بازار طلا دانستنیها آیا ساعت های دیجیتال بهتر از ساعت های سنتی هستند؟
آیا ساعت های دیجیتال بهتر از ساعت های سنتی هستند؟
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/05/23 - 15:27 0 نظر

الیزابت دوئر، ستون‌نویس ساعت بازار، از فناوری برای کشف این موضوع استفاده می‌کند.

الیزابت دوئر در حال تحقیق درباره مزایا و معایب ساعت های دیجیتال و ساعت های سنتی است.

وقتی شرکت‌هایی مانند اپل و سایر شرکت‌های فناوری شروع به عرضه دستگاه‌های قابل پوشیدن کردند، برخی از کارشناسان بحرانی به نام "بحران کوارتز" یا "انقلاب کوارتز" را برای صنعت ساعت‌های لوکس پیش‌بینی کردند. ساعت کوارتز بسیار دقیقی توسط شرکت سیکو در سال 1969 معرفی شد که با ایجاد یک جریان الکترونیکی تقریباً حرکات مکانیکی سنتی را از بین برد. پس از بیش از 25 سال، ساعت‌های مکانیکی هرگز به اندازه‌ای لوکس، زیبا و سودآور نبودند و مردم به سمت دستگاه‌های جدید روی آوردند.

با وجود تلفن‌های همراهی که در جیب هر کسی قرار دارند و دارای عملکردهای بی‌شماری هستند که حتی چاقوی ارتش سوئیس را هم شرمنده می‌کنند، شرکت‌های فناوری به معرفی اختراع بزرگ بعدی پرداختند: دستگاه‌های قابل پوشیدن. این دستگاه‌ها نیز عملکردهای متنوعی را انجام می‌دهند و زمان را به جایی که بیش از 100 سال بوده برمی‌گردانند: روی مچ. این موضوع باعث نگرانی شدید کارشناسان شد؛ زیرا فناوری اکنون هدف خود را به سمت ساعت‌های لوکس داشت.

علیرغم همه پیش بینی های عذاب و غم، هیچ اتفاقی نیفتاد. نه واقعا. فروش ساعت‌های لوکس – و افزایش قیمت متناسب – نه تنها کند نشد، بلکه افزایش یافت. اما این بدان معنا نیست که مردم پوشیدنی نمی خرند. نه، به هیچ عنوان. و من این را با استفاده از خودم به عنوان مثال توضیح خواهم داد.

من شخصاً از قبل از اینکه تفاوت بین کوارتز و مکانیکی را درک کرده باشم، ساعت کوارتز نخریده ام. در حالی که من قدردانی می کنم که برخی از مردم سهولت نسبی آنها را ترجیح می دهند، من برای ایجاد یک رابطه واقعی با ساعتی که با باتری کار می کند مشکل دارم. فقط برای من بی روح است، مثل اینکه ضربان قلب ندارد. بنابراین برای مچ دست من، تقریباً مکانیکی است یا چیزی نیست. و من آنقدرها هم به ایده پوشیدنی برای خودم علاقه مند نیستم: من نه تنها "مقاومت کرده ام"، بلکه سال ها دائماً آن را مدام می کنم، حتی به همکارانی که آنها را پوشیده اند پوزخند زده ام.

 

با این حال، وقتی مربی شخصی من به من پیشنهاد داد که ممکن است بخواهم یک ساعت پوشیدنی را به عنوان یک ساعت ورزشی استفاده کنم تا بهره‌وری ورزشی روزانه و الگوی خوابم را نظارت کنم، تصمیم گرفتم آن را برای اهداف سلامتی و نظارت بر خودم استفاده کنم. بنابراین، کمی تحقیق کردم و به فروشگاه فناوری در شهرم رفتم و کوچکترین ساعت اپل را برای خودم خریدم (تنها تفاوت قیمت و اندازه بود، تکنولوژی در همه آن‌ها مشابه است). سپس آن را تنظیم کردم. اما حالا چه کنم؟ کجا باید آن را قرار دهم؟ این مشکل اولیه من بود. خریدن یک بند جدید برای آن مانند قرار دادن رژ لب بر روی خوک بود: هنوز زیبا نبود، هنوز من نبودم و هنوز نمی‌خواستم آن را روی مچ دست چپم بپوشانم. بنابراین، تصمیم گرفتم آن را روی مچ دست راستم قرار دهم و مچ دست چپم را برای بیان شخصیت مکانیکی خود آزاد بگذارم.

مطالعه بیشتر: الماس های آزمایشگاهی و جایگاه آنها در دنیای ساعت های لوکس

برای اندازه‌گیری صحیح الگوهای خواب و داده‌های سلامتی، باید ساعت پوشیدنی را به مدت شش ماه در طول روز و شب استفاده کنم و فقط برای دوش گرفتن و شارژ کردن آن را بکنم. در واقع، من آن را بیشتر از ساعت‌های واقعی خود استفاده می‌کنم!

متوجه می‌شوم که نگرانی درباره تأثیر ساعت‌های پوشیدنی بر صنعت ساعت‌های لوکس دارید. با این حال، هنوز فروش ساعت‌های پوشیدنی از نظر ارزش، به ویژه ساعت‌های معروفی که نزدیک به قیمت خرده‌فروشی هستند، پیشی نگرفته است. به عنوان مثال، ساعت MoonSwatch (مجموعه کوارتز "بیوسرامیک" Swatch x Omega) که در سال گذشته با قیمت حدود 300 دلار (1110 DHS) رونمایی شد، بسیار محبوب شد. هیچ ساعت Apple Watch تا به حال نتوانسته است چنین هیجانی و تقاضا را در مقابل فروشگاه‌ها ایجاد کند.

واضح است که من شخصاً از طرفداران MoonSwatch با بدنه پلاستیکی و حرکت کوارتز مبتنی بر باتری آن نبودم، اما این شیدایی مرا به یاد شوق سواچ در دهه 1980 می‌اندازد – ساعت کوارتزی که ساعت سوئیسی را نجات داد. صنعت و مردم را به سمت مکانیک بازگرداند - و شاید زمان‌بندی آن شبه دراماتیک بود، اما بیشتر برای برند سواچ تا صنعت لوکس.

من فکر نمی‌کنم این بار لوازم مکانیکی نیازی به «صرفه‌جویی» داشته باشند: پوشیدنی‌ها جای خود را در کنار ساعت‌های مکانیکی پیدا کرده‌اند، درست مانند آنچه روی بدن من انجام می‌دادند، بدون اینکه تهدیدی برای دیگری باشد - و نه مانند آن استفاده شود. اما باید بگویم، به محض اینکه شش ماهگی من تمام شود، اپل واچ را به وضعیت صرفاً ساعت ورزشی تنزل خواهم داد و به برنامه معمولی و ظریف خود باز خواهم گشت. فقط امیدواریم A.I. در نهایت همین مسیر را طی می کند حالا این مرا می ترساند.

خرید ساعت طلا

اگر قصد خرید طلا دارید، می‌توانید در سایت بازار طلا از مجموعه محصولات طلا و جواهر با طرح‌های مختلف گالری های موجود در سایت دیدن کنید. به سادگی می توانید تمام مدل های روز بازار طلا را مشاهده و بررسی کنید و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید. همچنین می توانید با رعایت تمام جوانب ایمنی و شفافیت با فروشنده طلا و جواهر ارتباط برقرار کرده و به صورت حضوری خرید کنید.

خرید ساعت طلا

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00