بازار طلا مد و برندشناسی زیورآلات موی سر
زیورآلات موی سر
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/06/06 - 13:54 0 نظر

وقتی سخن از جواهرات و زیورآلات در میان است کمتر کسی فکرش به زیورالات موی سر می رسد و اکثرا به فکر گردنبند ها و دستبند ها و….هستند.

 اما در بسیاری از فرهنگ های دنیا زیورآلات موی سر بسیار طرفدار دارند و در رسوم مختلفی به کار برده می شوند. در کشور ما نیز برخی از مردم جنوبی ایران در مراسم های خاص خود از این نوع زیور ها به وفور استفاده می کنند.

چواهرات سر یک اکسسوری منحصر به فرد برای زمانی ست که شما می خواهید ظرافت و زیبایی موهای خود را به رخ اطرافیان بکشید. همچنین انواع مختلفی از زیورآلات موی سر وجود دارد که این تنوع می تواند به شما کمک کند تا بهترین اکسسوری را انتخاب کنید. انواع مختلفی از زیور های موی سر هستند که در این مقاله آن ها را معرفی خواهیم کرد. 

انواع زیورآلات موی سر

سنجاق یا سوزن مخصوص کلاه 

از سنجاق یا سوزن مخصوص کلاه هم به عنوان لوازم تزئینی مو و هم به عنوان یک ابزار کاربردی برای محکم کردن کلاه روی سر خانم ها می توان استفاده کرد که این سنجاق کلاه را به موی سر شما متصل خواهد کرد. نکته جالب این است که سنجاق کلاه از اول برای نگهداری روسری خانم ها طراحی شده بود اما امروزه از آنها استفاده های ابزاری زیادی می شود.

  • سنجاق های کلاه هم به صورت جفتی استفاده می شود که معمولا این سنجاق ها 20 سانتی متری هستند و برای تزئین موی سر خانم ها مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع می توان گفت سنجاق کلاه ها آنقدر زیبا هستند و آنقدر در طرح های متنوعی طراحی شده اند که گاهی اوقات ممکن است چندین طرح چشم شما را بگیرد.
  • حتی به دلیل طرح های متنوعی که دارد مورد توجه کلکسیونرها قرار گرفته است و به همین دلیل در ایالات متحده آمریکا و انگلیس یک انجمن برای جمع آوری سنجاق کلاه تاسیس شده است.
  • کلاه سر علاوه بر کاربرد تزئینی یک وسیله کاربردی برای بستن موی سر نیز می باشد از این اکسسوری نیز برای بستن مو استفاده می شود اما به مرور تغییراتی در نحوه استفاده از آن ایجاد شد. کلاه موی سر معمولا به صورت جفتی کنار هم قرار می گیرد و دارای 20 سانتی متر طول می باشد.           

سنجاق یا سوزن مخصوص کلاه 

 سربند ها

سربند ها دو کاربرد دارد. آن ها نه تنها برای زیبایی استفاده میشوند بلکه موی سر را نیز جمع می کنند. البته در ابتدا از آن ها فقط برای بستن موها استفاده می شد اما به مرور جنبه های زیبایی آن ها نیز در نظر گرفته شد. بیشتر سربند ها به صورت دو تایی با طول بیشتر از 20 سانت استفاده می شوند.

سربند ها

گیره مو

مدتی است که گیره های مو بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و در مدل های متنوعی طراحی و ساخته می شوند. نام دیگر آن ها قلاب مو نیز هست و برای فیکس کردن یک قسمت از مو به کار می روند. این گیره ها می توانند ساده یا نگین دار باشند.

بیشتر بخوانید: کالکشن میوکی ، زیبا و منحصربه فرد

گیره مو

گل سینه

سنجاق سینه یا گل سینه ها در قدیم بیشتر برای زیبایی لباس ها و کت ها استفاده می شد. اما اکنون از آن ها برای آراستن مو نیز می توان کمک گرفت.

گل سینه

شانه سر

یکی دیگر از انواع مختلف جواهرات موی سر، شانه نیز می باشد که مناسب خانم ها است این اکسسوری بسیار محبوب و منحصر به فرد است.

  • شانه مو می تواند با اکسسوری های دیگری نیز مورد استفاده قرار بگیرد به عنوان مثال می توانید شانه موی سر را با مهره های شیشه ای، مروارید، کریستال و … تزئین کنید و مورد استفاده قرار دهید.
  • شانه موی سر در طرح و رنگ های متفاوتی در بازار عرضه می شود و به راحتی می توانید آن را تهیه کنید.
  • تل های طلا و نقره نیز از دیگر زیور های مناسب مو هستند که زیبایی منحصر به فردی را به فرد می بخشند.  تل های طلایی در بیشتر فشن شو های لباس و …نیز به فراوانی توسط طراحان مد و فشن به کار برده می شوند و محبوبیت بالایی دارند.
  • تیار نیز یک نوع تاج مخصوص هندی هاست که ظاهری خاص و مجلل دارد البته تیار تنها در همان هندوستان استفاده شده و کمتر کشوری در دنیا جواهری شبیه به ان دارد.

شانه سر

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00