بازار طلا دانستنیها دانه تاگوا چه نوع سنگی است؟
دانه تاگوا چه نوع سنگی است؟
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/12/09 - 09:43 0 نظر

با توجه به مسائل بحث برانگیز پیرامون استفاده از عاج، جای تعجب نیست که جواهرسازان به دنبال یک گزینه جایگزین بوده اند. جواهرسازان دریافته اند که الهام جدیدی در عاج گیاهی که به عنوان مهره تاگوا شناخته می شود وجود دارد.

دانه تاگوا را می توان در آمریکای جنوبی یافت و از دانه درختان خرما تهیه می شود. این چوب بسیار سخت و به رنگ سفید است. دانه تاگوا برای مدتی، در اوایل دهه 1880 وجود داشت، اما اکنون در جواهرات محبوبیت پیدا کرده است.

یکی از جواهرسازانی که شروع به استفاده از دانه تاگوا کرده است، هنرمند برزیلی و جواهرساز با استعداد فرناندو خورخه است که به ریشه های خود بازگشت. آخرین مجموعه جواهرات او Surround، قطعات زیادی از دانه تاگوا ساخته شده است که او توانسته است از زادگاهش برزیل تهیه کند. یک دستبند، حلقه و گوشواره همگی شامل تکه‌های دایره‌ای به شکل دونات از مهره تاگوا است که سپس با مراکز الماس درخشان برجسته می‌شوند. رنگ ملایم مهره تاگوا به برجسته شدن الماس درخشان کمک می کند.

از زمان عرضه اولین مجموعه خود در سال 2010، این طراح برزیلی شهرت زیادی به دست آورد. ویراستاران عاشق مهربانی واقعی، استعداد و خلاقیت غیرقابل انکار او شده اند تا فروتنی قابل توجه او را فراموش نکنند. او جوایزی را در نمایشگاه Couture Show در لاس وگاس به دست آورده و نامزد جوایز مد بریتانیا شده است. فرناندو خورخه زنان را به گونه ای تحلیل می کند که اکثر طراحان نمی توانند. قطعات او مملو از حرکت، احساسات و انرژی است.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع سنگ های قیمتی

با محبوبیت این مجموعه، ما نمی‌توانیم منتظر باشیم تا نه تنها ببینیم فرناندو چه چیزی را در آینده ارائه می‌کند، بلکه ببینیم چه جواهرات دیگری از این ماده منحصر به فرد، ارگانیک و طبیعی که همان مهره تاگوا است استفاده می‌کنند.

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00