قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا دانستنیها دانستنی های مفید درباره نقره استرلینگ
دانستنی های مفید درباره نقره استرلینگ
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/08/26 - 09:24 0 نظر

مدت زیادی است که نقره طرفداران زیادی پیدا کرده است،اما  در مورد نقره و جواهرات نقره خود چه اطلاعاتی دارید؟  نقره استرلینگ چیست؟ چرا نقره کدر می شود و چگونه می توان آن را تمیز کرد؟ نقره چه تفاوتی با طلا دارد؟برای پیداکردن جواب این سوالات همراه ما باشید.

نقره فلزی بسیارنرم ،انعطاف پذیر و چکش خوار و از نظر ترکیب مشابه طلاومس است که جلادادن بسیاربالایی نیزدارد،درحالی که سختیه طلا را ندارداماکاربردهای زیادی دارد،مخصوصاً وقتی با فلزات دیگر آلیاژ می شود.نقره یکی از هفت فلز دوران باستان است که برای انسان های ماقبل تاریخ شناخته شده بود، بقیه ی فلزها، طلا، مس، قلع، سرب، آهن و جیوه هستند. از آنجایی که برای مدت طولانی مورد استفاده بوده است، تاریخچه کشف و استفاده اولیه آن مشخص نیست.این فلز واکنش پذیرتر از طلا است و استخراج آن از سنگ معدن هنگام استخراج نیز سخت تر است. این به این معناست که در دوران باستان، ذخایر نقره کمیاب‌تر و در نتیجه گران‌تر بود تا اینکه در حدود 1500 سال قبل از میلاد مسیح، زمانی که مصریان روش‌های جدیدی را برای تهیه ی  آن کشف کردند. امروزه نقره به میزان قابل توجهی کمتر از طلا است که در طبیعت کمیاب‌تر است و استخراج ان به تعداد زیاد دشوارتر است.

نقره استرلینگ چیست؟

ممکن است تعجب کنید: آیا نقره استرلینگ نقره واقعی است؟ پاسخ آن بله است. نقره استرلینگ به سادگی شکل آلیاژی از نقره است که برای استفاده در جواهرات و سایر فلزات بسیار مناسب تر است.

نقره ریز 99.9% نقره خالص است.  این فلز زیبا از کمترین تیرگی رنج می برد، اما به طور کلی برای بسیاری از مصارف، از جمله ساخت بیشتر جواهرات نقره، بسیار نرم و چکش خوار است.در عوض نقره ریز با مس آلیاژ می شود تا نقره خالص به وجود آید که 92.5٪ نقره خالص و 7.5٪ مس است. این درصد نقره خوب به همین دلیل است که گاهی اوقات نقره استرلینگ را می بینید که به عنوان "نقره 925" یا با مهر 925 مشخص شده است.

مس نقره را سخت‌تر، بادوام‌تر می‌کند و بنابراین کار کردن و استفاده آن را بسیار بهتر می‌کند، اما بدون کاهش رنگ. بیشتر جواهرات نقره ای که می خرید و می پوشید نقره استرلینگ است.

مطالعه بیشتر: طلای سفید چیست؟ تفاوتهای بین طلا سفید با نقره، استیل و پلاتین

آیا جواهرات نقره سیاه می شوند؟

بله ممکن است سیاه شود اما میتوان با راه حل های ساده سیاهی آن را برطرف کنید.از آنجایی که نقره نرم است، باید در تمیز کردن آن کمی دقت کنید. هرگز از پاک کننده های خشن مانند جوش شیرین یا خمیر دندان استفاده نکنید زیرا به مرور زمان مقداری از فلز را از بین می برند.

مس اضافه شده به نقره استرلینگ باعث می شود که به راحتی آن را کدر کند و فلز به مرور زمان قهوه ای تیره یا سیاه می شود، به خصوص در شرایط مرطوب. با این حال، تمیز کردن آن آسان است و نقره استرلینگ شما همچنان در شرایط عالی باقی می ماند.

درباره جواهرات نقره

جواهرات نقره استرلینگ در اکثر شرایط یک انتخاب عالی و با کیفیت است. این فلز زنگ نمی‌زند و از بین نمی‌رود، به‌علاوه اگر از جواهرات خود مراقبت کنید، می توانید مدت طولانی از جواهرات نقره خوداستفاده کنیدو آن ها را به نسل های بعدی خود منتقل کنید.

جواهرات نقره یا طلا؟

انتخاب جواهرات نقره یا جواهرات طلا در درجه اول به علاقه شخصی بستگی دارد،که عامل اصلی تعیین کننده هزینه است. شاید تعجب آور باشد که بدانید اگرچه نقره یک فلز گرانبها است، اما قیمت آن بسیار کمتر از طلا است. نقره تقریباً 75 برابر ارزان‌تر از طلا است. این باعث می شود که جواهرات طلاگران قیمت تراز جواهرات نقره باشد .اولین دلیل آن این است که نقره در جهان بسیار بیشتر از طلا است. تخمین زده می شود که 1.4 میلیون تن نقره در طول تاریخ بشریت استخراج شده است، در حالی که تنها 173000 تن طلا استخراج شده است.

بیشتر بخوانید: طلای آب شده چیست ؟

اصلی بودن جواهرات نقره ازکجامشخص می شود؟

در بسیاری از موارد جواهرات نقره ای که شما دارید با 925 (نقره استرلینگ) یا 999 (نقره خوب) علامت گذاری یا مهر می شود. همچنین ممکن است تمبرهای SS یا FS روی آن حک شده باشد با این حال، همه جواهرات نقره مشخص نیستند زیرا در همه کشورها یک الزام قانونی نیست.

یک آزمایش ساده استفاده از آهنربای قوی است (ترجیحاً یک آهنربای نئودیمیوم خاکی کمیاب). اگر آهنربا به شدت به فلز نزدیک شود، نقره نیست یا ممکن است قطعه فقط روی یک فلز پایه نقره‌کاری شده باشد. با این حال، فلزات دیگری نیز وجود دارند که مغناطیسی نیستند، بنابراین این یک آزمایش قطعی نیست. همچنین می توانید مقدار کمی سفید کننده کلر را روی فلز در مکانی نامحسوس بمالید و مراقب واکنش باشید. نقره (از جمله آبکاری نقره) به طور کلی در حضور سفید کننده قهوه ای یا سیاه می شود. سپس فلز را به خوبی بشویید و از یک پارچه پولیش یا دیپ نقره ای استفاده کنید تا تغییر رنگ را از بین ببرید.به هر حال، این باید به شما سرنخی بدهد که چرا پوشیدن جواهرات نقره ای در استخر هرگز ایده خوبی نیست! کلر و نقره ترکیب خوبی نیستند.چون باعث تغییر رنگ نقره میشود.

کلام اخر

نقره هزینه بسیار پایین‌تری نسبت به سایر فلزات گرانبها مانند طلا و پلاتین دارد، به این معنی که می‌توانید به راحتی روی تعداد زیادی جواهرات نقره‌ای زیبا و باکیفیت سرمایه‌گذاری کنید. مانند طلا، نقره نیز با گذشت زمان در مقایسه با سایر کالاها، ارزش خود را حفظ می کند - و احتمالاً ارزش آن افزایش می یابد. همچنین به طور بی پایان قابل بازیافت است و فلز را می توان در اشکال مختلف مورد استفاده مجدد قرار داد. علاوه بر این مزایا، داشتن جواهرات نقره ای در مجموعه شما به سبک، ارزش، طول عمر و تطبیق پذیری آن می افزاید. جواهرات نقره انتخابی عالی وبی نظیر است.

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00