قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا مد و برندشناسی طلای ایتالیایی چیست؟ روش تشخیص واقعی بودن طلا ایتالیایی
طلای ایتالیایی چیست؟ روش تشخیص واقعی بودن طلا ایتالیایی
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/05/01 - 13:17 0 نظر

طلای ایتالیایی چیست شاید سؤال جذابی به نظر برسد اما واقعیت امر این است که این نام چندان هم بی‌ربط به ایتالیا نیست. اوایل تصور می‌شد که به علت ظرافت کار به این طلاها ایتالیایی می‌گویند اما بعدها مشخص شد که علاوه بر ظرافت، این قطعات واقعاً محصول کشور ایتالیا هستند؟ نکته اینجاست که همه کشور ایتالیا را به مافیای قوی و مشهورش می‌شناسند و حالا این وسط طلا ایتالیایی کمی تصورات همگان را مخدوش کرد. در ادامه برای شما از راز مهمی پرده‌برداری خواهیم کرد.

طلای ایتالیایی چیست؟

بدون شک اگر اهل خرید طلا و جواهر باشید تابه‌حال نام طلای ایتالیایی را زیاد شنیده‌اید و حتماً این سؤال برای شما پیش‌آمده است که طلای ایتالیایی چیست ؟ موضوع شگفت‌انگیزی که در این مطلب برای شما آن را برملا خواهیم کرد این است که تنها معروفیت ایتالیا به مافیا نیست. این کشور در زمینه طراحی و تولید طلا و جواهرات جزء کشورهای یکتاز و ابرقدرت این حوزه محسوب می‌شود و یکی از صنایع‌دستی آن تولید طلا و جواهر است که علاوه بر زیبایی و ظرافت، سبب رونق اقتصادی این کشور نیز شده است. طلای ایتالیایی در اصل آن دسته از طلا و جواهراتی است که ساخت بی‌عیب‌ونقص دارند و با کیفیت بسیار بالا به سراسر جهان عرضه می‌شوند.

طلای ایتالیایی چیست؟

ساخت طلا و جواهرات در ایتالیا طرف‌داران زیادی دارد که به دلیل ظرافت، کیفیت بی‌نظیر و طراحی زیبا بسیار مشهور است و چشم هر بیننده و خریداری را به خود خیره می‌کند. به همین دلیل است که جواهرات ایتالیایی از سایر طلا و جواهرات دیگر کشورهای دنیا پرطرف‌دارتر هستند. طلای به‌کاررفته در جواهرات ایتالیایی بسیار مرغوب است و در کنار آلیاژ طلا از نقره ایتالیایی نیز در ساخت و تولید محصول نهایی استفاده می‌شود. البته خرید اکسسوری‌های طلا ایتالیایی کمی سخت است اما حالا که متوجه شدید طلای ایتالیایی چیست ، دلایل خرید آن را با هم مرور خواهیم کرد.

علل خرید طلای ایتالیایی چیست؟

بعد از پاسخ به سؤال طلای ایتالیایی چیست ، در ادامه به علل خرید آن خواهیم پرداخت. طلای ایتالیایی دوام و استحکام بالایی دارد، به عبارتی جواهرات ایتالیایی به دلیل تکنیک‌های خاص ساخت و ابزارهایی که در زمان تولید آنها استفاده می‌شود نسبت به سایر طلا و جواهرات موجود در بازار مستحکم‌تر و بادوام‌تر هستند. ضمن اینکه طلاسازان ایتالیایی افرادی ماهر و چیره دست هستند که این امر نیز در استحکام بخشیدن به محصول نهایی به‌شدت تأثیرگذار است. دومین عامل به‌روز بودن و استفاده از طراحی‌های مدرن اروپایی در تهیه محصول نهایی است. نکته اینجاست که افراد مشهور فراوانی در کنار مردم عادی در دسته طرف‌داران طلای ایتالیایی هستند، به همین دلیل اکسسوری‌های طراحی شده در طلا و جواهرات ایتالیایی بسیار خاص و ویژه طراحی می‌شوند.

برخی از جواهرات ایتالیایی به‌صورت محدود تولید شده و در مزایده‌های ویژه با قیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رسند. همچنین جواهرات ایتالیایی از شهرت فراوانی در سراسر دنیا برخوردارند و شما به‌راحتی می‌توانید آنها را در هر گوشه جهان بفروش برسانید. فاکتور بعدی درخشش خاص و عجیب طلا و جواهرات ایتالیایی در مقابل سایر طلا و جواهرات تولید شده در کشورهای دیگر است که نشان از طلای مرغوب بکار رفته در محصول نهایی دارد. آخرین دلیل توجیه‌کننده برای خرید طلای ایتالیایی این است که اگرچه طلا و جواهرات ایتالیایی نسبت به محصولات مشابه تولید شده در ایران قیمت بالاتری دارند، اما بد نیست بدانید که در زمان فروش نیز با قیمت بالاتری فروخته می‌شوند.به همین دلیل شما با خرید این محصولات در زمان فروش سود بیشتری خواهید داشت. 

علل خرید طلای ایتالیایی چیست؟

تشخیص صحیح طلای ایتالیایی چگونه است؟

گفتیم که طلای ایتالیایی چیست ، اما در ادامه نحوه تشخیص آن را نیز برای شما بازگو خواهیم کرد. بدون شک کلاهبرداری کردن به دنیای طلا و جواهرات نیز رخنه کرده و شما ممکن است در زمان خرید سرویس طلای ایتالیایی شیک با مشکل تشخیص جنس اصل از جنس نامرغوب و بی‌کیفیت روبه‌رو شوید. در ادامه با اشاره به مشخصات طلای ایتالیایی و نحوه تشخیص طلای ایتالیایی با شما همراه هستیم. اولین فاکتور تغییر رنگ است، به عبارتی جواهرات بدل با گذشت زمان و استفاده مداوم تغییر رنگ می‌دهند که البته در این روش تشخیص، شما به زمان و صبوری احتیاج دارید.

فاکتور بعدی وزن جواهرات است، در این روش افرادی که بیشتر با طلا سروکار دارند راحت‌تر می‌توانند جواهرات اصل را از تقلبی تشخیص دهند. به طور معمول طلای اصل، متراکم‌تر، محکم‌تر و ساختاری منسجم‌تر دارد. طلای تقلبی از وزن کم و ناچیزی برخوردار است. روش بعد استفاده از تست مغناطیسی یعنی بکار بردن آهن‌ربا است. طلای ایتالیایی اصل به‌هیچ‌عنوان جذب آهنربا نخواهد شد، چون خاصیت آهنربایی ندارد. ناگفته نماند که اگر طلای شما عیار بالایی داشته باشد باز هم جذب آهنربا نمی‌شود. اما طلا با عیار پایین به دلیل ترکیب با سایر آلیاژها ممکن است جذب آهنربا شود. در آخر به شما توصیه می‌کنیم حال که متوجه شدید طلای ایتالیایی چیست در ادامه با یک مشاور یا کارشناس نیز مشورت کنید و با به‌کارگیری نظرات و پیشنهادات فرد مطمئن، اقدام به خرید طلای ایتالیایی کنید.

تشخیص صحیح طلای ایتالیایی چگونه است؟

برندهای مختلف طلای ایتالیایی چیست؟

یکی از تفاوت‌های طلای ایتالیایی با سایر طلاها این است که مدل‌های خاص و متفاوتی در این سبک طلا و جواهرات تولید می‌شود که سبب شده قیمت طلا ایتالیایی بالاتر رفته و البته برندهای متعددی نیز در آن فعالیت کنند. در این قسمت 20 برند از برندهای طلای ایتالیایی را به شما معرفی می‌کنیم.

جواهرات ایتالیایی با برندهایی مانند روبرتو کوین، پالمیرو، بوتلا چی، وردی، اورو ترند، هرنیر، گاراولی آلدو، سانتا گوستینو، دِ سیمونه فراتلی، پائولو پیووان، پینو مانا، کریولی، گابریل ریوالتا، پاسکال برونی، آلیسیو بوشی، کاساتو، ماتیولی، بولگاری، کا اورو و چنت کلر هستند که همگی در دسته معروف‌ترین برندهای طلای ایتالیایی قرار داده می‌شوند. در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که اینکه طلای ایتالیایی چیست و چه دنیای عجیب و غریبی دارد، کمی بیشتر از معمول نیاز به کنکاش و جستجو خواهد داشت.

برندهای مختلف طلای ایتالیایی چیست؟

علل بالا بودن اجرت طلای ایتالیایی

نکته مهم دیگری که بعد از سوال طلای ایتالیایی چیست ، احتمالا برای شما پیش خواهد آمد این است که چرا اجرت این طلا بالاتر بوده و در کل اجرت طلای ایتالیایی چقدر است؟ البته در پاسخ به این سوال که اجرت طلای ایتالیایی چقدر است باید به این موضوع اشاره کنیم که اجرت طلای ایتالیایی با در نظر گرفتن تورم و قیمت طلا در بازار تعیین می‌شود. اما در پاسخ به علل بالا بودن اجرت این طلا باید گفت که تولید این طلا و جواهرات با ماشین‌آلات مجهز و بسیار گرانی انجام می‌شود که به طور معمول بعد از 5 سال به دلیل استهلاک از گردونه تولید خارج می‌شوند.

بر همین اساس 5 سال فعالیت دستگاه را بر مبنای تولید کیلو قرار داده و اجرت طلا بر همین اساس افزایش خواهد یافت. نکته مهم دیگر اینکه ایتالیایی‌ها عادت دارند در زمان ساخت طلا و جواهرات از تراشه‌های الماس استفاده کنند که بر همین اساس طلاساز باید زمان بیشتری را صرف ساخت محصول نهایی کند و دستمزد بیشتری را نیز دریافت کند. همچنین در ساخت یک سرویس طلای ایتالیایی بیشتر از سنگ‌های قیمتی استفاده می‌شود که باید هزینه سنگ‌ها را نیز جداگانه حساب کرد. در ادامه همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم ایتالیا مهد هنر و تمدن جواهرات و طلا محسوب می‌شود و قطعات تولید شده در این کشور همگی مدرن و به‌روز هستند. به همین دلیل تمامی این عوامل می‌توانند به‌شدت در تعیین قیمت نهایی تأثیرگذار باشند.

علل بالا بودن اجرت طلای ایتالیایی

تفاوت طلای ایتالیایی و سایر طلاها

در ادامه توضیح طلای ایتالیایی چیست این قسمت را به این سوال اختصاص خواهیم داد که چرا یک مدل طلای ایتالیایی با مدل مشابه خود که ساخته شده در کشورهای دیگر است، تفاوت دارد و این تفاوت‌ها را چگونه می‌توان تشخیص داد. برای مثال طلاهای ایرانی همگی دارای کد 488 هستند اما طلاهای خارجی خصوصاً طلاهای ایتالیایی حامل مارک برند تولید شده بوده و تفاوت زیادی با طلاهای ایرانی دارند. طلاهای خارجی به علت تولید شدن توسط استادکاران زبردست و ماهر به نسبت طلاهای ایرانی ظرافت بسیار زیادی دارند. البته هر دو مدل طلا یعنی هم طلاهای ایتالیایی و هم طلاهای ایرانی تنوع مدل و گستردگی فراوانی دارند و در این یک مورد با یکدیگر رقابت می‌کنند.

همچنین کارمزد و دستمزد طلاهای خارجی نسبت به دستمزد طلاهای ایرانی بیشتر است و ناگفته نماند که طلاهای تولید شده در کشور ایتالیا از کیفیت نسبتاً بیشتری نسبت به سایر طلاها برخوردار هستند. اما در مقابل کیفیت طلاهای ایرانی از کیفیت طلاهای کشورهای دیگر مانند هند و غیره بالاتر است. نکته پایانی در مورد تفاوت طلای ایتالیایی با سایر طلاها تولید شده در دیگر کشورها این است که عیار برخی از طلاها مانند طلاهای روسی از طلاهای ایرانی بالاتر بوده و درعین‌حال عیار طلاهای ایرانی از طلاهای هندی بالاتر است.

تفاوت طلای ایتالیایی و سایر طلاها

دنیای پر رمز و راز طلا و جواهرات

این مطلب گذری کوتاه اما جامع در مورد این موضوع بود که طلایی ایتالیایی چیست . ما در کنار پاسخ به این سوال سعی کردیم اطلاعات کاملی را در حوزه طلای ایتالیایی در اختیار شما قرار دهیم تا در زمان خرید و تهیه اکسسوری‌های ساخته شده از طلا و جواهرات ایتالیایی با مشکلی روبرو نشوید.

دنیای پر رمز و راز طلا و جواهرات

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00