآلات نقره برای آقایان انتخابی هوشمندانه است چرا که به علت استحکام بالا، قابلیت استفاده روزانه را داشته و شما آقایان عزیز می توانید از آن برای مدتی طولانی استفاده کنید بدون اینکه تغییری در آن بوجود آید. لازم به ذکر است زیورآلات نقره بر خلاف اکثر بدلیجات قابلیت آبکاری، حکاکی و پرداخت دارند و در نتیجه زیورآلات نقره می توانند برای شما مادام العمر کارایی داشته باشند. از طرفی زیورآلات نقره نسبت به طول عمر و مزایای فراوانشان دارای قیمت مناسب می باشند.

چرا مردان ازنقره استفاده می کنندرنگ خنثی نقره (خاکستری) باعث می شود، زیورآلات نقره برای آقایان از نظر رنگی مناسب بوده و با هر لباسی ست شود. همچنین با توجه به رنگ خنثی آن می توانید آن را به همراه حلقه عروسی تان استفاده کنید بدون آنکه کوچکترین ناهماهنگی در ظاهر شما بوجود آید.

دلایل بهره گیری از نقره در ساخت زیور آلات:

امروزه استفاده از جواهرات و زیور آلات نقره، بیش از پیش گسترش داشته است، مهم ترین دلیل این موضوع افزایش ناگهانی قیمت طلا و کم شدن توان خرید مردم می باشد. البته باید بیان شود که نقره نیز مانند طلا، قیمت آن روز به روز تغییر می کند اما به دلیل آن که ارزش آن از طلا کمی پایین تر است، قیمت آن نیز کم تر می باشد.

با فلز نقره می توان زیور آلات متفاوت و جذاب ،ست های عروس، انگشتر های بسیار قیمتی و ... طراحی و تولید کرد و آن را در اختیار علاقه مندان عزیز قرار داد.

دلایل بسیاری وجود دارد که از نقره به عنوان یک فلز جذاب در صنعت جواهرات استفاده می کنند، این دلایل را می توان به صورت زیر تشریح کرد:

  • قیمت آن نسبت به فلزات هم رده خویش بسیار مناسب می باشد
  • طول عمر و دوام بسیار بالایی دارد، بنابراین برای ساخت جواهرات یکی از مناسب ترین گزینه هاست.
  • در صورت تغییر رنگ به راحتی آبکاری می شود. لازم به ذکر است که در صورت کدر شدن با استفاده از ترفند های راحت، به حالت اولیه خود باز می گردد.
  • رنگ و براق بودن آن بسیار زیبا و مناسب برای ساخت زیور آلات سنگین می باشد.
  • استفاده از نقره برای بدن انسان فواید بسیاری دارد و شایان به ذکر است که از نقره به عنوان یک فلز درمانی نیز یاد می کنند.                                                                                                                                                                                                                                                          دلایل بسیاری وجود دارد که از نقره به عنوان یک فلز جذاب در صنعت جواهرات استفاده می کنند، این دلایل را می توان به صورت زیر تشریح کرد:

مضرات طلا

فلز طلا بدلیل داشتن خاصیت شبه القائی بروی پوست و خون مردان اثر منفی می گذارد. این خاصیت باعث ایجاد غلظت خاصی در خون آقایان شده، که ممکن است سبب امراض قلبی و خونی و سکته شود. البته میزان این تاثیرات در مردان متفاوت است.
میزان گلبول های سفید خون در بدن آقایان بیشتر از زنان است و تماس بدن مردان با طلا موجب افزایش گلبول های سفید در بدن می شود. چرا که طلا حاوی اشعه هایی است که از پوست بدن رد شده و روی گلبول های بدن تاثیر می گذارد. و با بالا رفتن تعداد گلبول های سفید، تعداد گلبولهای قرمز به دلیل عدم وجود فضای کافی به تدریج کاهش می یابد و در نتیجه تعادل میان گلبولهای سفید و قرمز به هم می ریزد. و در نتیجه ممکن است مردان به کم خونی و در نتیجه به سرطان خون مبتلا شوند.

اما با مطالعاتی که روی ساختار بدن زنان انجام شده، تفاوت های جزئی در ساختار بدن زن و مرد وجود دارد که نه تنها طلا به بدن بانوان آسیب و ضرر نمیزند بلکه برای بدن بانوان مفید هم می باشد، توصیه می شود تمام افراد چه مرد و چه زن از فلز پر خاصیت نقره استفاده نمایند،
در واقع چربی پوست آقایان نسبت به بانوان کمتر است و از این رو، طلا به راحتی می تواند به صورت یون از پوست آقایان رد شده و در کبد آنها موجب اختلال گردد. اما لایه محافظ چربی بین پوست و گوشت بدن بانوان مانعی است برای رسیدن اشعه های مضر طلا به بدن می شود بنابراین روی گلبولهای سفید خون خانمها نمی تواند تاثیر گذارد.
به طور کلی استفاده طولانی مدت از زیورآلات طلا توسط آقایان روی تمام هورمونهای بدن تاثیر گذار می باشد، بویژه به هورمان هایی که از ناحیه هیپوفیز در بدن پخش می شود تأثیر منفی می گذارد، از ان جمله هورمون های پرولاکتین و FSH بیشترین تأثیر منفی را از طلا می گیرند.

بیشتر بخوانید: احکام طلا

مضرات طلا

خواص نقره بر روی بدن مردان

همان گونه که بیان شد، فلز نقره یکی از با ارزش ترین فلزها می باشد و از گذشته تا امروز مورد استفاده همه انسان ها بوده است، نقره دارای خواص بسیار زیادی است که سبب شده ادیان الهی به استفاده از آن ،توصیه های بسیاری داشته باشند.

برای مثال در دین اسلام استفاده از انگشتر نقره با سنگ های عقیق و فیروزه بسیار خوش یومن می باشد و خواص بسیاری بر روی بدن انسان دارد، هم چنین روحانیان در دین یهود نقره را به عنوان یک فلز خاص با فواید درمانی بسیار معرفی می کنند، بنابراین استفاده از نقره و داشتن زیور آلات نقره می تواند برای شما فواید بسیاری داشته باشد که در زیر به برخی از فواید آن اشاره می کنیم:

خواص نقره بر روی بدن مردان

تأثیر بسیار مثبت بر گردش خون:

نقره باعث می شود که گردش خون در بدن انسان به صورت کاملا کنترل شده باشد در بسیاری از موارد با کنترل گردش خون در بدن افراد سبب تنظیم فشار خون آن ها نیز شده است. نقره با تنظیم سوخت و ساز بدن انسان ،می تواند عملکرد بدن را بسیار بهبود بخشد .

این فلز می تواند با کاهش میزان گردش خون در بدن ( بر خلاف طلا که استرس آور است و باعث افزایش گردش خون در بدن می شود )، باعث کاهش استرس در بدن شما شود و به دلیل میدان مغناطیسی که دارد به گردش مناسب خون و کارکرد بهتر تمامی ارگان های بدن کمک شایانی می نماید.

تأثیر بسیار مثبت بر گردش خون:

نقره و سلامتی افراد:

ممکن است بسیاری از شما با کدر شدن و سیاه شدن زیور آلات نقره خود روبه رو شده باشید و این موضوع ممکن است بعد از استفاده کوتاه مدت از نقره رخ دهد. باید بیان شود که این امر نشانه بسیار مهمی برای بدن شما می باشد، زمانی که غده های بدن شما فعالیت منظم و خوبی نداشته باشند و ترشح عرق و چربی بر روی پوست شما بیش از اندازه باشد، رنگ نقره را کدر و تیره می کند! شما با دیدن این موضوع می توانید به پزشک مراجعه کرده و از ایشان کمک بخواهید.

اگر نقره شما به سرعت کدر نشد و تغییر رنگ نداد، یعنی ایراد غدد ندارید به دلیل آن که ترشح چربی ها و عرق شما متعادل بوده و جای نگرانی نیست.

لازم به ذکر است که استفاده از نقره سبب می شود که حفظ حالت الاستیکی رگ های خونی موجود در بدن انسان ها حفظ شود و این موضوع خود نقش مهمی را در تشکیل و درمان استخوان و هم چنین ترمیم و نگه داری و پاکیزگی پوست ایفا می کند.

نقره و سلامتی افراد:

خواص تسکین درد:

در روزگاران گذشته استفاده از نقره در ایران بسیار رایج بوده و آن را به عنوان یک تسکین دهنده درد می دانستند. ذرات نقره از طریق پوست وارد بدن می شود و خواص درمانی خود که یکی از آن ها تسکین درد می باشد را به بدن انسان منتقل می کند.

مزایای نقره تنها محدود به کاهش درد بدن و عضلات نمی باشد، بلکه نقره می تواند از اتساع در مفاصل انگشت، در کسانی که از آرتریت روماتوئید رنج می برند، جلوگیری به عمل آورد.

خواص تسکین درد:

نقره یک ضد باکتری بسیار قوی:

از نقره برای ضد عفونی کردن و کشنده باکتری ها استفاده می شود. در نقره خاصیت میکروب کشی قوی وجود دارد، به طوری که آبی که در ظرف نقره ریخته می شود به هیچ عنوان کثیف نمی گردد و همواره بدون میکروب و باکتری باقی می ماند که آن هم به دلیل داشتن یون های نقره در داخل آب ( محلول در آب ) می باشد.

نقره یک ضد باکتری بسیار قوی:

نقره ضد استرس و ضد افسردگی است:

کاهش میزان فعالیت استرسی در بدن را می توان به عنوان اصلی ترین مزایای استفاده از این فلز گران بها دانست. استفاده از نقره در انسان موجب کاهش استرس و افزایش آرامش خواهد شد. به خصوص اگر نقره را در کنار سنگ های زیبایی مانند فیروزه و عقیق و ... استفاده کنید، استرس را از شما دور کرده و برای شما شادی و آرامش را به همراه دارد.

از دیگر خواص نقره می توان بیان کرد که این فلز انرژی بدن انسان را تا چندین برابر افزایش می دهد که این امر دارای اهمیت بسیار زیادی برای کسانی است که بیشتر احساس خستگی و بی انرژی بودن می کنند .افراد می توانند این فلز را به صورت زیورآلات در دست یا بدن داشته باشند. هم چنین پوشیدن انگشتر نقره می تواند انرژی های منفی را از گردش خون شما حذف کند.

نقره ضد استرس و ضد افسردگی است:

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00