قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا دانستنیها بررسی جواهر مروارید | راه های تشخیص مروارید طبیعی
بررسی جواهر مروارید | راه های تشخیص مروارید طبیعی
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/04/28 - 13:54 0 نظر

همان طور که می‌دانیم جواهرات مختلف در دسته بندی‌های متفاوتی از نظر نوع ساخته شدن و تشکیل آنها جای گرفته اند، به طور مثال جواهر الماس بر اثر  فشار بالا بر روی عنصر کربن ایجاد می‌شود. در این بین جواهری وجود دارد که محل تشکیل آن در دل موجودی زنده است.

مروارید در دل صدف‌ها تشکیل می‌شود. در واقع وقتی شی‌ای خارجی مانند گرد و غبار دریایی، شن‌ها و یا هر عنصر خارجی به درون صدف راه پیدا کند، صدف به طور غریزی و طبیعی آن شی خارجی را با پوششی محافظت می‌کند که بر این اساس مرواریدها شکل می گیرند.

در حقیقت شنی که به تنهایی دارای ارزش فراوانی نبود به یک جواهر اعلا تبدیل شد.

مروارید در دل صدف‌ها تشکیل می‌شود.

بررسی pearl  یا مروارید:

همان طور که اشاره شد صدف با ایجاد غشای آراگونیکی به دور عنصر خارجی موجب ایجاد مروارید می‌شود که این غشا نور را به شکلی زیبا از خود منعکس می کند.

مرواریدها غالبا سفید خالص هستند اما در مواردی رنگ سفید همراه با طیف رنگی‌ای شامل قهوه ای، صورتی، بژ و خاکستری و مشکی و… نیز وجود دارند که این طیف‌های رنگی به دلیل نوع آب محل زندگی صدف و نوع صدف بر می‌گردد.

بررسی pearl  یا مروارید

مروارید در یک نگاه:

  • سختی: 3
  • جلا: مرواریدی
  • کربنات کلسیم
  • وزن مخصوص: 2.71

همان طور که در مشخصات بالا ملاحظه کردید سختی این جواهر در حدود 3 است پس جز جواهرات حساس و ناپایدار آن را تقسیم بندی می‌کنیم.

مروارید در یک نگاه

شیوه تولید مروارید پرورشی:

معمولا برای ایجاد مروارید پرورشی به همان سبک طبیعی آن رجوع می‌کنند اما فرآیند تولید آن را کمی دستکاری می‌کنند. پس در واقع در این حالت خود انسان عنصری خارجی و معمولا مدور را داخل صدف قرار داده و صدف را به حال خود رها می‌کند، تا بعد از مدتی مروارید پرورشی درون صدف رشد و کامل گردد. سپس آن را خارج کرده و با جلا دادن، آن را آماده ورود به بازار می کنند.

شیوه تولید مروارید پرورشی

محل یافته شدن صدف ها و مرواریدها

در تمام دنیا رودخانه ها و دریاهایی که برای رشد صدف مناسب باشند، محلی برای یافتن مروارید در نظر گرفته می‌شوند. که البته در این بین دمای آب و عمق آب و شرایط دیگر محیطی آن باید محیا باشد و قطعا در تمامی دریاها جهان نمی‌توان انتظار یافتن صدف‌ها را داشت.

اما به طور رایج صدف ها در خلیج فارس ، دریای هند، استرالیا و آمریکا و… یافت می‌شوند و این محل‌ها از جمله محل‌های مناسب جهت رشد و زندگی صدف ها می باشند. و هر جا که صدف وجود داشته باشد می‌توان در آن انتظار مشاهده و کشف مروارید را داشت.

محل یافته شدن صدف ها و مرواریدها

 

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00